12

17 0 0
                                    



Miranda'nın bakış açısı

"Adın ne çocuğum?" Smaug sordu.

"Bazıları bana Miranda diyor," diye cevap verdim.

"Öyleyse gerçek adın ne? Böylece, bu hediyeyi kime bahşettiğimi bilebilirim. Endişelenme, en büyük düşmanımın kızı olsan bile seni tüketmeyeceğim." Smaug beni güvence altına alarak söyledi.

"Gerçek adım Lunalialyn Aiyaelah Faelynda Noldo, Leydi Galadriel'in kızı," diye gururla cevap verdim.

Kıkırdadı, "O zaman babanı da tanıyor musun?"

"Hayır Adar, sen olmadıkça onu tanımıyorum" dedim.

"Anlıyorum," diye salladı Smaug. "Eğitiminize başlayalım. Şimdi." Başını salladım ve çantamı, titrememi ve kemerimi çıkardım. "Güzel, şimdi beni takip et dedi ve odanın ortasına kadar dolaştı.

Onun peşinden koştum, ayak uydurmaya çalıştım.

Durduğunda, "Arada otur ve meditasyon yap" dedi. Sevdiğiniz veya nefret ettiğiniz insanları düşünün. Zevki ve tutkuyu düşünün, orada iç ateşinizi bulacaksınız. Onu ortaya çıkarmaya çalış." Sonra önüme uzandı ve gözlerini kapattı.

Bacaklarımı altımda çaprazladım ve ellerimi katladım. Gözlerimi kapatarak içimin derinliklerine kazdım. Tutkularımı bulmak onu ortaya çıkarmadı. Aklıma sevdiğim insanlar geldi; annem ve babam, Nanet'im ve Adar'ım. Etrafımdaki hava dönmeye başladı ama hiçbir şey olmadı.

Smaug bir gözünü açtı ve tekrar kapatmadan önce "İlginç" dedi.

Daha derin bir zevk kazdım, bilmiyordum ve hiçbir şey olmadı. Nefret. Nefret neydi? Neyden nefret ettim? Beni Naneth'imden yıran karanlıktan nefret ettim. Bu toprakları rahatsız eden kötülükten nefret ettim. Nefreti ne kadar çok düşünürsem, etrafımdaki sıcaklık o kadar büyüdü. Gözlerim açıldı ve Smaug'un burnumdan duman çıkarken bana gururla baktığını gördüm.

"Harika," diye hırladı. "Öfkenizi ve saldırganlığınızı körükleyin! Yanmayın! Şimdi ağzını aç!"

Nefret ateşlerini besledim, artık tutamayana kadar besledim ve ağzımı açtım. Kırmızı ve altın bir ateş akıntısı çıktı. Çok fazla değildi ve uzun sürmedi, ama ilk denememde bununla gurur duydum. Onun bakışına göre, Smaug da öyleydi.

~*~

Smaug'u takip eden aylar boyunca ve ben böyle antrenman yapardım ve yavaş ama emin adımlarla alevler daha uzun ve daha sıcak büyüdü. Smaug, yapabildiklerimden dolayı bana Luna ya da Air demeye baklanmıştı.

Görünüşe göre, etrafımdaki havayı kontrol edebiliyordum ve ayın yaptığı gibi su üzerinde güç sahibiydim. Nereden geldiğini bilmiyordum ama Smaug'un yaptığından şüphelendim. Ne zaman buna neyin sebep olduğunu bulmaktan bahsetsem, konuyu değiştirirdi.

"Luna!" Smaug beni aradı.

"İşte Adar!" Geri aradım.

"Bugün sana vermek istediğim bir şey var," dedi.

Onu takip ederken şaşkın bir şekilde ona baktım, beni dışarı çıkarmıyordu, bunun yerine beni daha da içeri götürüyordu. Bana en son bir şey verdiğinde, yiyecek yetiştirmek için kullanabileceğim bir alandı, biraz zaman aldı, ama şimdi kışa yetecek kadar yiyeceğim vardı.

"Nereye gidiyoruz Adar?" Ona sordum. Cevap vermedi ama aniden durdu. Bir kenara çekarak bana bir pençe dolusu saf yıldız ışığı beyaz mücevher verdi. Nefes nefese ve baktım. "Onları nereye koymamı istersin?" Sordum

"Senin çantanda." Cevap verdi.

"Emin misin?" Ona sordum. "Bu, istifinizin bir parçası."

"Eminim. Sen benim kızımsın ve her ejderhanın kendi istifası olmalı," diye yanıtladı. Uzun süre beklememesi için çantamı almak için geri koştum.

Geri döndüm ve çantamı açık tuttum. Pençesini çevirdi ve çantama düşmelerine izin verdi. O hırladığında kapatmaya gittim, "Bekle." "Beni takip et" dediğinde onları geri isteyeceğini düşündüm.

Onu takip ettim ve değerli mücevher sıralarının önünde durdu. Kafam karıştı ona baktım. Kıkırdadığında ona sormak için ağzımı açtım ve "Biraz al" dedim. Uzandım ve kasaların her birinden dikkatlice bir tane aldım. "Bundan daha fazlası!" Bağırdı. Yalkalandım ama bir avuç alarak emrine uydum. Bana tatmin edici bir gülümseme verdi. "İyi. Bu senin istikin."

"Teşekkür ederim Adar. Bu fazlasıyla yeterli," dedim ona gülümseyerek.

"Hayır," diye salladı, "Her istifin taçlandıran bir ihtişamı, değerli bir mülkü olmalı. Onu bulana kadar istiğimimi dolaşabilirsin."

Beni izlemek için uzanırken ona başını salladım. Bir bölgeden diğerine uçtum, ama bazı madeni paralar parlak bir mücevheri ortaya çıkarana kadar hiçbir şey gözüme çarptı. Dağın altında bir kralın mücevheri. Arkentaşı. Bir süre ona baktım, etrafındaki parlak ışığın parlamasını izledim. Döndüm ve ondan uzaklaştım. Smaug'un şaşkınlıkla homurdandığını duydum ama hiçbir şey söylemedi.

Bir mithril gömleğine rastlayana kadar dolaşmaya devam ettim. Onu aldım, dokunulduğunda havalıydı ve yıldızlar gibi parlıyordu. Muhtemelen uzun bir süre ona baktım, parmaklarımı havalı zincir-linklerin üzerinde gezdirdim. Başka bir yere bakmaya çalıştım ama gözlerim her zaman o mithril gömleğine geri dönerdi. Sonunda vazgeçtim ve geri döndüm. İki elimde tutarak Smaug'un önünde durdum.

"Yani, buldun," bir sorudan çok bir ifadeydi, ama yine de cevapladım.

"Evet," dedim, gözlerim elimdeki mitril'e sapıyordu.

Smaug bana kıkırdadı, "Anlıyorum. Şimdi, bana cevap ver, neden Arkenstone'u seçmedin?"

Ona baktım ve açıkça dedim ki, "Bu, istifinin değerli mücevheri. Onu almayacağım."

Cevabımdan memnun olarak başını salladı. "Gel, bugün sana öğretmek istediğim bazı yeni şeyler var."

ATEŞ VE IŞIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin