Kıvırcık Ali - Geceler yangın (virane)
O dönemin şarkısı değil ama zaten Feritte o dönemin insanı değil.! Keyifli okumalar ♡.
Parmaklarım arasındaki sigarayı tüttürürken sonunda yarım saattir beklediğim adam bana doğru yürüyordu. Bana niye öyle bakıyordu bilmiyorum ama hiç iyi niyetli olduğunu söyleyemezdim. İlk defa bana böyle bir bakışla baktığını fark ettim. Elimdeki izmariti yere atıp ayağımla ezdim. O da gelmişti zaten.
"Duyduklarım doğrumu Ferit?" Direkt konuya girmesi dikkattimi çekti neyden bahsediyordu bu adam. "Neyi duydun kardeşim" kafasını histerikçe salladı. Söylediğim şey çok mu gülünç gelmişti. "Ulan birde utanmadan kardeşim diyorsun, insan kardeşinin sevdiğine görücü yollar mı ha. Adamlığa sığar mı bu?" Ali Elif'i mi seviyordu amına koyayım.
"Laflarına dikkat et Ali. Nerden bileyim o kızı sevdiğini, bir sikim hatırladığım mı var. Hem kız da seni seviyorsa niye bana öyle imalı imalı bakıyordu."
Yüzü mosmor kesilmişti. Kendini zor tutuyor gibiydi. "Ulan yediğin her bokta hatırlamıyorum ayaklarına yatma. Madem bir sikim hatırlamıyorsun niye hala o şerefsiz Kürşat'a kuyruk salliyorsun. Madem o piçe aşıksın niye benim sevdiğim kıza yan gözle bakıyorsun."
Söylediği isimle korkuyla kalbim yerinden çıkacakmış gibi teklemeye başladı. O biliyordu. "Ne diyorsun lan sen" yumruk yaptığım elimi çenesine indirdim. Kimse bana ibne yakıştırması yapamazdı. Ardından o da bana bir yumruk savurdu. Dudağım çatlamış olmalıydı.
"Seni uyarıyorum Ferit o kızdan uzak dur yoksa eski günlerin hatri demem seni rezil rüsfa ederim." Ne demek istediğini iyi anlamıştım. Bu piç gözünü karartmıştı. Arkasını dönüp beni o izbelik yerde yanlız bırakıp gitti.
Akşamın karanlığı yavaş yavaş gökyüzünü kaplarken bende düşüncelerimden sıyrılıp ayrıldım ordan. Kıvırcık Ali'nin artık benden adam olmaz bittim yâr dediği noktadaydım. Hangi yılda hangi asırda olursam olaydım hayat bir şekilde bana tekmeyi vuruyordu.
Eve vardığımda annem karşıladı beni. Yüzünde memnun bir tebessüm ile. "Oğlum hoşgeldin" diye içeri aldı beni. Parkamı alıp beni salano yönlendirdi. Heyecanlı gibiydi. Dudağımı fark etmemişti.
"Allah yüzümüze güldü yavrum. Sana çok güzel bir haberim var." dedi karşıma geçip. Konuşmaya mecalim yoktu üstümde çok büyük bir yük vardı sanki. Birden dibime girip çenemi avucladi. "Oğlum ne bu hâl kim yaptı?"
Kafamı geriye çektim. Alışıktım kavgalara canımı acıtmamıştı bile, sadece canımı sıkmıştı o lafları. "Bir şey yok anne iyiyim" tatmin olmamıştı. Hemen kalkıp kız kardeşimin odasına daldı. Elinde bir kaç ıvır zıvırla dönüp zorla dudağıma birşeyler sürmeye başladı. "Kim yaptı bunu " sesi baya ciddiydi. Sanki kim olduğunu söylesem kalkıp terlikle o kişiyi dövecekti. Aklımdan geçen şeyle bir an sırıttım. "Boşver sen onuda o güzel haber neymiş söyle bakalım." Bir kaç saniye yüzümü inceleyip o kadarda kötü olmadığıma ikna olmuş olacak ki direkt konuya girdi.
"Kazım amcan olumlu bakmış izdivacınıza, artık Elifle evlenmen için hiç bir engel yok önünde, hemen isteme günü için hazırlık yapmaya başlayabilirim oğlum."
İçimden kocaman bir siktir çektim. Ben çok fena ayağıma sıkmıştım.
Gençler yorumlarınız benim için çok önemli ;)
Aklınızdakine uyarmi bilmem ama kafamdaki Ferit'e yakın bir sima..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FERİT (GAY)
FantasyNe yani ben 1986 yılında gôtünü veren bir ibnemiydim hemde ülkücü bir adama..