24

10 0 0
                                    



Miranda'nın bakış açısı

Bilbo'nun evine muhteşem bir yatağı olan koyu saçlı bir cücenin girmesini izledim.

"Gandalf, buranın kolay bulunacağını söylediğini sanıyordum." Cüce dedi.

"Bilbo," dedi Gandalf, "Şirketimizin lideri Thorin Oakenshield'i tanıtayım."

"Yani," dedi Thorin kollarını çaprazlayarak, "bu hobbit. Bana Bay Baggins'i söyleyin, çok kavga ettiniz mi?"

"Affeder misiniz?" Bilbo sordu.

"Balta mı kılıç mı? Seçtiğin silah nedir?" Thorin onu sorguladı.

Bu noktada dinlemeyi bıraktım ve bir gölgeden diğerine kaydım. Bilbo'nun Smaug'u duyduğunda muhtemelen bayılacağını bildiğim gibi biraz çay demlemeye gittim. Çay hazır olduğunda geri döndüm ve onları tartışırken buldum.

"Yeter!" Thorin bağırdı. "İşaretleri okuduysak, başkalarının da okuduğunu düşünmüyor musunuz?! Söylentiler yayılmaya başladı. Ejderha Smaug 60 yıldır görülmüyor. Gözler doğuya dağa bakar, değerlendirir, merak eder, riski tartar. Belki de şimdi halkımızın engin zenginliği artık korunmasız yatıyor. Arkamıza yaslanıp, başkalarının haklı olarak bizim olanı iddia etmesine izin verir miyiz? Yoksa Erabor'u geri almak için bu şansı mı yakalıyoruz?!"

Sohbet etmeye devam ederken, onlara Smaug'un hala yaşadığını söylemem gerekip gerekmediğini düşündüm. Ama onlara nasıl bildiğimi nasıl açıklarım? Hayır. Bunu bir sır olarak saklamak daha iyiydi.

"Korkarım Bay Baggins ile aynı fikirde olmak zorundayım, o neredeyse hiç hırsız malzemesi değil." Balin dedi.

"İşte burada yanılıyorsun, Balin," dedim, gölgelerden çıkarken.

"Gerçekten de, hobbitler ayakları üzerinde oldukça hafiftir. Aslında, eğer isterlerse çoğu tarafından görülmeden geçebilirler. Ve ejderha cüce kokusuna alışkın olsa da, hobbit'in gönderdiği şey onun için neredeyse bilinmiyor ve bu da bize belirgin bir avantaj sağlıyor." Gandalf, kalbi boğazına sıçramış gibi bakarak ekledi.

"Ne kadar süredir oradasın?" Bofur sordu.

"Herhangi biriniz buraya gelmeden önce." Dedim.

"Bu kim?!" Thorin öfkeyle sordu.

"Ben bir arkadaşım," dedim.

"Sen kimsin? Göremediğim birine güvenmeyi reddediyorum!" Öfkeyle haykırdı.

"Beni görebilseydin bana daha az güveneceğini hissediyorum" dedim. "Bu bana bazı puanlar kazandırmalı." Talonu çıkarırken ekledim.

"Düşündüğüm bu mu?" Balin sordu.

"Bir ejderha talon!" Gandalf haykırdı. "Ancak, bir tane aldın mı?"

"Benim Adar'ımdı," dedim.

"Sen nesin?!" Thorin, elfleri tanıyarak bağırdı.

"Babamın." Belirttim.

"Babanı hiç tanımadığını sanıyordum?" Bilbo sordu.

"Bu doğru," dedim, "Ama hayatımda birçok baba figürüm oldu."

"Bana yüzünü göster, seni de yanımıza alıp almamaya karar vereceğim." Thorin sesinde otorite ile söyledi.

"Seni uyarıyorum Thorin Oakenshield, bir kitabı kapağına göre yargılamamalısın." Yavaşça kaputumu çıkarırken dedim.

ATEŞ VE IŞIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin