Öğleden sonraydı.
İnsanlar eşyalarını toplamaya ve işlerinden evlerine, sevdiklerine dönmeye başladı. Şehrin gürültüsü her geçen saat yavaş yavaş azaldı, kalabalık yavaş yavaş sokaklardan kayboldu.
Mağazaların kapıları kapanmaya başladı, girişin önüne 'kapalı' levhasını asabilmek için son müşterinin binadan çıkmasını bekliyorlardı.
Güneş de sakinleşmeye başlamış, her canlıya aydınlık bir gün sunmak için saatlerce çalıştıktan sonra vakur bir şekilde ufka ulaşmıştı. Ancak son ışınları henüz işini bitirememişti. Güneş ufuk çizgisine doğru ilerledikçe, renkleri de yoğun bir şekilde değişmeye başladı - her küçük şeyi canlı turuncu ve kırmızı tonlara boyadı.
Şehre doğru yol alan güneş ışınları Saray'a ulaştı ve kemerli pencerelerden içeri girerek her koridoru, duvardaki her resmi turuncularla aydınlattı; buna koridorlarda yürüyen sarışın bir prens de dâhildi.
Bu uzun günün ardından yorgun olmasına rağmen adımlarını otoriter bir şekilde atıyordu. Saçları güneş ışığında biraz dağınık görünüyordu, tıpkı bir kolunda asılı duran paltosu gibi, diğer kolunda ise kütüphaneden getirdiği bazı kitaplar vardı.
Saatlerdir durmaksızın araştırmaktan kaynaklanan yorgunluğuna rağmen yeşilimsi gözleri her zamankinden daha parlak parlıyor, Prenses'le geçirdiği günü hatırlarken dudaklarının kenarları hafif bir gülümsemeye dönüşüyordu.
Uzun bir gündü ama yine de öğleden sonra onun için sadece kısa bir an gibi görünüyordu. Hayatında bir daha göreceğini hiç düşünmediği şiiri keşfettikten sonra, bulabildikleri kadar çok kitaba bakarak bu sözde "ruh" hakkında daha fazla şey öğrenmek istediler.
Araştırmaları şu ana kadar anlamsız olsa da, Prens tüm gününü Prenses'le geçirmeyi umursamadı. Aksine, - bunu itiraf etmekten nefret ediyordu - ama Sonbahar Balosu'ndan beri Prenses'in arkadaşlığından hoşlanıyordu.
Birbirlerini tanıdıklarından beri onda görünüşü dışında herhangi bir erdem görmemişti. Ama bu durum evlenmeleri ve birlikte yaşamak zorunda kalmalarıyla yavaş yavaş değişti. Zamanla Félix onun daha önce hiç bilmediği ve dikkatini çeken özelliklerini fark etmeye başlamıştı. Belki ayrı geçen yılların ya da başka koşulların etkisiydi ama o toyluğu ve ciddiyetsizliği artık onda bulamıyordu. Onun krallığına karşı ne kadar gayretli ve sorumlu olduğunu, yükümlülüklerini ne kadar ciddiye aldığını ve görevlerini en iyi şekilde yerine getirmeye çalıştığını fark etmeye başladı.
Ancak son birkaç hafta içinde gözüne çarpan tek özelliği bu değil, kişiliğiydi. Halkına karşı sadece şefkatli ve nazik olmakla kalmıyor, aynı zamanda geleceğin kraliçesi olarak hırslarından o kadar tutkuyla bahsedebiliyordu ki kimse gözlerini ondan alamıyordu. İçinde pek çok güvensizlik barındırmasına rağmen kendine güveniyor ve içinden geldiği gibi konuşmaktan çekinmiyordu.
Félix'in yıllar boyunca tanıştığı diğer hanımefendilerin - çekici bir şekilde kıkırdayarak ve mükemmel davranarak tüm beyefendilerin gözlerini üzerlerine çekmek için can atanların - aksine, Marinette sırf başkalarının dikkatini çekmek için kişiliğini asla taklit etmemişti. Bu züppe insanlarla gereksiz küçük sohbetler yapmak yerine, ister iç ve dış politika gibi ciddi konular olsun, isterse son zamanlarda okuduğu harika bir roman gibi eğlenceli bir şey olsun, kendisini ilgilendiren şeylerden bahsetti.
Dahası, Prenses'in her konuda kendi fikri vardı ve bir konuda hemfikir değilse sadece Félix'le değil, Kral'ın kendisiyle bile tartışmaktan çekinmezdi. Alıngan ve hatta sert biriydi. Prens ya da başka bir erkek tarafından sorgulandığında ya da hatta alay edildiğinde telaşlanmayan ve utanmayan, hemen esprili bir yorum yapmaya hazır olan biriydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Thorns of Roses Gül Dikenleri - [TR]
Fanfictionkitabın yazarı @dkrosi TÜRKÇE ÇEVİRİ KİTAP "Her şey bir maskeli baloyla başladı..." Marinette'in Kral Gabriel Agreste'nin kızı olduğu Mucizevi Kraliyet Ailesi. Beş yıl sonra çocukluk düşmanı Félix Graham ile tekrar karşılaşmak zorunda kalır. Yenid...