Miranda'nın bakış açısıBir yıl geçmişti ve şimdi bu iki yeteneği doğru bir şekilde kullanabiliyordum. Smaug çok memnun görünüyordu ama bana her zaman pratik yapmamı söyledi.
Ağzımdan bir parlak altın alevler çıktı ve onu orada tuttum. Dayanıklılık eğitimi. Kendi zihnime çekilmeden zihinsel bir konuşmayı ne kadar süre sürdürebileceğimi görmek için şimdi yaptığımız şey buydu. Ya da bir ateş akışını ne kadar süre sürdürebilirim.
Ağzımdaki ateşi bıraktım ve ağır nefes almaya başladım. "İyi." Smaug, "Gerçekten çok iyi" dedi. O zaman 30 dakikadan biraz fazla dayandın. Artık dinlenebilirsin. Bugünlük işimiz bitti." Başını salladım ve bir yığın bozuk para üzerine kıvrıldım ve uyudum.
Uyandığımda, çantamı çıkardım ve diadem ve kolyemin deliklerine yerleştirmek için mücevherler aramaya başladım. İki beyaz yıldız ışığı mücevheri buldum ve onları kolyemin yuvalarına taktım. Bitirdiğimde işime baktım ve başımı salladım.
"Ne yapıyorsun?" Önümden sorgulayan bir gümbürtü geldi.
Başım şaşkınlıkla sallandı ve neredeyse kolyeyi şok içinde düşürüyordum. Yaptığım şeye o kadar dalmıştım ki uyandığını fark etmemiştim.
"Dikkatli ol," Smaug kıkırdadı. Ellerimdeki mücevherlere baktı ve "Bunu daha önce görmüştüm" dedi. Onu giydin. Onu istifinden mücevherlerle mi uydurdun?"
"Evet," dedim ve sonra diademimi kaldırdım. "Ben de aynısını yapacağım."
Smaug kalkmadan önce "Beni takip et" diyerek diademe baktı. "Yanına al" diye eklediğinde diadem'i çantamın içine koymaya gittim.
Madenlerin derinliklerindeyken durduk. Bir kutuya uzandı ve çok renkli bir mücevher gibi görünen şeyi çıkardı. Pençesinde tutarken şaşkınlıkla izledim, gözlerimin önünde renk değiştirdi, bir zamanlar birçok renkte bir mücevher olan, şimdi pullarının kahverengi kırmızısı ve gözlerinin turuncu-sarı rengiydi.
"Bu mücevhere ateş mücevheri denir. Renk değişikliklerine yanıt olarak, ona sahip olmalısınız. Tacınızdaki o büyük döngüye tam oraya yerleştirin." Bana ateş mücevherini uzatarak dedi.
Ellerime aldım ve dokunulduğunda sıcak olduğunu gördüm. Dikkatlice, mücevheri diademime yerleştirdim. Mükemmel bir uyumdu.
"Henüz tamamlanmadı." Smaug'un sesi etrafımda gürledi. "Yıldız ışığının o beyaz mücevherlerinden biri hile yapmalı."
Ona koştum ve boynuna sarıldım, "Teşekkür ederim, Adar."
Gülümsedi, "Kızım için sadece en iyisi."
~*~
Yemek yedikten sonra Smaug tekrar konuştu. "Bu sefer bana bir hikaye anlatmanı istiyorum. Belki de çantanda tuttuğun kitaplardan bir tane."
Aradığım kitabı bulana kadar çantama baktım. "Bu, 'Yüzük Kardeşliği' kehanetinin bir kopyasıdır." Yüksek sesle söyledim ve okumaya başladım.