Üçüncü bakış açısı"Şey, peki, peki," dedi büyük cin memnun bir sırıtışla. "Bak kim o. Thorin, Thrain'in oğlu, Thror'un oğlu, Dağın Altında Kral. Ah! Ama unutuyorum, senin bir dağın yok ve sen bir kral değilsin, bu da seni kimse yapmaz, gerçekten. Kafan için güzel bir bedel ödeyecek birini tanıyorum. Sadece bir kafa. Ekli bir şey yok. Belki de kimden bahsettiğimi biliyorsundur. Eski bir düşmanınız. Soluk bir ork, beyaz bir warg'a biniyor."
"Azog the Defiler yok edildi," diye hırladı Thorin, goblin kralının yüzüne baktı. "Uzun zaman önce savaşta öldürüldü."
"Yani, onun kirletme günlerinin bittiğini düşünüyorsun, değil mi?" Büyük goblin, siğile basmış yüzünü süsleyen korkunç bir gülümseme dedi. Goblin kölelerinden birine döndü ve dedi ki, "Solgun ork'a kelime gönder. Ona ödülünü bulduğumu söyle."
~*~
Bu arada, kavernöz dağın başka bir bölümünde Bilbo, Gollum'un onunla birlikte dağa daha fazla düşen goblini sürüklemeye başladığına tanık oluyordu. Gollum, iri gözlü, geniş ve neredeyse dişsiz bir sırıtışı olan sefil görünümlü bir yaratıktı ve yaratık dört ayak üzerinde yürüdü. Gollum bir kayanın üzerine tırmanırken cebinden bir şey düştü. Yuvarlak, altın bir yüzüktü. Basitti ve hiç de basit değildi. Yüzük Bilbo'yu çağırıyor gibiydi, onu alması için yalvardı. Bilbo'nun garip yaratığı mağaranın derinliklerine merakla takip etmeden önce yaptığı şey buydu.
~*~
İki küçük yaratık birbirlerine bilmeceler sordu. Bilbo kaybederse, kendinin yenmesine izin verirdi, ama Gollum kaybederse, Bilbo'yu mağaralardan çıkarırdı.
Bilbo önce gitti, "Kırmızı bir tepede 30 beyaz at. Önce şampiyonlar, sonra damgalarlar, sonra hareketsiz dururlar."
Gollum haykırmadan önce biraz düşündü, "Teetf? Dişler! Ah, evet, kıymetlim! Ama biz, sadece dokuzumuz var. Sıra bizde! Sessiz, ağlıyor. Kanatsız çırpınmalar. Dişsiz ısırıklar. Ağızsız mırıltılar."
"Sadece bir dakika," dedi Bilbo biraz uzaklaşırken.
"Ah! Ah! Biliyoruz! Biliyoruz!" Gollum dedi. "Kapa çeneni!"
"Rüzgar. Bu rüzgar, tabii ki öyle," dedi Bilbo, bunu çözdüğü için mutlu.
"Çok zeki, Hobbitler." Gollum hırladı ve Bilbo'da ilerlemeye başladı. "Çok zekice."
Bilbo kılıcını çekti, Gollum'a doğrulttu ve başka bir bilmeceye başladı, "A-A kutusu, menteşe, anahtar veya kapak olmadan, ancak içinde altın hazine saklandı."
Gollum kendi kendine mırıldanmaya başladı. "Kutu. Kutu. Kapak ve bir anahtar."
"Peki?" Bilbo sordu.
"İğrenç." Gollum cevap verdi, sürünerek mırıldanmaya devam etti. "Kutu. Anahtar."
"Pes mi ediyorsun?" Bilbo sabırsızlıkla sordu.
"Bize bir şans ver, Değerli! Bize bir şans ver!" Gollum ağladı, heyecanla bağırarak ortaya çıkmadan önce bir süre daha kendi kendine mırıldanmaya devam etti, "Yumurtalar! YUMURTALAR! Islak, çıtır küçük yumurtalar. Evet. Büyükanne bize onları emmeyi öğretti, evet!" Gollum küçük bir jig yaptı. Sadece birkaç dakika önce Bilbo'ya onu yiyip yiyemeyeceğini sormasaydı, bu çok güzel olurdu. "Senin için bir tane var. Her şeyi yutuyor. Kuşlar, hayvanlar, ağaçlar, çiçekler. Demiri kemirir, çeliği ısırır. Yemek için sert taşları öğütür." Gollum ortadan kaybolmuştu ve Bilbo onu arayan daireler çizerek dönüyordu. Gollum alaycı, ürkütücü bir sesle seslendi, "Bize cevap ver."
"Lütfen bana bir dakika ver. Sana uzun bir süre verdim." Bilbo, işleri yüksek sesle anlamaya başlamadan önce aradı, "Kuşlar, hayvanlar. Canavarlar? Ağaçlar, çiçekler. Bunu bilmiyorum."
"Lezzetli mi?" Gollum, ürkütücü bir şarkı-şarkı sesiyle sordu. "Bu şahane mi? Çatlaklanabilir mi?" Aniden Gollum, Bilbo'nun üzerine geldi ve onu boynundan tuttu. Bilbo uzaklaştı ve kılıcını Gollum'a doğrultmak için hızla döndü.
"Düşüneyim," dedi Bilbo.
"Sıkıştı," Gollum'un sesi hırladı. "Bagginses sıkıştı." Gollum dokuz dişli bir sırıtışla gülümsedi ve başını Bilbo saatinin yan hızına eğdi. "Zaman doldu." Gollum, hayal kırıklığına uğramış gibi başını salladığını söyledi. Sonra yaratık saldırmaya hazırlandı.
"Zaman." Bilbo fısıldadı. "Cevap zaman." Gollum'un yüzü düştü ve sonra hırladı. Bilbo, "Aslında o kadar da zor değildi" demeden önce boğazını temizledi.
"Son soru," dedi Gollum bir kayayı kavrayarak. "Son şans."
"Tamam," dedi Bilbo ağır nefes alıyordu.
"Bize sor." Gollum neredeyse şarkı söyleyen bir sesle söyledi. "Bize sor!"
"Evet. Evet. Pekala!" Bilbo cevap verdi. "Cebimde ne var?"
"Bu hiç adil değil." Gollum şikayet etti, kafa karışıklığı içinde yaylarını buruştu. "Hiç adil değil! Kurallara aykırı! Şimdi bize bir tane daha sor."
"Hayır. Hayır, hayır, hayır. "Bana bir soru sor" dediniz. Bu bir soru." Bilbo soruyu tekrarlamadan önce cevap verdi. "Cebimde ne var?"
"Üç tahmin, Değerli. Bize üç vermeli." Gollum öfkeyle cevap verdi.
"Üç tahmin. Çok iyi, tahmin et." Bilbo kabul etti. İkisi birbirini çevrelemeye başlamıştı.
"Eller!" Gollum heyecanla tahmin etti.
"Yanlış. Tekrar tahmin et." Bilbo, ellerini hızla havaya kaldırarak söyledi.
Gollum inledi ve inledi ve sonra yüksek sesle düşünmeye başladı. "Balık kemikleri, goblinlerin dişleri, ıslak kabuklar, yarasa kanatları..." Yaratık kayaya şapırdamaya başladı ve inlemeye devam etti. "Bıçak!" Bağırdı. "Ah, kapa çeneni!"
"Yine yanlış. Son tahmin," Bilbo ona bildirdi.
"İp." Gollum dedi. "Ya da hiçbir şey."
"Aynı anda iki tahmin," dedi Bilbo onunla alay ederek. "Her iki seferde de yanlış." Gollum düştü ve ağlamaya ve ağlamaya başladı. "Öyleyse," diye devam etti Bilbo. "Hadi o zaman. Maçı kazandım. Bana çıkış yolunu göstereceğine söz verdin."
"Öyle mi dedik Kıymetli?" Gollum kendine sordu. "Öyle mi söyledik?" Sudaki yansımasıyla yüzleşen Gollum, şüpheyle karanlığı Bilbo'ya döndü. "Ceplerinde ne var?"
"Bu senin endişen değil." Bilbo, kılıcını bir kez daha Gollum'a doğrultarak yanıtladı. "Kaybettin."
"Kayıp mı? Kayıp? Kayıp?" Gollum, Bilbo'da ilerlerken kelimeyi tekrarladı. Cebine uzandığında yüzü düştü. "Nerede? Nerede o?! Hayır!" Çığlık attı. "Ah! Nerede o?! Hayır! Hayır! Kayıp! Kayıp!" Kemik fırlattı ve çığlık atarak ve çığlık atarak su sıçrattı, ağladı ve ağladı "Değerlim kayboldu!"