0.10

304 7 3
                                    

Raoul point of view

We hebben al 2 weken niks meer gehoord van Matthy. Geen appje, geen belletje nee helemaal niks. Tot nu toe hebben we hem de ruimte gegeven om het te verwerken op zijn manier, maar ik begin nu toch wel heel erg zorgen te maken. Dit is niks voor Matt hij kan niet zo lang zonder ons. Wij zijn zijn houvast. Helemaal Robbie. Over Robbie gesproken ook hij is al een week niet meer op kantoor geweest. Hij wou van moment 1 al naar Matt toe gaan. Robbie haat zichzelf dat hij Matt zowat gepusht heeft om de waarheid te vertellen. Niet dat hij de waarheid weet, dus het heeft hem niks verder gebracht. 

'Eyy de kleine smurf is terug op werk.' lacht Milo 'Hey maatje welkom terug.' zeg ik en trek Robbie in een knuffel, waarna ik niet veel later Robbie zachtjes hoor huilen. Ik trek hem dichter tegen mij aan en wrijf over zijn rug met mijn vrije hand. Hij zit er echt helemaal doorheen. 'Ik vertrouw het allemaal niet meer, wat nou als hij zichzelf iets aangedaan heeft. Ik krijg hem al 2 weken niet meer te pakken.' huilt hij 'Bij ons reageerde hij ook niet op appjes, maar dat hij jou niks stuurt ga ik me toch wel erge zorgen maken.' zucht Koen 'Laten we naar zijn huis toe gaan. Robbie wou al vanaf moment 1 naar hem toe gaan, maar wij hebben hem toen tegen gehouden. En nu zijn we 2 weken verder en we hebben nog steeds geen woord gehoord. Wat nou als Robbie gelijk heeft en dat hij zichzelf iets aangedaan heeft dan vergeef ik dat mezelf nooit.' zucht ik 'Oké dan laten we gaan.' zegt Milo en pakt de autosleutels van onze bus. 

'Ik heb ook met het broertje van Matt gesproken en hij vertelde mij dat Matt het contact met zijn hele familie heeft verbroken 2 jaar geleden.' zegt Robbie als we in de bus zitten. 'Ezra bedoel je, Matt is een familiemens hoe is dat dan gebeurd en vooral waarom?' vraagt Koen 'Geen idee dat heeft hij mij niet verteld, maar ik denk dat zijn familie hem erge dingen heeft aangedaan, anders had hij nooit het contact met hun verbroken.' zegt Robbie 'Er speelt zoveel bij die jongen, kon hij maar eerlijk tegen ons zijn. Dan had dit misschien allemaal voorkomen kunnen worden.' zucht ik 

Robbie point of view

Na een rit van 1,5 uur zijn we aangekomen in Ameide en staan we voor het huis van Matthy die er compleet verlaten uitziet. Ik druk met trillende handen op de bel. Ik weet niet eens waarom we op de bel drukken, want we weten allemaal heel erg goed dat Matt nooit de deur opendoet, want mensenschuw. 

'Hij gaat echt niet opendoen.' zegt Koen 'MATTHY WIJ ZIJN HET!' schreeuwt Milo 'Hey zijn jullie de vriendengroep van Matthy?' vraagt een wat ouder vrouwtje 'Ja klopt, hoezo vraagt u dat?' vraagt Raoul 'Nou hij is al 2 weken niet meer uit zijn huis geweest. En er is ook geen beweging te zien. Begin me zorgen te maken over die jongen. Hij kwam eerst altijd veel bij mij langs.' zegt ze 'Jongens denk na, waar zou Matt zijn reservesleutel neerleggen.' zegt Milo 'In zijn huis, waarschijnlijk in een lade van een kast ofzo.' zeg ik 'Ik heb een sleutel, die heeft hij ooit aan mij gegeven, voor als het ooit nodig was om te gebruiken.' zegt het vrouwtje en geeft ons de sleutel 'Hoe bedoelt u als het nodig was om het te gebruiken?' vraagt Koen 'Koen denk heel goed na.' zeg ik en pak de sleutel uit zijn handen en maak zo snel mogelijk de deur open. 

Ik ren zowat naar binnen en alles ligt overhoop. Ook liggen er scherven van glas op de grond, waarschijnlijk van de fotolijstjes die ook op de grond liggen. 

'MATT!' schreeuw ik terwijl ik de trap op ren naar boven. Boven is het ook een rotzooi.

Ik stop bij de badkamer. Ik kijk naar beneden en zie een plasje met bloed liggen. Nee neee nee dit kan  niet waar zijn. 'GUYS BADKAMER!' schreeuw ik 'Oh my god is dat bloed?' vraagt Milo 'Ja iemand trap die deur in, hij zit namelijk op slot.' zeg ik 'Niet nodig heb een schroevendraaier.' zegt Raoul en maakt de deur open en dan komen we oog in oog met het levenloze lichaam van Matt. Mijn wereld staat stil als ik er na kijk. En niet veel later beginnen mijn tranen te stromen.

'NEEE NEEE DIT KAN NIET!' schreeuw ik huilend 'Iemand bel een freaking ambulance.' zegt Raoul die naast Matthy staat 'We hadden veel eerder hiernaartoe moeten gaan, dan waren we misschien nog op tijd.' huil ik 'Robbie luister naar mij, Matt overleefd dit oké. Hij heeft jou vandaag geprobeerd te bellen.' zegt Koen die Matthy's mobiel omhoog houdt 'Nee nee waarom ligt hij er dan zo bij.' huil ik 'Maatje ik ben aan het reanimeren. Hij is out gegaan van het bloedverlies en van het niet eten.' zegt Raoul 'De ambu is onderweg, ze zijn er met 2 minuten.' zegt Milo 'Kom op Matt vecht, dit kan niet het einde van je leven zijn.' zegt Raoul 'Robbie heb jij 2 dagen geleden een berichtje van Matt gekregen?' vraagt Koen 'Nee why?' vraag ik snikkend 'Nou zijn whatsapp zegt namelijk van wel..' zucht Koen 

Ik pak mijn mobiel erbij en ga naar de chat met Matt en tot mijn allergrootste verbazing staat daar inderdaad een heel lang bericht van hem. Hoe heb ik dit niet gezien? Heb ik nu serieus mijn allerbeste vriend naar de dood geleid? 

'Ik weet niet hoe dit kan. Ik heb dit berichtje nooit gezien. Hoe kan dit.' huil ik 'Heeft iemand je mobiel gebruikt naast jezelf?' vraagt Milo 'Uh ja Jamie pakt die van mij soms zonder reden af, maar ze zou me toch wel vertellen als Matt mij een berichtje had gestuurd.' zucht ik 'Gozer ga ff beneden zitten en lees het bericht door. De ambulance zou er ook zo wel een keertje aankomen.' zegt Raoul die nog steeds Matt aan het reanimeren is. 

This is not you...  Matthy het LamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu