Miranda'nın bakış açısıBununla birlikte, tundranın karşısına koşarak çıktık. Kayaların üzerinden geçtik ve kayaların arkasına saklandık. Kili warglardan birini okla vurana kadar her şey plana göre gidiyordu. Ölürken kükredi ve ağladı, diğerlerini konumumuz konusunda uyardı.
"Koş!" Gandalf bağırdı.
"Daha fazlası geliyor!" Thorin bağırdı, "Kili! Miranda! Onları vur!" Kili ve ben ok üstüne ok atıyorduk.
Dori'nin "Gandalf nerede?" diye sorduğunu zar zor duydum.
"Bizi terk etti," diye hırladı Dwalin.
"Yerini tut!" Thorin emretti.
"Bu şekilde aptallar!" Gandalf bir kayanın arkasında kaybolmadan önce aradı.
"Çabuk, hepiniz!" Thorin bağırdı, "Git, git, git!" Thorin bana gelen bir warg dilimledi. "İçeri gir!" Bana söyledi. "Kili! Koş!"
Herkes içeri girdikten sonra bir korna sesi duydum. Saklandığımız yere bir ork düştü ve Thorin bir ok çıkardı. "Elfler," diye iğrenerek alay etti.
"Yolun nereye vardığını göremiyorum. Takip ediyor muyuz yoksa takip etmiyor muyuz?" Dwalin sordu.
"Tabii ki takip ediyoruz!" Ori cevap verdi.
Gandalf, "Bence bu akıllıca olurdu," dedi. Birbiri ardına, elf şehri Rivendell'e ulaşana kadar tünelden geçtik. "Imladris vadisi! İşte son sade ev, denizin doğusunda."
Thorin, "Bu başından beri senin planındı," diye suçladı. "Düşmanımıza sığınmak için."
Gandalf, "Burada düşmanın yok, Thorin Oakenshield," diye yanıtladı.
"Bu vadide bulunacak tek hastalık, kendin getirdiğin şeydir," diye tersledim.
"Elflerin arayışımızı kutsayacağını mı düşünüyorsun? Bizi durdurmaya çalışacaklar." Thorin dedi.
"Elbette yapacaklar. Ama cevaplanması gereken sorularımız var." Gandalf tartıştı. "Başarılı olmak istiyorsak, bunun incelikle ve saygıyla ele alınması gerekecek. Ve küçük bir çekicilik derecesi yok. Bu yüzden konuşmayı benimle bırakacaksın."
Hepimiz yolumuza devam ettik. Önden koşmak ve Arwen'i bulmak istedim ama bulmadım.
"Mithrandir!" Lindir, üzerime inmeden önce gözlerinin şirketi taradığını söyledi. "Benim hanımefendi."
"Lindir," Gandalf ve ben onu selamladık.
Lindir, "Cin'in imald'a geçtiğini duydum," dedi.
"Lord Elrond ile konuşmalıyım," dedi Gandalf.
Lindir, "Lordum Elrond burada değil," diye yanıtladı.
"Burada değil mi?" Gandalf sordu, "Nerede o?" O anda bir korna sesi duydum. Elf askerleri geldiğinde, cüceler savunma pozisyonlarına girdiler. Başımı onlara salladım.
"Gandalf!" Elrond gülümseyerek haykırdı.
"Lord Elrond. Mellon nin. Gar-cin neredeydi?" Gandalf sordu.
Lord Elrond, Gandalf'a sarılmak için gelip "Orklar geldim ya da- uin acharn" diye yanıtladı. "Mín slew a gwanod nev i dolen aglon. Orkların sınırlarımıza bu kadar yaklaşması garip. Bir şey ya da birileri onları yaklaştırdı."
"Ah," dedi Gandalf, "Bu biz olabiliriz."
"Hoş geldin, Thorin, Thrain'in oğlu." Elrond, cüce yukarı çıkarken söyledi.