"MOMMEH!"
"Where are you, mommeh?"
Suasana sunyi pagi hari di rumah banglo dua tingkat itu diganggu satu suara comel dari tingkat atas.
Tap. Tap.
Sesusuk tubuh kecil pemilik suara itu melangkah keluar dari pintu berwarna biru terang. Kemudian dengan laju dia berjalan ke arah bilik yang berada di hujung laluan.
Pintu yang tertutup itu dia tolak. Bila pintu tak bergerak, terjengket-jengket dia cuba pegang tombol pintu untuk membukanya.
Haih, tak sampailah pula.
Pipinya digaru sambil berfikir cara macam mana nak buka pintu ni. Lama dia termenung depan pintu sebelum buat keputusan untuk ketuk je.
Tok! Tok!
Sambil mengetuk, telinganya dilekapkan pada pintu cuba mendengar apa-apa bunyi dari dalam.
"Takde orang ke?" Tanyanya kepada diri sendiri. Diketuk lagi pintu itu dengan tangan kecilnya.
Tok! Tok!
"Ya?"
Terbit satu senyuman comel pada wajah itu apabila mendapat balasan dari dalam.
"Daddy bukak!" Jeritnya.
"Siapa tu?" Soal orang dalam. Sengaja dia tanya walaupun tahu siapa insan yang datang mengetuk biliknya pagi-pagi macam ni. Tak ada orang lain dah dalam rumah ni yang suka ganggu ketenangan pagi dia selain seorang tu je.
Orang yang berada di luar itu pula menarik nafas dalam-dalam sebelum dia menjerit sekuat-kuat hati.
"Nama saya Muhammad Rapalel Asyakah binti Muhammad Rayhan Imtiyash!"
Rayhan yang berada di sebalik pintu tergelak kuat. Tombol pintu dipulas lalu pintu dibuka luas.
Terpampang di depan matanya susuk tubuh genit dan montel dengan senyuman lebar sedang mendongak memandangnya.
"Siapa nama awak? Cuba bagitahu semula?"
"Muhammad Rapalel Asyakah binti Muhammad Rayhan Imtiyash."
Sekali lagi Rayhan tertawa. Dia mencangkung depan tubuh kecil itu lalu pipi tembam itu ditarik. "Salahlah."
"Habish tu?" Berkerut muka budak tu tahan sakit pipinya ditarik.
"Ikut daddy. Muhammad..." sebut Rayhan perlahan.
"Muhammad."
"Rafael..."
"Rapalel."
Rayhan tersengih. "Ra. Fa. El."
"Ra. Pa. Lel."
Terlepas lagi gelak Rayhan. "Salah, sayang. Ikut elok-elok. Ra."
"Ra."
"Fa."
"Pa."
"El."
"Yel."
"Ha, bolehlah tu." Yel pun yel lah.
"Ha, boyehlah tu."
Membulat mata Rayhan bila Rafael mengajuk ayatnya. "Eh, daddy tak suruh ulang pun."
Rafael memuncung tak puas hati. "Tadi daddy syuruh ikut, Raf ikut lah. Nape nak marah-marah?"
"Ha, yelah. Daddy salah." Rayhan mengalah je. Malas nak gaduh lama-lama dengan mini Maya ni.
Rafael tersengih.
"Sambung nama awak," suruh Rayhan.
Rafael terkebil-kebil kejap sebelum dia angguk mengerti.
YOU ARE READING
IZEVE: The Future of Us
RomanceTo. Readers, This is EVERISA special sequel for you! ♡ The adult life of Hawa, and the people who are the most important to her. What will happen after she finishes school? What will happen to Maya and the others? And the most important thing is...