Deel 10

145 8 13
                                    

Tijdksip
Het is nu 11 januari 2023
(Weet niet of ik dit al een keer heb gezegd maar:
CDH heeft in dit verhaal nooit bestaan. En Corona heeft ook nooit bestaan)

Pov Sophie

11 januari. Oftewel de dag dat het seizoen wie is de mol? begint.
Ik heb er echt zin in. Alles op nieuw kijken, kijken of ik nog wat verdachts heb gedaan, kijken of Koen de mol is.

En het allerbelangrijkste. Kijken naar Koen. Gewoon kijken naar hem. Zonder te denken dat hij de mol is. Ik denk nog steeds dat hij de mol is. Maar ik weet het ook niet zeker.

Trouwens nu we het toch over Koen hebben.
Het gaat weer goed met hem.
Hij heeft heel de maand december rustig aan gedaan en nu is hij nog steeds bij mij. Om samen wie is de mol te kijken. Lekker gezellig.

Maar eerst heel de dag niets doen.
Het is zaterdag en dan doen we meestal niks.

Gewoon lekker kletsen. Miss nog ff een rondje lopen door het Vondelpark. We zien wel.

"Waar zit je aan te denken?" Vraagt Koen.
"Oh miss kunnen we vandaag een rondje lopen door het Vondelpark?" Stel ik voor. Hij knikt.
"Isg. Zullen we dan zo al gaan?" Stelt hij voor. Ik knik ja en we maken onszelf klaar.

Eventjes later lopen we samen door het park. Voelt hij wat voor mij?
Tuurlijk niet. Waarom zou iemand iets voor mij voelen?

Maar ik vind hem wel leuk... en als hij mij niet leuk vindt word het heel moeilijk om nog normaal tegen hem te doen.

"Soof?" Vraagt hij. Ik kijk hem vragend aan. "Hm  wat is er?" Vraag ik. "Ik uhm" begint hij. Ik kijk hem aan. "Koen, wat wil je zeggen?" Vraag ik.

"Ik uhm vind je leuk. Als in leuk leuk." Zegt hij dan. Mijn mond valt open van verbazing.
"Weet je. Laat maar. Het was dom van me om het te zeggen. Je ziet me als een vriend." Stamelt hij. Ik glimlach naar hem.
"Wie zegt dat?" Vraag ik. "Ik. Dat hoorde je toch?" Zegt hij. "Maar wie zegt dat dat ook waar is?" Vraag ik.

"Koen, ik vind je ook leuk. Als in leuk leuk" Zeg ik. Hij glimlacht naar me. Ik zet een stap dichter naar hem toe en ik geef hem een kusje op zijn lippen.

Als we loslaten kijkt hij me aan. En dan plant hij zijn lippen weer op de mijne.

Wat voelt dit goed zeg.
Eindelijk.
Eindelijk zijn onze lippen verbonden.
Eindelijk heb ik toegegeven wat ik voor hem voel.
Eindelijk.

We glimlachen tegen elkaars lippen aan. Daar sta je dan. In het Vondelpark te zoenen. Niet dat ik het erg vind.

Maar er kan wel elk moment een foto worden gemaakt en online worden gezet omdat Koen en ik allebei bekend zijn. Om die reden laat ik ook los uit de zoen.

Hij kijkt me vragend aan. "Koen, ik wil heel graag met je zoenen enzo. Maar nog niet hier. We zijn allebei bekend." Zeg ik. "Ik snap het. Kom we gaan naar jou huis." Zegt hij. En we lopen weer terug naar mijn huis.

Als we bij mij thuis aankomen doen we onze schoenen en jas uit. Ik loop naar de keuken en ik zet een kopje thee. "Wil je ook thee?" Vraag ik. "Ja isg" Hoor ik Koen zeggen.

Ik zet het theewater op en ik leun met mijn handen op het aanrecht. Ik staar wat voor me uit.

Ik voel 2 handen op mijn heupen na een paar minuten. Ik draai me om. Daar staat hij dan. Koen. Hij glimlacht lief naar me en hij plant zijn lippen weer op de mijne.

We glimlachen tegen elkaars lippen aan.
Na een tijdje laten we los zodat we op adem kunnen komen.

"Zullen we het nog ff tussen ons houden? Voor de buiten wereld." Vraagt hij. Ik knik. "Isg." Zeg ik. "Maar... ik zou ook je mond houden bij de jongens dat je weer bezig bent met daten. Want dat wordt dan zoiezo in jullie video's gezegd en dan komen er weer juice kanalen bij kijken" Zeg ik.

"Isg. Ik hou mijn mond. En ik zeg wat tegen de jongens als we echt een relatie hebben" Zegt hij en hij geeft me een kusje.

Daarna loopt hij naar de woonkamer en hij ploft op de bank.
Ik schenk het water in de kopjes en ik hang er een theezakje in.

Daarna loop ik met 2 koppen thee naar de bank en zet ik de kopjes op tafel. Ik ga bij Koen op de bank zitten.

Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en hij slaat zijn arm om me heen. "Film kijken?" Stelt hij voor. "Ja isg" Zeg ik. We zoeken een film uit op Disney+ en die gaan we met ze'n tweetjes gezellig kijken.

Mijn dag kan niet meer stuk.
Ik kijk een leuke film. Met de man van mijn dromen. Wat wil je nog meer?

TIJDSKIPP

We zijn aan het koken. Nouja we? Ik ben aan het koken. Koen knuffelt me vanaf achter. En hij kijkt mee over mijn schouder.

We gaan spaghetti eten.
Zoveel inspo en zin hadden we niet om te koken dus ja. Dan gaan we maar voor wat makkelijks. Koen's voorstel was uiteraard bestellen.  Maar hij heeft zijn zin niet gekregen.

"Dek jij de tafel Koen?" Vraag ik. Hij zucht. "Vooruit dan. Dit doe ik echt alleen voor jou" Zegt hij en hij drukt een kus op mijn wang. Hij laat me los en hij gaat de tafel dekken.

Ik kijk glimlachend naar hem. Hij is zo leuk.
Waarom hebben we zolang gewacht met het vertellen tegen elkaar? Want volgensmij vinden we elkaar al leuk sinds wie is de mol. En dat is al lang.

Dat namen we op in August. Het is nu januari. Maar ja. Alles op zijn tijd.

"Wat zit jij te kijken." Zegt Koen als hij de keuken weer in komt lopen. "Mag dat niet dan?" Vraag ik. "Hm...." Zegt hij en hij doet alsof hij aan het nadenken is. "Ik pas toestemming als ik een kusje krijg." Zegt hij met een grijns.

Ik geef hem een kusje. "Zo, nu mag ik onbeperkt naar je kijken" Zeg ik met een lach.

TIJDSKIPP

Wie is de mol is net afgelopen.

Je kan wel zien dat Koen en ik al eerder een vriendschap met elkaar hebben gemaakt. Je ziet echt dat we elkaar telkens opzoeken.

Voor ons is het nu duidelijk waarom we dat deden. Niet omdat we een bontje hadden. Maar omdat elkaar toen al leuk vonden. Denk ik dan.

Maar voor de kijkers is het gewoon omdat we een bontje hebben.

Nou goed we zijn ons aan het klaar maken om naar bed te gaan. Lekker in Koens armen in slaap vallen.

Bij hem ben ik mezelf. Bij al mijn vorige relaties moest ik mezelf aanpassen. En moest ik opletten met dingen die ik deed of aandeed. Nu is dat niet.

Ik kan aan doen wat ik wil. En ik kan doen wat ik wil. We hebben dan nog geen relatie. Maar we zijn al haast 24/7 bij elkaar. Niet dat ik het erg vind. Ik vind het juist fijn.

Even later liggen we in bed. Ik lig als kleine lepel en Koen als grote lepel. Hij heeft zijn armen om me heen gedaan.

Hij is al een paar minuten in slaap gevallen. Ik nog niet. Ik denk na over ons.

Over hoe we het geheim gaan houden. En hoelang da tons lukt. Ben benieuwd.

Niet veel later val ik ook inslaap.

1332 woorden.

BRIETJESS,

De toetsweek begint voor mij op vrijdag 21 juni en de toetsweek eindigt op woensdag 26 juni.

Dus dat betekent dat ik meer kan schrijven.

Maarrrr
Op donderdag 27 juni heb ik sportdag(super kut)
En die hele week daarna heb ik nog verschillende activiteiten waaronder:

NAAR WALIBI!!
(Wel met alle tweede klassers...)

Maar ik ga naar WALIBI!!
Nou goed dat dus!

Kusjes,
Je favo ginger

Een relatie door Wie is de Mol?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu