Miranda'nın bakış açısıMirkwood ormanını süpürerek ve Gri Dağları geçerek sürdüm. Misty Dağları'nın doğu tarafında bir kaya buldum ve gece orada dinlenmeye karar verdim. Kamp kurduktan sonra ateşin yanına çömeldim ve otlar üzerine kitabı okumaya ve yemek yemeye başladım.
Bana doğru yürüyen ve yukarı bakan birinin sesini duydum. Önümde gri cübbeli ve asalı yaşlı bir adam durdu. Kapüşonumu yüzümden aşağı doğru çektim.
"Yorgun bir gezgin için bir koltuk ve biraz yiyecek ayırabilir misin?" Yaşlı adam sordu. Cevap vermedim ama ateşin önünde karşımda uygun bir şekilde yerleştirilmiş bir kayayı işaret ettim. "Çok minnettarım."
Bir an sessizce oturduk, pipoyu çıkarmadan önce, "Sakıncası yok, değil mi?" diye sordu. Başımı salladım. Yüzü düşünceli hale geldi ve tekrar konuşmaya başladı. "Görüyorum ki konuşmak için fazla değilsin, ama lütfen beni sana söyleyebileceğim bir isimle onurlandırır mısın?"
Bu sorunun makul olduğunu düşündüm ve "Miranda" diye yanıtladım.
"Bir şirket kuruyorum, ona katılmanızı istiyorum" demeden önce piposunu içmeye devam etti.
Ona kaputumun altından baktım, "Beni tanımıyorsun bile, Mithrandir."
"Ama görünüşe göre beni tanıyorsun. Ve şirket için bir varlık olacağına inanıyorum." Yaşlı adam cesaret etti.
Bunu düşündüm. Böylece, Thorin Oakenshield'ın şirketi başlıyor. Belki yapabileceğim bir şey vardır. "Şirkete katılacağım."
"Harika!" Mithrandir mutlu bir şekilde haykırdı. "İki hafta içinde, Bag End'e doğru yola çık, kapıdaki işaretimi ara." Ayakta durup piposunu sakladığını söyledi. Başını salladım ve o gitti.
~*~
Sonraki iki gün boyunca seyahat ettim, Rivendell'i zorladım. Sonunda vardığımda, bazı gardiyanlar tarafından durduruldum.
"Burada ne işin var?" Biri belirtilen
"Lord Elrond ile bir izleyici kitlesi arıyorum," dedim.
"Onu bu kadar ağır silahlı görmeyebilirsiniz," dedi bir başkası kılıcıma uzanarak.
Geri çekildim, sadece onun ulaşamayacağı bir yerde. "Elrond'un onu savunmak için ne zamandan beri muhafızlarına ihtiyacı var?" Sorguladım.
"Dediğini yapman daha iyi," çalılardan gelen bir sesti. Dalgalı, koyu kahverengi, boyun uzunluğunda saçları olan bir çocuğu geride bıraktı. Bir yay taşıdı ve kılıcını bana doğrulttu.
İsteksizce kemerimi çıkardım ve gardiyanlardan birine uzattım. Bir tikre daha uzattım ve saray yönünde yürümeye başladım. Boynuma bir kılıç çarptığında durduruldum.
"Tüm silahların." Çocuk bana gözlerini kısarak emretti. Iç çektim ve fırlatma bıçaklarını kollarımdan ve sırtımdan çektim. Bana sivri bir bakış attı ve kaşını kaldırarak botlarıma baktı. Yavaşça eğildim ve botlarımdan çıkardım. Çocuk kılıcını indirdi ve çantamı işaret etti.
"Sakıncası yoksa bunu yanımda taşımayı tercih ederim." Dedim. "Ama senin için bu kadar önemliyse silah olup olmadığını kontrol edebilirsin."
Başını salladı ve onu takip etmemi işaret etti.