Üçüncü bakış açısıTakip eden gecelerde Miranda, tek halkayla ilgili kehanetleri okumaya devam etti. Erkeklerle ilgili hikayeleri ilginç bulacağını hiç düşünmemiş olan Smaug, ona her zaman bir bölüm daha okuması için yalvarırdı.
Sonunda üçüncü kitabın sonuna geldiğinde, Smaug ona baktı ve "Erkeklerin bu hikayesi oldukça ilginçti, ama bir kitap daha yok mu?" dedi.
Miranda paketine baktı, gerçekten vardı, ama bu onun hakkında bir kehanetti. Okuması gerektiğinden emin değildi.
"Belki başka bir gece. Bu kehaneti nasıl kabul edeceğinden emin değilim," diye cevap verdi Miranda dürüstçe. Smaug sadece bir cevap homurdandı ve geceye yerleşti.
Ertesi geceler Smaug, sonunda hikayeyi duymayı istemeye devam edecekti, Miranda daha fazlasını alamadı ve teslim oldu.
"Okuyacağım," diye duyurdu bir gece, yalnız dağın tepesindeki üçüncü kışından birkaç ay önce. "Yine de kızmayacağına söz vermelisin. Bu hikaye cüceleri ve bir ejderhayı içeriyor."
"Söz veriyorum!" Tatlı olarak başka bir kurabiye alan küçük bir çocuk gibi heyecanla ilan etti.
Miranda daha sonra kitabı açtı ve 'Hobbit' hikayesine başladı.
~*~
Smaug, öngörülen ölüm haberini Miranda'nın beklediğinden daha iyi aldı. Ama bu onun istifine daha fazla aşık olmasına neden oldu. Kitabın sonunda Smaug sakin görünüyordu. Sanki erkeklerin kehanetleri ona asla zarar veremezmiş gibi.
Miranda kısa süre sonra ejderhaların topraklarını ziyaret etmek istemeye başladı. Smaug her zaman reddetti. Onunla akıl yürütmeye, güvende olması için istiğini bırakmasını sağlamaya çalıştı. Yapmazdı. Bu konuşmalar onu kızdırmaya başladı. Her gün öfkesi arttı ve ateşi bir dahaki sefere gündeme getirene kadar ateşi ona patladı.
"İstifimi asla bırakmayacağım! Siyah okların kalmasına imkan yok ve o zaman bile hiçbir erkek, elf veya cüce bana zarar veremez! Bu konuşmanın sonu!"
"Ama ölmeni izleyemiyorum!" Miranda ağladı.
"O zaman git!" Smaug kükredi.
Miranda ona baktı; gözyaşları onun yüzünden aşağı inmeye başladı. "Adar," diye başladı, "seni bırakmayacağım."
"Yapacaksın!" Bağırdı. "Sana öğretecek başka bir şeyim yok. Yarın gece gideceksin!" Bununla birlikte Smaug uzaklaştı.
~*~
O gece Miranda ağladı uyudu. Smaug üzüntü içinde ona baktı, geri alabilmeyi diledi ama alamadı. Miranda'nın haberi olmadan, kehanete kızmıştı. O kadar sinirli ki ateşi hıçkırmaya başlamıştı. O günün erken saatlerinde, yanlışlıkla yiyecek deposunun çoğunu yakmıştı. Kışa yetecek kadar parası yoktu. Ayrılmak zorunda kaldı.