Pov Sophie
Ik kom aan bij het ziekenhuis. Wat heeft Koen gedaan?
Ik vind het vreselijk om hier weer te zijn. Ik heb een hekel aan ziekenhuizen met een rede. Ik kwam hier 2 jaar lang elke dag voor mijn ouders. Om mijn opa vroeger te bezoeken als hij weer eens was opgenomen in het ziekenhuis. Mee met mijn oma en mijn moeder als mijn oma de chemo kreeg.
En nu?
En nu kom ik voor koen. Ik hoop zo erg dat hij oke is. Ik haal nog een keer diep adem en dan stap ik uit. Ik doe de auto op slot en ik loop naar de ingang. Ik loop naar de balie. "Hai, waarmee kan ik u helpen?" Vraagt de vrouw achter de balie. "Waar ligt Koen van Heest?" Vraag ik. De vrouw zegt de kamer. En ze zegt dat hij in een coma ligt.Ik bedank haar en ik loop naar zijn kamer. Dat kamer nummer komt me bekend voor. Waarom ken ik dat nummer?
Als ik bij de deur sta zucht ik en ik loop naar binnen. Ik doe de deur achter me dicht. Ik kijk de kamer rond en dan komt alles weer binnen. Nu weet ik weer waarom deze kamer me bekend voor komt.
Dit is de kamer waar ik 2 jaar lang elke dag kwam. Voor mijn ouders. Ik voel tranen op komen. Ik laat ze maar gaan. Ik veeg ze weg met mijn hand en ik ga op de stoel zitten die naast Koen's bed staat. Ik pak zijn hand vast.
"Koen wat heb je gedaan? Ik mis je. Ik hoop zo erg dat je snel wakker wordt en dat het niet hetzelfde verhaal wordt als bij mijn ouders. Ik wil jou niet kwijt" Zeg ik. "Als je me kan horen knijp dan alsjeblieft in mijn hand" Zeg ik.
Nope geen 1 kneepje. "Koen, ik kom elke dag. Ik hou van je." Zeg ik en ik geef hem een kusje op zijn voorhoofd. "Het bezoekuur is voorbij" Zegt de dokter die aan komt lopen. Ik knik en ik sta op. "Tot morgen Koen" Zeg ik. Ik loop naar de deur en ik kijk nog 1 keer naar hem. Daarna moet ik echt gaan.
De tranen stromen ondertussen als watervallen over mijn wangen heen. Ik hoop zo erg dat hij wel wakker wordt.
Pov Koen
Waar ben ik? Ik zie niks. Maar ik hoor alles. Ik kan niks doen. Ik hoorde net dat Sophie hier was. Wat bedoelde ze met dat het niet hetzelfde verhaal moest worden als bij haar ouders? Wat gebeurt er met mij? Kan iemand antwoord geven?
Ik wil weg. Ik wil naar Soof. Er voor haar zijn. Maar dat gaat niet. Weten de jongens dat ik hier lig? Ik hoop het. Ik hoop dat de jongens en dat Soof morgen komen.
Bij het bankzitters kantoor
De jongens hebben vragen. Wat is er gebeurd? Ja hij is een auto-ongeluk terecht gekomen. Maar hoe gaat het met hem nu? Wanneer word hij weer wakker? Wordt hij überhaupt nog wel wakker? Wat doen we met bankzitters?
Ze kunnen niet zeggen dat hij op vakantie is. Stel hij blijft 2 jaar in een coma. De kijkers geloven dan echt niet dat hij 2 jaar lang op vakantie is. Hun gaan dan denken dat Koen eruit is gestapt. Wat moeten ze doen?
Gaan ze allemaal ff een break van youtube nemen? Of gaan ze door?
Nee dat word hem niet.Morgen in de nieuwe video doen ze bij het allerlaatste stukje melden dat ze alle 5 een break nemen. En dat ze het laten weten wanneer ze weer gaan posten. Maar zolang Koen nog in een coma ligt hebben ze een break.
En als koen dood gaat?
Dan gaan ze door maar zeggen ze wel wat er gebeurd is.
Maar voor nu is een break nemen de beste optie.Pov Sophie
Ik lig al sinds dat ik thuis ben van het ziekenhuis. Lig ik al in bed. Ik heb een trui van Koen aan en ik kijk zijn video's. Alle tranen stromen eruit. Waarom moet dit ook altijd bij mij gebeuren? Waarom?
Is het dan al niet genoeg dat ik mijn opa, oma en mijn ouders op jonge leeftijd ben verloren? Dat de rest van mijn fam geen donder meer om me geeft. Waarom nu?
Alles gaat net weer goed. Ik zucht. Ik ga maar slapen.
Pov Koen
Ik zie en voel nog steeds niks. Ik hoor alles. Waar ben ik? Zit ik tussen de dood en het leven in? Waarom kan niemand mij helpen?
Ik wil nog niet dood.
Ik heb nog een hele toekomst voor me.Ik wil naar Sophie toe. Ik mis haar.
Ik mis de jongens en hun grapjes.
Ik mis mijn familie.Weet mijn familie eigenlijk wel dat ik hier lig? Denk het wel. Of ze denken dat ik geen familie heb. Ik word moe.
Ik ga maar is slapen.Pov Rob
Waarom?
Wat moet ik nu zonder mijn maatje?Wat moet ik zonder hem?
Dat zijn nog maar een paar vragen van wat er door mijn hoofd heen gaat. Ik lig al de hele tijd in bed. Jamie naast me.Jam probeert me gerust te stellen en probeert er voor te zorgen dat ik ga slapen. En niet ga nadenken. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik kruip steeds verder in der armen. Ze stelt me meer gerust. Het werkt wel. Ik word wel rustiger.
Pov Milo
Ik ben kapot.
Ik heb geen zin meer.
Wat is bankzitters zonder Koen?
Precies niks.
Bankzitters is niks zonder Koen.Normaal zou ik troost gaan halen bij Char. Maar die zit nog steeds in Bali.
Ik ga maar slapen. Des te eerder is het morgen en gaan we met zen alle naar Koen.Pov Matthy
Ik ben bij mijn broers.
Ik ben kapot sinds ik het hoorde over Koen. En bij wie moet ik steun gaan zoeken?
Juist. Mijn broers.Pov Raoul
De jongens zijn kapot. Ik ook. Maar ik hou me al de hele dag groot bij de jongens. Bij Lieke stort ik in. Lieke troost me en stelt me gerust. Ze zegt dat het allemaal wel weer goed komt. Maar hoe weet je dat zo zeker?
Het is nooit zeker.
Dat merkte ik wel toen mijn oom en tante 2 jaar lang in het ziekenhuis lagen. Ze lagen 2 jaar lang in een coma. Na 2 jaar zijn hun overleden.De kant van mijn ooms familie heeft besloten om afstand te nemen. Afstand te nemen van mijn nichtje. Die niemand meer had.
Der oma was overleden aan kanker en der opa was al heel lang ziek.
Daarna onze oma.Maar sinds dat heb ik haar nooit meer gezien. Het was raar. Je nichtje moeten achterlaten.
En ik was het er ook zeker niet mee eens. Maar ik moest van mijn ouders. Ik moest afstand nemen van haar.
Ik mis haar nog elke dag.
Ik wil weten hoe het gaat met der.
Maar ik snap ook heel goed dat ze niet met me wil praten. Snap ik wel. Dat zou ik ook doen.Lieke en ik besluiten om te gaan slapen. En zo lig ik in de armen van mijn vriendin.
1225 woorden.
BRIETJESS,
Lekker lang deeltje weer.
Wat vinden jullie hier van?
Nou goed heb niet echt iets te melden dus....
KUSJESS,
Je favo ginger
JE LEEST
Een relatie door Wie is de Mol?
Hayran KurguHet is een mix van het programma wie is de mol? En de Bankzitters. De eerste drie hoofdstukken gaan over wie is de mol. Ik had niet echt inspo om alle opdrachten te schrijven. Er komt ook zoiezo nog de finale van wie is de mol voor. Ben je benieuwd...