Miranda'nın bakış açısıErtesi sabah yatağımda uyandım. Groggily kalktım, ama bir nedenden dolayı garip bir şekilde tazelenmiş hissettim. Sanki aklımdan bir sis temizlenmiş gibi.
Bacaklarımı yatağın kenarından geçirdim, ancak dünkü elbiseyle aynı elbiseyi giydiğimi fark ettim. Aynaya süzülürken, tacın hala kaşımda durduğunu fark ettim. Çekmeye gittim ama sonra daha iyi düşündüm. Aynadan uzaklaştım ve neredeyse bir kutuya takıldım. Aldım ve yatağımın kenarına oturmaya gittim. Kutuyu açtığımda içinde bir not vardı. "Uyandığında bunu giy ve sonra aşağı in. ~ Annemi Seviyorum."
Kartı yanıma yatağa koydum ve kağıdı çıkardım, kumaşı kaldırdım ve giymeden önce elbiseye baktım. Elbise koyu zümrüt yeşili uzun kollu, yere kadar uzanan bir elbiseydi. Elbisenin eteğinin etrafında işlenmiş işlemeli bir ormanı vardı ve kolları sarmaşıklar vardı. Aynı yeşilde yapıldı, bu yüzden neredeyse fark edilmedi. Boyun çizgisi bir omuzdan diğerine doğru düz bir şekilde geçti. Birbirine kenetlenen nakışla, mitril rengi. Altın sarmaşıklar gümüş rengin ortasında döndü, tepemde görünen aynı gözyaşı şeklinde merkezde buluştu.
Merdivenlerden inmeden önce bir çift koyu yeşil daireye kaydım.
"Miranda," annem nefes aldı. Gülümsedim ve ona başını salladım.
"Nasıl hissediyorsun?" Babam endişeli sordu.
"Sanki bir ağırlık kaldırılmış gibi," diye yanıtladım, sesim neredeyse havadardı.
Annem ve babam bir bakış attılar ve beni oturma odasına soktular. Aşk yemeğinde birlikte oturdular ve ben de onların karşısına oturdum. Açılmamış hediyelerim, babamın önceki gece bıraktığı yerde yanımdaydı.
Annem yerleşmeden önce her birimize birer fincan kahve doldururken sessizce oturduk. "Sanırım açıklamalıyız," dedi babam, sanki cevaplar orada bulunabilirmiş gibi fincanına bakarken.
Başını salladım, "Bu yardımcı olur."
Büyük bir iç çekti ve başladı, "Orta Dünya denilen bir yerdensin. Elf krallıklarının bir parçası."
Mermerlerini kaybetmiş gibi ona baktım. "Ama bunlar sadece kitaplar, hikayeler. Değil mi? Onlar gerçek olamaz!" Haykırdım.
"Orta Dünya senin ve benim kadar gerçek." tüm ciddiyetiyle konuştu. Açıkça ona baktım. "J'nin hikayeleri. R. R. Tolkien aslında ilk bedeninin yaptığı kehanetler."
"Kehanetler? İlk vücut?" Yavaşça yankılandım, kafamı etrafına saramadım.
"Evet. Dün anılarının mührünü kırdın. Doğruyu söylediğimi bilmelisin." Cevap verdi. Haklıydı, görmüştüm ama inanmamıştım. "Annen seni sana sahip olmaya çalışan kötülükten saklamak istedi. Böylece, senin için zamanı geri çevirdi. Yine bebek oldun. Yeni bir yüzün ve vücudun vardı. Gerçek doğanız, ancak o vücudun 18. doğum gününden önceki hafta boyunca kendini ortaya çıkarmaya başlar ve sihrin solacağı zaman. Bu sizin gerçek formunuzdur. Galadriel'in kızı, Lothlorien'in On Bir Prensesi."
Bunun ardından ellerimdeki bardak kaydı. Neyse ki zaten boştu. Kupanın parçalanmasının sesi, annem olduğunu düşündüğüm kadını zıplattı. Ayağa kalktım ve dedim ki, "Eğer annem ve babam değilsen, sen kimsin?" Inne'ye gözlerimi kıstım, gözlerim karardı "Sen nesin?"
Dave koruyucu bir şekilde Inne'nin önünde durdu. Baktım.
"Sorun değil Dave," dedi Inne ayakta dururken, Dave'in omzuna bir el koyarak ve gözlerimle buluşmak için onu nazikçe kenara çekerek. "Ben bir orman elf'im. Bir zamanlar annenin en iyi arkadaşı olarak Lothlorien'de yaşadım ama ölümlü bir adama aşık oldum. Ölümsüz hayatımı onun için takas ettim. Ve sonunda, bize verildi. Bize, toprağın üzerine sızan karanlıktan uzak, elflerin geleneklerinde sizi yetiştirmemiz emredildi. Bir ölümlü aşkım için beni kovma emri verdi, ama gerçekte, sadece seni koruyordu."
Cevabından memnun kaldığımı salladım; yalan söylemiyordu. "Bu durumda, gerçek adımın Miranda olduğundan şüpheliyim?" Sakince sorguladım, arkaya oturdum.
Dave geçici olarak cevap vermeden önce birbirlerine baktılar, "Haklısın, ama hangi ismi tutmak istediğini seçebilirsin." Boğazı aniden kurumuş gibi kahvesini yutmaya başlamasını izledim. Devam etmesini beklerken ona kaşını kaldırdım.
"Gerçek adın Lunalialyn Aiyaelah Faelynda Noldo. Luna'dan Air'e kadar birçok takma adınız vardı. Sadece annen sana küçük perisi dedi." Inne cevap verdi.
"Bu yüzden mi bana öldüğünü söylediğin o tuhaf ama güzel dili öğrendirdin? Ve o diğer sert diller?" Merakla sordum.
"Evet, size Quenya, Sindarin, Black Speech ve şimdi eski Darvish olanı öğrettik. Senin için zor olduğunu ve çok yoğun bir programın olduğunu biliyoruz, ama umarım-" Inne Dave tarafından kesildi.
"Bu onun kararı," dedi.
"Nedir?" Sordum. Onlara karşı düşmanlığım dağılmıştı.
"Vatanına geri dönme kararı. Görevler için bir varlık olacaksınız ve asla bir yük olmayacaksınız. Ancak, gitmemeyi seçerseniz, görevler büyük olasılıkla kitaplarda olduğu gibi olacaktır." Dave dedi. "Bu önemli bir karar, çünkü asla geri dönemeyebilirsiniz ve sizinle birlikte gidemeyiz."
Süzülen kalbim yeryüzüne düştü. Hiç tanışmadığım bir aile, hayatım boyunca ne istediğim ve beni büyüten aile arasında seçim yapmak zorunda kaldım. "Neden benimle gelemiyorsun?" Sordum.
"Lothlorien'den sürgün edildik. Aniden geri dönersek karanlık bir şeylerin olduğunu düşünecek." Inne nazikçe cevap verdi.
"Orta Dünya'da gidebileceğin başka yerler de var!" Önerdim, çaresiz.
"Hayır, yapamadık. Şu anda güçlü değil ama seninle geri dönmek seni tehlikeye atabilir." Inne mantıklı.
"Ama bu yolu seçersem, ikinizi de bir daha asla görebilirim! Artık ikiniz de ölümlüsünüz." Ağladım, bana daha önce söylemediği için onlara kızdığım için aptal hissettim. Sonra aklıma bir düşünce geldi, "Gitmemeye karar verirsem ne olur?"
"Özellikleriniz eskisine geri dönecekti, anılarınızı yeniden kapalırdık. Ve Miranda olarak hayata dönebileceksin." Dave bu sefer cevap verdi.
"Ama lütfen bil," diye devam etti Inne, "Biz de her zaman senin ebeveynin olacağız. Her zaman göstermemiş olabiliriz, ama seni seviyoruz." Bu sırada kelimenin tam anlamıyla kendimi onlara attım. Boş bardaklarını yoldan kaldırmak için zar zor zamanları vardı.
"Sehpayı taşımamız iyi oldu ha?" Dave, hayır, baba şaka yaptı. Hepimiz bir yığın kıkırdamaya dönüştük.