Miranda'nın bakış açısıKutunun içinde gümüş telden yapılmış bir taç vardı. Ona baktım. Değerli taşlar için yuvalar var gibi görünüyordu, ama orada yok. Bir an için kutuya düşüp düşmediklerini merak ettim. Baktım ama orada başka bir şey yoktu.
Babam ne aradığımı biliyor gibiydi. "Eğer dolaşma yolunu seçersen, zamanında sana gelecekler."
Kafa karışıklığı içinde taca bakmaya devam etmeden önce ona baktım. Bu ne anlama geliyordu? Bir taç mı? Dokunmak için uzandım ve kafama yakıcı bir ağrı girdi. Hemen elimi çektim, ağrı neredeyse anında kayboldu. Kaşlarını çattım. Bu neydi? Tekrar dokunmak için geçici olarak elimi uzattım, bu sefer bırakmadım.
Şimdiki zaman ortadan kayboldu ve güzel bir kadının bulanık yüzüne bakmaya bırakıldım. Alnımı öpmek için üzerime eğilirken altın rengi saçları yüzümü gıdıklıyor gibiydi.
"Bu en iyisi," dedi usulca, sanki kendi kendine konuşuyormuş gibi. Narif elini uzattı ve alnıma bir parmak koydu. Hatırladığım son şey, mavi gözlerinden dökülen bir gözyaşıydı.
Gözlerim açıldı. Kapattıklarını bile fark etmedim. Başımdaki ağrı şimdi zayıftı. Donuk bir zonk. Taç, sanki onu giymem için yalvarıyormuş gibi titreşiyor gibiydi.
Ellerimi gümüş başlığın etrafına sardım ve göz hizasına getirdim. Elimden alındığında kafama yerleştirmek üzereydim.
"Lütfen," keder içinde boğulmuş gibi sert bir ses geldi. "İzin ver." Kaba ellerin tacın yerine oturduğunu hissettim. Alnıma dayandığı an anılara kapıldım.
Aynı golden-haired kadınla oynadığımı hatırladığımda kafam çarptı. İlk kez bir yay vurdum. İlk kez bir kılıç, bir bıçak tuttum. Hayır! Bunları zaten yaptım! Bu kadını tanımıyorum! Kendimle akıl yürütmeye çalışıyordum ama kanıtlar çok büyüktü. Her nasılsa, bunları ilk kez bir kereden fazla yapmıştım. Ama bu imkansızdı. Değil mi?
Beni birbiri ardına anıları deneyimlemeye zorladığı için başım zonkladı. Bunlar gerçekten benim anılarım mıydı? Ama o zaman nasıl olur da burada ormandaki bu evde büyüdüğümü de hatırlayabiliyorum? Hiçbir şey mantıklı değildi. Bir insanın yaşayabileceğinden daha fazla doğum günü hatırlıyor gibiydim. Şimdiye kadar tanıştığımdan daha fazla insan. Hiç olmadığım kadar çok yer. Ama bu imkansızdı. Aklım kendi kendine savaşıyordu.
O zaman bilmiyordum ama vücudum çoktan yere çökmüştü.