Üçüncü bakış açısıMiranda aya bakarken, Lord Elrond ay rünlerini yüksek sesle okumaya başladı. "Pamukçuk vurduğunda gri taşın yanında durun ve Durin'in Günü'nün son ışığıyla batan güneş anahtar deliğine parlayacak."
"Durin'in günü mü?" Bilbo sordu.
Gandalf ona cevap vermek için arkasını döndü, "Cücelerin Yeni Yılı'nın başlangıcı, sonbaharın son ayı ve kışın ilk güneşinin gökyüzünde birlikte göründüğü zaman."
"Bu kötü bir haber," dedi Thorin, "Yaz geçiyor. Durin'in Günü yakında üzerimizde olacak."
Balin cüce prense "Hala zamanımız var" diye güvence verdi.
"Ne zamanı?" Bilbo sordu.
"Girişi bulmak için," diye yanıtladı Balin. "Tam olarak doğru zamanda tam olarak doğru yerde durmalıyız. O zaman ve ancak o zaman kapı açılabilir."
"Yani, amacın bu, dağa girmek mi?" Lord Elrond sorgulandı.
"Bu ne?" Thorin hırladı.
"Bunu akıllıca görmeyecek bazıları var." Elrond uyardı.
"Ne demek istiyorsun?" Gandalf sordu.
Lord Elrond uzaklaşırken, "Orta Dünya'yı gözetleyen tek koruyucu sen değilsin," diye yanıtladı.
Herkes uzaklaşmaya başladı, Thorin Miranda'nın kaldığını ve hala aya baktığını fark etti. Ona yaklaşmaya başladı ama Balin onu durdurdu. "Bence onu yalnız bırakmamız daha iyi, Laddie. Sanırım kendine biraz zaman ayırmaya ihtiyacı var." Thorin döndü ve Balin'i takip etti.
~*~
Cüceler ayrılmaya başladığında, Miranda çoktan yoldaydı. Sırada nerede olacaklarını biliyordu, goblin krallığı, sonra Beorn'un evi. Onları orada yenmeyi planladı. Geleceğin bu kısmı için karışamadı.
~*~
"Miranda nerede?" Bilbo sordu.
Thorin içini çekmeden önce etrafına baktı, "Bekleyemeyiz, bize yetişmek zorunda kalacak."
~*~
"Onları takip edeceksin," dedi Galadriel.
"Evet," diye yanıtladı Gandalf.
Lady Galadriel," Thorin Oakenshield'a yardım etmekte haklısın " dedi. "Ama korkarım bu arayış henüz anlamadığımız güçleri harekete geçirdi. Morgul Blade'in bilmecesi cevaplanmalı. Bir şey gölgelerde hareket ediyor, görünmeyen, gözümüzden gizleniyor. Kendini göstermeyecek, henüz değil. Ama her geçen gün güçleniyor. Dikkatli olmalısın." Gandalf uzaklaşmaya başladı ama Galadriel ona seslendi, "Mithrandir. Neden yarı?"
"Bilmiyorum. Saruman, kötülüğü kontrol altında tutabilecek şeyin sadece büyük güç olduğuna inanıyor, ama bulduğum bu değil. Karanlığı uzak tutanın, sıradan insanların küçük şeyleri, günlük işleri olduğunu buldum. Basit nezaket ve sevgi eylemleri. Ama neden Bilbo Baggins? Belki de korktuğum ve bana cesaret verdiği içindir."
'Korkma Mithrandir, yalnız değilsin. Yardımıma ihtiyacın olursa gelirim." Galadriel dedi, sonra ortadan kayboldu.