Üçüncü bakış açısıErtesi sabah Miranda uyandığında, Smaug'u etrafında kıvrılmış olarak buldu.
"Uyanık mısın Luna?" Sordu.
"Evet Adar," diye yanıtladı, onun büyük kırmızı vücudunu atlatmaya çalışarak.
"Bir süre daha kal," Smaug'un sesi onun etrafında duyuldu.
"Gitmemi isteyen sensin," diye savundu.
"Üzgünüm, keşke kalabilseydin, ama kış geliyor ve yeterli yiyeceğin yok." Dedi Smaug, onunla akıl yürütmeye çalışarak.
"Kalabilirim! Balık yiyebilirim!" Yemek yeme düşüncesi onu iğrendirse de teklif etti.
"Hayır, yapamadın." Smaug kesin bir şekilde belirtti. "Bu düşünceden bile iğrendiğini görebiliyorum." Miranda, yenilgide başını eğerken haklı olduğunu biliyordu. "Biraz daha uyu, uzun bir yolun var, güce ihtiyacın var." Yanında kıvrılırken mırıldandı, uykuya daldı.
Miranda uyurken, Smaug derin bir uyuyana kadar mırıldanmaya devam etti. Kendini onun etrafından çözdü ve bir çuval bulana ve onu altınla doldurmaya başlayana kadar istiftirine baktı. Dişleri onu eşyalarına taşıyarak aldı. Paketinin kapağını teminli bir şekilde kaldırdı ve altını düşürdü. Bu onun ayrılık hediyesiydi. Reddedemeyeceği bir şey.
~*~
Miranda öğleden sonra tekrar uyandığında, Smaug'u hala koruyucu bir şekilde etrafına sarılmış buldu. Ona bakmadan önce iç çekti, onun büyük formunu ezberlemek istedi, ancak onu ona bakarken buldu. Birbirlerinin gözlerine baktılar. Mavi-yeşil ve turuncu ateşin gözleri.
"Ne istiyorsun? Gitmeden önce buradan sana bir şey vereceğim. Söyle bana. Her şey olabilir," dedi Smaug, sesinde bir çapak.
"Bir şey mi?" Miranda sordu.
"Evet, her şey," diye yanıtladı.
"Bana tekrar ateş vermeni istiyorum." Dedi.
Smaug şaşkınlıkla homurdandı. "Hayır, yapmayacağım. Ateş düşmanlar içindir. Sen benim kızım ve arkadaşımsın. Sana zarar vermeyeceğim."
"Bana zarar veremez," diye gerekçelendi Miranda. "Ateşine karşı bağışıkım. Ondan sıcaklıktan başka bir şey hissetmiyorum. Başkalarının ölümü gördüğü yerde ben güzelliği görüyorum. Son bir kez görmek istiyorum."
Smaug ona baktı. Gerçekten de onun ejderha ateşi armağanını almaya layıktı. Sonra sordu, "Emin misin? Sana her şeyi verebilirim! Arkenstone bile!"
Sessizlik, ona şok edici bir şekilde bakarken bir dakika dinlendi ama kısa süre sonra iyileşti. "Arkenstone'a ihtiyacım yok. Zaten bana fazlasıyla istik yaptın."
"Başka bir şeyle ilgilenemiyorum? Daha fazla mithril?" Smaug ikna etti.
"Hayır, Adar." Miranda fazla düşünmeden söyledi.
Smaug ağır bir iç çekti ve ayağa kalktı. "Hazır mısın?"
"Evet." Bu sözler Miranda'nın ağzından çıktığı an, Smaug kükredi ve alevler içinde kaldı. Alevleri sadece onları hatırlamıştı. Gözleri gibi turuncu ve sarı. Kırmızı kırmızı, kıpkırmızı bir merkeze gidiyor. Alevleri tutuyormuş gibi kollarını öne doğru uzattı, sıcaklıklarının onu kuşatmasına izin verdi.