Üçüncü bakış açısı"Her şeyin var mı?" Smaug ona ikinci kez sordu.
"Evet." dedi, paketini sıkarak.
"Sana başka bir şey alabilir miyim?" Sordu.
"Hayır, yine de teşekkür ederim." Ona söyledi.
Smaug kaşlarını çattı. Altınlarından veya mücevherlerinden hiçbirini istemedi. "Ejderha gibi davran ve benden bir şey iste!" Bir anda bağırdı.
Miranda ona baktı. Böyle bir patlama olması ondan farklıydı. "Pekala," dedi sonunda çantasını alıp omuzlarından titredi. "Seni hatırlamam için bana bir şey ver."
Bu istekle Smaug yola çıktı. Her köşeyi aradı. Bir mithril zincirine rastlayana kadar yüksek ve alçak. Bir süre ona baktı. Basitti, onunla üç yıl geçirdikten sonra onun bundan hoşlanacağını biliyordu. Ama üzerine ne koymalı. Sonunda oturup kazmaya başlayana kadar tekrar yola çıktı, aradı ve aradı.
Miranda hareketsiz durdu. Onu izliyordu ve şimdi kafası karışmıştı. Neden kazıyor? Uzun süre beklemek zorunda kalmadı çünkü birkaç dakika sonra tatmin edici bir hırıltı yaptı.
Smaug aradığı şeyi bulmuştu. Dikkatlice pençelerinde tutarak kızına geri döndü.
"Luna," diye başladı Smaug, "elini uzat." Miranda istediği gibi yaptı ve avucunda ağır bir toprak hissetti. Aşağıya baktı ve bir ejderha talonu gördü.
"Bunu bana mı veriyorsun?" Ona sordu.
"Boynuna as." Mithril zincirinin hala açık avucuna inmesine izin vererek ekledi.
"Bunu nasıl yapacağız?" Diye sordu.
"Böyle," dedi, gümüş bir bibloyu eriterek. Ona bir delik açmak ve oyuk yapmak. Mükemmel değildi. Ama talonu tuttu.
"Onu seviyorum!" Miranda, Smaug'un ona geri verirken ona ışınlanmasına neden olduğunu haykırdı. Miranda boynuna sıkmadan önce ellerinde kavradı. "Seni her zaman yanımda taşıyacağım."
Smaug gülümsedi ve zihnini ona açtı. "Ve ben sen." Göğsüne bir pençe koyup eğilmeyi düşündü. Miranda onun eylemini yansıttı, ama o başını tekrar kaldıramadan önce koştu ve ona sarıldı.
"Seni özleyeceğim, Adar." diye düşündü.
"Ben de seni özleyeceğim, Luna." Geri düşündü.
~*~
Bu saatler önceydi. Şimdi, Miranda yalnızdı. Laketown'u geçmişti ve şimdi gece dinleneceği ormana doğru ilerliyordu.
Miranda ormanın kenarına geldiğinde çok geç oldu. Ormanın karanlığında kaybolmak ve kamp kurmak korkusuyla daha ileri gitmedi. Düşünen küçük bir ateşin önünde kıvrıldı.
Nasıl bu kadar aptal olabilirdim! Arkenstone'u istemeliydim! Belki o zaman ölmezdi! Onu kurtarabilirdim! Bu düşünceleri kafasından salladı. Böyle düşünmezdi, zaten yalnızdı.
Yalnız. Aslında yalnızken kulağa çok daha fazla önsezi geliyordu. Aya kalktı ve kamp alanının sınırlarını kontrol etti. Orada kimse yoktu. Miranda bu konuda nasıl hissedeceğini bilmediğini fark etti.
Ellerine ateş üfledi ve onları birbirine sürttü. Çok soğuktu. Rüzgar yanaklarını ısırdı ve titredi.
Babamın benim için paketledi çantada bir şey var mı acaba. Çantasına uzanırken, orada olduğunu hatırlamadığı bir çanta bulduğunu düşündü. Onu açarak Miranda onu bir çuval altın sikke olarak buldu.
İç çekti ve yüksek sesle, "O ejderha..." dedi. Başını sallayarak arayışına devam etti.
Bir an sonra onu buldu. İhtiyacı olmadığı için ipli çantayı hiç açmamıştı. İçindeki tüm ilaçlara küçük bir kıkırdadı.
"Ne kadar ilaca ihtiyacım olmasını bekliyordu? Bekle, şimdi bu nedir?" Merak etti; bitkiler üzerine bir kitaptı. Miranda bunu tersine çevirirken, yiyebileceği veya ilaç için kullanabileceği bir ot ve çilek listesi derlediğini fark etti. Okumaya devam etti ve annesinden şifa büyüleri olan notlar buldu. Okuduğu sayfaya ıslak bir şey indi. Miranda gökyüzüne baktı ama yağmur yağmıyordu. Titreyen bir ele ulaştı ve yüzüne dokundu. Islaktı.
"Bu aptalca," diye mırıldandı, öfkeyle gözyaşlarını sildi. Ama dakikalar sonra daha fazlası geldi. Kitabı kapattı ve ipliye geri yerleştirirken eli yumuşak bir şeye fırçaladı.
Miranda elini nesnenin etrafına doladı ve çıkardı. Doldurulmuş bir hayvandı. Bir tavşan.
Miranda'nın vizyonu bulanıklaştı. Bir zamanlar en sevdiği oyuncağını göğsüne tutarken bir ıstırap çığlığı attı. Ağzından kırmızı ve altın bir ateş sütunu aktı ve ağladı. Terk ettiği ailesi için ağladı. Hayal kırıklığı için ağladı ve Arkenstone'u kabul etmediği için kendine öfkelendi. Onu seven baba için ağladı.
~*~
Ormanın başka bir yerinde, babasının yanına bir elf prensi çağrıldı.
"Muhafızlar, Laketown'a en yakın ormanın uzak kenarında bir şey duyduklarını söylüyorlar. Gidip kontrol etmeni istiyorum." Mirkwood Kralı emretti.
Elf prensi eğildi baba ve yola çıktı. Geldiğinde, manzara beklediği gibi değildi.
Yanan bir ateşin olduğu küçük bir kamp alanı buldu. Yılın bu zamanı için çok ince bir battaniyenin altında titreyen bir uyku pedi üzerinde kıvrılmış bir figür vardı. Ağlıyorlardı.
Prensin onları rahatsız etmeye cesareti yoktu, bu yüzden sabaha kadar onları bekledi ve izledi.