Zaterdag 5 augustus
Pov SophieWe hebben net met zijn vieren ontbeten.
En met zen vieren bedoel ik: Nien, Noah, Koen en ik."Zullen we gaan schat?" Vraag ik aan Koen.
Koen knikt en we doen onze schoenen aan.
"Doei!" Roepen we.
"Doei" Hoor ik ze terug roepen.We lopen het huis uit en ik pak zijn hand.
"Oké dus waar wil je als eerst naar toe?" Vraagt Koen."Volg mij en dan komt het goed" Zeg ik.
"Oké" Zegt hij.We lopen naar een speeltuintje waar ik vroeger veel kwam.
"Ik kwam hier veel met mijn oude vriendinnen of ik ging hier alleen heen om na te denken" Zeg ik.
"Waar dacht je dan veel aan?" Vraagt hij.
"Ik dacht aan van alles. Als ik hier was dacht ik aan mijn opa. En later dacht ik ook aan mijn oma. Dit was mijn rust plekje" Zeg ik.Koen knikt.
"Oké... Zullen we verder lopen?" Stelt Koen voor.
Ik knik en we lopen verder.Das het voordeel van een dorp.
Mijn oude dorp was niet heel groot en dus kan je makkelijk overal naar toe lopen.We gaan langs andere speeltuinen en parkjes.
Uiteindelijk komen we aan bij mijn basisschool.
Het is aan de buitenkant niets veranderd..Waarschijnlijk aan de binnenkant ook niet.
"Dit was je school zeker?" Vraagt Koen.
"Klopt" Zeg ik.Ik vertel een heel verhaal over mijn basisschool verleden.
Zo leg ik ook uit dat ik fucking onzeker was en totaal mezelf niet durfde te zijn.
Gelukkig is dat anders nu.Als ik mijn school wel lang genoeg heb gezien gaan we verder lopen.
Naar mijn werk.Ik werkte vanaf mijn 13de tot mijn 15 ongeveer daar.
Toen ik bij mijn oom ging wonen ging ik ergens anders werken omdat mijn oom niet in hetzelfde dorp woonde als mij.
En ik had geen zin om elke keer een uur in totaal te fietsen voor 2 uur werken."Gaan we boodschappen doen?" Vraagt Koen.
"Ja en nee. Hier werkte ik van mijn 13de tot mijn 15de. En we moesten eten mee nemen voor vanavond. Ik kreeg net een berichtje van Nien" Zeg ik.
"Oke" Zegt hij en hij knikt.Ik pak een winkelwagen en we lopen de supermarkt in.
Koen pakt een zelf-scan en we lopen naar de groente.
"Oke dus wat gaan we eten?" Vraagt koen."Nacho's met salade?" Stelt koen voor.
"Kan denk ik wel" Zeg ik.We pakken alles wat we nodig hebben.
"Sophie?" Hoor ik iemand vragen.
Ik draai me om en ik zie een jonge die ongeveer 30 is."Oh hey Wouter" Zeg ik glimlachend.
Wouter is mijn oude collega. Hij was 17 toen ik 14 was."Das lang geleden. Hoe gaat het met je?" Vraagt hij.
"Goed, en hoe gaat met jou?" Vraag ik.
"Ook goed. Wat doe je hier eigenlijk? De laatste keer dat ik je sprak zei je dat je naar Amsterdam ging verhuizen" Zegt hij.Ik kwam hier na mijn ontslag nog vaak zodat ik wat contact had met hun.
En met hun bedoel ik eigenlijk gewoon Wouter en Matthijs. Ze wisten bijna alles dus ja."Klopt, maar ik ben nu een weekendje terug omdat mijn vriend wou weten waar ik ben opgegroeid" Zeg ik glimlachend.
"Ahh ik snap het. Maar waar verblijf je?" Vraagt hij.
"Oh bij Nina, een oude vriendin van mij" Zeg ik."Oke." Zegt hij.
"Maar hoe gaat het in de liefde bij jou?" Vraag ik.
"Het gaat zijn gangetje" Zegt hij.
"Doen jij en Matthijs nog steeds ultra gay tegen elkaar?" Vraag ik.
"Dat doen we nog steeds ja. En dat gaat niet zo snel veranderen" Zegt hij met een lach.
JE LEEST
Een relatie door Wie is de Mol?
Hayran KurguHet is een mix van het programma wie is de mol? En de Bankzitters. De eerste drie hoofdstukken gaan over wie is de mol. Ik had niet echt inspo om alle opdrachten te schrijven. Er komt ook zoiezo nog de finale van wie is de mol voor. Ben je benieuwd...