Miranda'nın bakış açısıAteş tutuşur, güçlü ısısı dünyayı sıcak tutar. Ateş, sevgi ve tutku, acı ve saldırganlık, nefret ve ıssızlıktır.
~*~
Yatak odamda defalarca "Yüzüklerin Efendisi" üçlemesini okuyordum. Bazen sihirli olan başka bir dünyada var olmanın nasıl bir şey olacağını merak ettim. Bu elbette boş bir hayaldi, sihir yoktu, sadece sahne hileleri ve yanılsamalar. Bu hayallerimi asla durdurmadı. Burada dünyada var olan her şeyin tam da bu, bir rüya, bir yanılsama olduğunu umuyordum ve dua ettim, ama durum asla böyle değildi. "Yüzük Kardeşliği"nin yıpranmış ciltsiz kopyasını kapattım ve kraliçe boyutundaki yatağıma çökmeden önce çok iç çektim. Hayatım sihirsiz bir hayat olmaya mahkumdu.
"Miranda!" Annemin bana seslendiğini duydum. İnledim ve yanıma döndüm, yorganımdaki tasarımları takip ettim. "Miranda! Akşam yemeğine az kaldı! Hazırlansan iyi olur!"
Kendimi ayağa kaldırmadan önce tekrar içini çektim. "Evet Anne!" Seslendim. Dar kot pantolonumu uzun kollu, diz boyu zümrüt bir elbiseyle değiştirmeden önce. Sadeydi. Geleneksel babamla bir akşam yemeği için mükemmel.
Babam, ne olursa olsun kadınların elbise giymesi gerektiğine inanıyordu, ancak annem bir şekilde onun huzurunda elbiseler giydiğim sürece kot pantolon ve uzun pantolon giymeme izin vermesi için onu ikna etmeyi başarmıştı. Biraz garip bir düzenlemeydi, ama artık evimizin etrafındaki ormanları bir elbiseyle dolaşmak zorunda kalmadığım için şikayet etmedim. Evet, ormanda yaşadık. Annem bir doğa rezervinde çalışıyordu ve babamın büyük bir işi vardı. Çoğunlukla yalnız büyümüştüm ama hiçbir şey istememiştim.
Merdivenlerden yavaş yavaş inmeden önce hızlıca bir çift tayt ve çıplak daire giydim. Babam insanlar geciktiğinde bundan hoşlanmazdı ama merdivenlerden aşağı koşsam, evde koştuğum için annemle başım belaya girerdi.
"Güzel," dediğini duydum.
Küçük bir curtsy yaparken başımı eğerek, "Teşekkürler anne" diye cevap vermeden önce ona yumuşak bir şekilde gülümsedim. Daha sonra babamın odaya girmesini beklemek için sandalyemin yanında durmaya kendimi getirdim.
Yaklaşık bir dakika sonra babam yemek odasına girdi. Takım elbise ve kravat giyiyordu, hala kısa kılıfını tutuyordu. Bavulu kapının yanına koyup koltuğuna otururken benim yönüme doğru başını salladı. Annem oturdu, sonra ben de aynısını yaptım. Ellerimi kucağıma koydum. Çok genç yaşta ev reisinden önce yemek yemenin kaba olduğunu öğrenmiştim. Midem sessizce gürlerken sabırla oturdum.
Babam bugün özellikle vaktini alıyor gibiydi. Ellerini yavaşça hareket ettirerek peçeteyi yerine oturak ve gümüş eşya yerleşimini düzeltin. Anneme ve bana çatalını kaldırmadan ve bıçağını salataya koymadan önce sonsuzluk gibi görünen bir şey için baktı. Bizi sınıyordu. Bir hata yapmamızı, önce kaymamızı ve yemek yememizi istedi. Yine işte kötü bir gün geçirmiş olmalı.
Sessizce oturmaya devam ettim. Üst üste binen ellerime bakıyorum, itaatkar bir duruş sürdürüyorum. En son hata yaptığımda bıraktığı acının hayalet acısını hala hissedebiliyordum. Sonunda çatalı ağzına sokarken onayla mırıldandı.
Çiğnemeyi bitirdikten sonra her iki kapı da yere koydu ve ellerini bize doğru salladı. "Başlayabilirsin."