Hambali & Jelita 2

47 5 0
                                    

"Mellia berapa kali abang nak cakap jangan suka paksa Hambali buat itu ini..Dia tu bukan budak kamu Mel!"tengking Merhan melihat kelakuan adiknya..Sejak Hambali menyertai kumpulan mereka fokus Mellia sudah berubah..Dia juga sering kali melakukan hal yang tidak memberi keuntungan kepada mereka..Bukan dia ingin melarang tapi dari perlakuan Hambali sudah jelas kelihatan lelaki itu tidak menganggap perhatian yang diberikan bermakna..Entah sampai bila adiknya harus buta kerana seorang lelaki yang bahkan sampai saat ini tidak pernah membalas perasaan sang adik.

"Alaa Mel yakin nanti Hambali akan balas juga perasaan Mel..Siapa di dunia ini yang tak tunduk pada kuasa dan wang ringgit bang"ucapnya santai sambil menunggu kedatangan pujaan hatinya

"Setelah dia menerima perasaan mu lalu kau mau lakukan apa Mel?? Kau ingin hancurkan dirinya?? Kau tahu betul kan daddy dan mommy takkan menerima orang biasa dalam keluarga kita"ucapnya tegas

"Abang ~~"

"Takkan abang sanggup tengok Mel menderita..Im yours only sister right ? Tolong bantu pujuk Hambali untuk kahwin dengan Mel..Urusan daddy dan mommy biar jadi urusan Mel"

"Abang tak nak apa-apa jadi dekat kamu..Ingat mencintai bukan tiket untuk kurang berfikir Mellia"tegurnya sebelum Melilia meninggalkan bilik kerjanya..

Jika bukan kerana sayang mustahil bagi Merhan untuk bertahan dengan peragai adiknya itu..Ada apa dengan cinta?? Persetan dengannya..Bagi Merhan tiada yang lebih penting berbanding kekuasaan mereka..Perkahwinannya juga adalah atas kehendak orang tua mereka dalam membina kesepakatan dengan kumpulan lain..Tujuan awal dia menikah juga demi kesejahteraan kuasa kumpulan yang bakal jatuh ke tangannya..Untung sahaja dari perkahwinan tersebut terlahir seorang waris lelaki yang selalu dia inginkan..Paling tidak dia tahu kepentingan perkahwinan tersebut..Baginya cinta atau tidak sebuah perkahwinan akan tetap dapat diteruskan jadi dia ingin adiknya memiliki permikiran sama dengannya..Bukannya asyik mengagungkan lelaki biasa yang tak mampu melakukan apa-apa..

"Tuan..Hambali sudah sampai"ucap Robert yang merupakan orang tangan kepada Merhan..Mendengar sahaja nama orang yang dia tunggu telah datang membuatkan Merhan menghentikan aktivitinya..

"Suruh dia masuk dan pastikan Mellia tidak tahu hal ni"ucapnya datar

"Baik tuan"jawabnya lalu langsung memanggil Hambali untuk menemui sang ketua..

"Ya tuan..Tuan nak jumpa saya? Ada tugas baru ka tuan?"tanya Hambali

"Apa perasaan kamu kepada Mellia??"tanya nya tanpa basah basi

"Huhh?? Sa-saya hanya bawahan dan Cik Mellia majikan"jawabnya jujur

"Jadi maksud kamu adik saya tak menarik??"Merhan memincingkan matanya menatap Hambali

"Bu-bukan begitu tuan..Cik Mellia memang cantik tapi saya hanya bawahan biasa..Saya telah menempatkan nama Cik Mellia sebagai atasan yang harus saya penuhi arahannya"jawabnya lagi

"Bukan sebab kamu dah ada isteri?? Kamu tak balas perasaan Mellia sebab isteri kamu tu kan"Merhan tersenyum smirk saat melihat wajah penuh rasa terkejut Hambali..

Sedar rahsianya sudah ketahuan dengan laju Hambali menundukkan diri..Dia melutut di hadapan Merhan yang merupakan ketuanya..Selama ini dia tidak memberitahu sesiapa pun mengenai isteri dan bakal anaknya kerana dia tidak ingin Jelita berada dalam bahaya..Cukup dirinya sahaja jangan isterinya dilibatkan sekali..

"Tuan...Saya mohon jangan apa-apakan isteri saya"rayu nya

"Kamu ingat saya kejam sangat sampai nak bunuh isteri kamu yang mengandung tu??"tanya Merhan

Deggg

Lagi takut Hambali kepada ketuanya saat hal kandungan isterinya turut diketahui..Sejauh mana agaknya sang ketua tahu mengenai rahsianya..Sungguh dia mati kutu..Lidahnya kelu bahkan suhu badannya saat ini panas dingin..

Hilman Aydan S3 (OG)Where stories live. Discover now