Zondag 6 augustus 2023
Pov SophieHet is zondag en dat betekent dat Koen en ik weer naar huis gaan.
Nouja niet gelijk want we gaan eerst naar de 2 dorpen die ook een groot deel van mijn leven waren.
Koen en ik zijn onze spullen aan het inladen en en Nien en Noah staan in de tuin.
Als alles in de auto zit loop ik naar ze toe."Nien echt bedankt dat we hier mochten zijn. En bedankt dat je er altijd voor me bent." Zeg ik en ik geef der een knuffel.
"Soof, geen probleem.. en daar zijn vriendinnen toch voor? Ik help je altijd. Je hoeft maar te bellen en ik help je." zegt ze.
Als Nien en ik loslaten uit de knuffel neem ik ook afscheid van Noah.
Koen neemt ook afscheid en daarna stappen we de auto in.
Koen start de auto en we zwaaien naar Nien en Noah.
Als we uit het zicht zijn doe ik de radio aan en zing ik zachtjes mee.
"Dus naar welk dorp wil je eerst gaan?" Vraagt hij.
Ik stel de navigatie in en Koen knikt.Na een paar minuten zijn we er.
"Dit was zo wat mijn tweede huis. Hier woonden mijn opa en oma." Zeg ik."Hoevaak was je daar?" Vraagt hij.
"Vaak, maar toen mijn opa overleed kwam ik er in het begin een stuk minder omdat het raar was om daar te zijn" Zeg ik."Snap ik" Zegt hij.
Ik voer snel de volgende locatie in en Koen rijdt er heen."Dit was het oude huis van Sebas.. waar ik ook een tijdje heb gewoond" Zeg ik.
TIJDSKIPP
Uiteindelijk zijn we ook nog naar mijn middelbare school gegaan en naar het huis waar mijn neefjes woonden.
Nu zitten we op de bank tv te kijken.
"Schat, wat stond er eigenlijk in die brief die je had gevonden?" Vraagt Koen.
"Oh, dat was mijn speech op de begrafenis van mijn ouders" Zeg ik zachtjes.
"Wil je hem voorlezen??" Vraagt hij."Ik denk het wel. Maar dan lees ik ook de speech voor over mijn oma..." Zeg ik.
"Isg schat... Had je ook een speech voor je opa?" vraagt hij.
Ik schud mijn hoofd nee."Ik durfde het toen niet" Zeg ik.
"Snap ik" Zegt hij.Ik geef hem een knuffel en een kusje.
"Ik ga de speechs pakken" Zeg ik.
Hij knikt en dan loop ik naar mijn kamer.Ik doe de kleding kast open en ik pak een schoenendoos.
Hier zitten alle speciale dingetjes van mijn ouders, oma en opa.
Er zaten verschillende dingetjes in.
Alleen geen foto's omdat ik die op een kastje had gezet.Ik doe de schoenen doos open en ik zie 2 enveloppen liggen.
Eentje van mijn oma, en 1 van mijn vader. Die van mijn moeder had ik vrijdag gevonden in mijn oude huis.
Ik pak de enveloppen en ik doe de schoenendoos weer dicht. Ik leg de doos weer terug op de plek en ik doe de kledingkast dicht.
Daarna loop ik met de enveloppen terug naar de woonkamer.
"Ik heb ze" Zeg ik."Oke, zal ik water pakken?" Vraagt Koen.
"Ja isg" Zeg ik.Ik ga op de bank zitten en Koen pakt water.
Hij komt terug met 2 glazen water en hij zet de glazen op tafel.
JE LEEST
Een relatie door Wie is de Mol?
FanficHet is een mix van het programma wie is de mol? En de Bankzitters. De eerste drie hoofdstukken gaan over wie is de mol. Ik had niet echt inspo om alle opdrachten te schrijven. Er komt ook zoiezo nog de finale van wie is de mol voor. Ben je benieuwd...