Kita suami isteri ke?

95 4 1
                                    

Hari ni Neya bingung ingin ikut siapa..Dia telah dibenarkan untuk pulang ke rumah bersama kedua buah hatinya..Tapi dia bingung ingin ikut siapa..

"Kamu ikut mak balik yaa sayang..Biar mak jaga kamu berpantang"ucap Puan Aida sambil mengendong Hail Rayyan

"Tapi mak,Hil dah sediakan semua..Hil mampu jaga Neya..Biar Hil je jaga Neya berpantang ye mak.."pinta Hilman

"Susah-susah balik rumah kita je lah Neya..Alina pun ada untuk jaga masa berpantang"ucap Fahmi yang mendapat tatapan tajam dari Hilman..

"Err lagi bagus dekat rumah Fahmi..Dekat sana selesa"ucap Neya serba salah tapi dia memang lagi selesa di rumah Fahmi dan Alina

"Sayangg~~"rengek Hilman

"Ihh budak ni..Tak habis-habis lah peragai dia..Suka sangat kacau daun"batin Hilman menatap Fahmi tajam..Namun Fahmi hanya mengabaikannya..Dalam hati Fahmi ketaea kegembiraan..Dia seakan mendapat hiburan baru..Ternyata Hilman mudah untuk diusik..Jiwa kenakalan seorang Fahmi akhirnya bangkit lagi berkat Hilman..

"Tak..Mana boleh kamu dekat sana terus..Sedangkan ada mak dan suami kamu.."Puan Aida menatap Neya..

"Mak bukan apa Hil kamu kan kerja..Neya pula berpantang..Mak ni dekat rumah je..Biar mak jaga..Kamu boleh tinggal dekat rumah mak juga.."ucap Puan Aida memberi penyelesaian kepada Neya dan Hilman

"Betul tu..Akak pun ada dekat rumah je..Jahitan pun tak banyak mana..Boleh je tengokkan Neya"tambah Hana pula yang merupakan anak pertama Puan Aida yang kini telah mengambil alih perniagaan kedai jahit Puan Aida..

Nak tak nak akhirnya Neya hanya menurut sahaja permintaan wanita yang dia ketahui sebagai ibu kandungnya..Mungkin jika srlalu menghabiskan masa bersama mereka akan buatkan ingatannya kembali..Tanpa dia ketahui ingatan yang hilang bukan hanya ingatan yang penuh cerita kebahagiaan tapi ada kisah yang selama ini membuat dia terluka..Entah bagaimana dia akan menangapi luka lamanya nanti..

"Hemm baiklah..Hil balik rumah mak.."jawab Hilman pasrah paling tidak dia dan Neya sudah bersama buat masa ni..

Petang itu hanya ada Puan Aida,Hana,Hilman dan Fahmi..Manakala yang lain semua ada urusan masing-masing kecuali Alana dan Mikail yang dengan semangat sedang menghias rumah Hilman..Mereka fikir Neya akan kembali kesana..Mereka menghias rumah dipenuhi belon dan siap menyediakan banyak makanan kegemaran Neya..Puan Sri Rosnah yang melihat kelakuan Alana dan Mikail hanya mampu tersenyum bahagia..Hilman telah memberitahu mamanya bahawa dia akan menginap di rumah mertuanya sepanjang Neya berpantang namun saat mamanya melihat keterujaan Alana dan Mikail dia mengundurkan niatnya untuk memberitahu mereka akan hal tersebut..

"Sekali sekala kenakan dua budak ni best juga kan..Hahahha"batin Puan Sri Rosnah..Sejak Neya ditemui kesihatannya membaik ditambah lagi selepas melihat kedua cucunya,nekad untuk sembuh semakin tinggi..Dia ingin melihat cucunya terus membesar..

"Yakkk Abang Mika kan..Tu banyak lagi belon tu..Pergi lah tiup betul-betul..Ni asyik pecahkan je..Penat lah Lana!!"geram Alana dengan kelakuan Mikail

"Aku ni sejak bila jadi kuli..Kau kata tadi nak bagi surprise..Laa ternyata nak aku bantu kau..Bertuah punya budak Lana..Dah lah tak berterima kasih ehh asyik tahu nak marah je"balas Mikail yang sebenarnya tertipu dengan Alana..Dia yang sepatutnya berehat santau di rumah malah disuruh datang membantu membuat persiapan untuk penyambutan Neya..

"Ahh abang berkira ehh..Lana bagitahu abang Hil!!"ancam Alana

"Eeee mulut kau ni..Macam mana lah abang Nuqman tu boleh tahan ehh dengan kau?"

"Lana kan cinta mati abang Nuqman..Tak macam abang Mika..Bujang terlajak..Hahhahahaha"perli Alana

"Amboiii mentang-mentang dah tak single..Kau jangan lupa Lana..Dulu kau tu pemegang tahta tertinggi single sejak janin.."

Hilman Aydan S3 (OG)Where stories live. Discover now