Miranda'nın bakış açısıÖnceki gece sözleşmeyi zaten imzalamıştım ve şimdi Lonely Mountain'a geri dönüyordum. Ayrıldıktan bu kadar kısa bir süre sonra geri dönmek bana çok gerçeküstü geldi, belki de her zaman benim kaderimdi.
"10 jeton hobbit'in gelmediğini söylüyor!" Denilen cücelerden biri.
"20 diyorum," dedim Gandalf'a göz kırparak.
Diğerleri bahislerini oynarken, bir gece önce ateşin etrafında söylenen şarkıyı düşündüm.
Sisli Dağların çok üzerinde soğuk,
Derin zindanlara ve yaşlı mağaralara.
Gün ara vermeden uzaklaşmalıyız,
Uzun zamandır unutulmuş altınlarımızı bulmak için.
Çamlar yükseklikte kükreyiyordu,
Rüzgarlar gece inliyordu.
Ateş kırmızıydı, yanan yayıldı,
Ağaçlar meşaleler gibi, ışıkla parladı.
Gerçekten çok güzel bir şarkıydı ama duymak benim için zordu. Smaug kalbime yakındı ama cücelere asla söylemeyebileceğimi biliyordum.
"Bekle! Bekle!" Arkamızda Bilbo'nun sesini duydum. "İmzaladım!"
"Şey," dedi Balin, "her şey yolunda görünüyor. Bilbo Baggins'i Thorin Oakenshield'in şirketine hoş geldiniz."
"Ne yapıyorlar?" Bilbo'nun Gandalf'a sorduğunu duydum, para etrafta dolaşırken midillisine yerleşti.
"Ah, gelip gelmeyeceğine dair ücret aldılar," diye yanıtladı Gandalf.
"Çoğu senin yapmayacağına bahse girer," diye ekledim.
"Siz ikiniz ne düşündünüz?" Bilbo sordu.
"Ne düşünüyorsun?" İkimiz de bir torba bozuk para yakaladığımız için ona sordum.
Geceye kadar sürmeye devam ettik.
"Miranda'yı biliyorsun," diye başladı Gandalf, "O atı sadece bir ustaya cevap vermek için tanıyorum."
"Kim?" Sordum.
"Bir elf prensesi, ama yaklaşık 20 yıl önce kayboldu." Cevap verdi.
"Meraklı." Konuşmanın bitmesini isteyerek dedim.
"Gerçekten çok meraklı." Gandalf, Bilbo ile konuşmaya başlamadan önce cevap verdi ve düşüncelerimle baş başa kaldım.
Güneş batana kadar sürmeye devam ettik. "Gece için burada kamp yapıyoruz!" Thorin aradı ve herkes paketi açmaya başladı.