Zelfde dag
Pov Sophie
De kandidaten die er al eerder uit gingen lopen weg. Rik pakt zijn jas en hij loopt naar buiten.
Daniël, Koen en ik lopen naar een aparte kamer en gaan in een driehoek staan voor shots.
En dan is het zover het antwoord op die ene vraag:
Wie is de mol?~Ik hoor vanaf buiten allemaal mensen staan. Die staan te schreeuwen, roepen. Ze gewoon enthousiast.
Ik zelf hou de spanning niet meer.
Ik wil weten wie de mol is, wie de winnaar is en wie de verliezer is.Koen, Daniël en ik staan nog achter. Met ze'n drieën te praten over het avontuur.
Rik zit nu bij de andere kandidaten die al afgevallen waren. En hij is wat dingen aan het bespreken.Wat die elk jaar doet.
Daniël, Koen en ik kijken via achter de schermen mee via een tv.En dan gaan we terug naar het moment. Het moment dat ze gaan vragen of je de mol wilt zijn.
Dan zien we dat Rik buiten staat en de andere kandidaten staan ook buiten maar dan niet in beeld.
Daniël, Koen en ik pakken onze jassen en ook wij lopen richting de plek waar we moeten staan.
De zenders worden alvast aangedaan maar we moeten nog wel heel stil zijn.Als hij ons heeft aangekondigd lopen we in die volgorde naar Rik. Dus: Ik loop voorop, Koen achter mij en Daniël loopt achteraan.
We zwaaien wat naar fans maar over het al gemeen lopen we gelijk door naar Rik.
We gaan op een rijtje staan tegenover Rik."Finalisten van Wie is de mol, welkom op Paleis Soestdijk. Welkom bij de ontknoping van jullie avontuur. Het antwoord op die ene vraag: Wie is de mol?" Zegt Rik.
"9 maanden geleden stonden jullie in een loost in Amsterdam voor het eerst samen. En daar kregen jullie een telefoontje. Van oud mol: Everon. 2 van jullie kreeg te horen dat jullie kandidaat zouden zijn in dit spel. En 1 van jullie kreeg te horen dat die de mol was" Zegt Rik.
Ik kan niet meer. Ik heb te veel zenuwen en ik wil het NU weten.
"En nu is het ook voor jullie het moment aangebroken dat duidelijk word wie al die tijd een poker face had. Dat moment is nu. Het is zover. Mag ik alstublieft" Zegt hij.
Na de laatste zin word er geklapt en gejuicht. "Wat stilte. Dank u" Zegt Rik.
"Sophie, ik begin bij jou. Niemand zal verbaast zijn dat jij in de finale staat van wie is de mol. Jij bent een actresse. Dus een masker op zetten is niet heel moeilijk. Lijkt ons. Vanaf het moment dat jij kandidaat was voor wie is de mol, konden eigenlijk alle anderen al inpakken. Want dat is toch de rede dat je hier staat? Om te winnen? Of ben je de mol? Want op crucialle momenten hield jij je op de achtergrond. En liet je belangrijke beslissingen aan de groep over. Deed je dat expres? Omdat je wist dat dat de pot veel geld zou gaan kotsen. Sophie, jij bent ervan overtuigt dat Koen de mol is. En daarin sta je niet alleen. En miss heb je zelfs wel gelijk. Of ben jij de mol?" Zegt Rik.
"Koen, jij had je voorgenomen om met al je mede kandidaten vrienden te worden. Om zo alle eliminatie's te overleven. Je hoopte info van ze te kunnen krijgen. En met al die kennis de mol te kunnen ontmaskeren. En dus werd je vrienden met je mede kandidaten. Je zette je in voor de groep. Wilde de pot spekken. Das fanatiek. Maar na mate het spel steeds vorderen en jij verder kwam. Begon jou eigen belang te tellen. Een kans op een joker? Nog echt wel meer op tegen het groepsbelang. Jij koos dus vaker voor een joker en niet voor de groep. Wilde jij koste wat kost winnen? Of ben jij de mol? Jij wijst naar Sophie als Mol." Zegt Rik
JE LEEST
Een relatie door Wie is de Mol?
Fiksi PenggemarHet is een mix van het programma wie is de mol? En de Bankzitters. De eerste drie hoofdstukken gaan over wie is de mol. Ik had niet echt inspo om alle opdrachten te schrijven. Er komt ook zoiezo nog de finale van wie is de mol voor. Ben je benieuwd...