flirten

562 6 3
                                    

het is 28 juni, vrijdagochtend. Ik ben onderweg naar m'n nieuwe werk, de Beachclub. We zijn sinds een paar weken verhuisd, m'n moeder heeft een nieuwe vriend en ze moest en zal verhuizen. Hij heet Frank, hij is best chill, hij heeft een zoon, koen. Ik spreek hem niet echt, hij werkt ook in de Beachclub, Frank en mijn moeder zeiden dat het wel goed komt, dat we gewoon samen moeten werken en dat alles oke is. Wel heeft koen verteld dat hij met een paar vrienden in de Beach club werkt, hij zei dat ze wel chill waren en dat ik m'n draai er wel zou vinden, maar goed ik ben onderweg.

Na nog een kwartiertje fietsen, kom ik aan bij de Beach club, ik zet m'n fiets neer en zie Frank op me af komen lopen. " hey julia, goed de weg kunnen vinden? ", " ja, was niet heel ingewikkeld ", " mooi, kom ik laat je alles even zien ". Frank heeft me de hele club laten zien, we zijn nu aangekomen in de keuken. " dit zijn je collega's, Jordi, Milo, matthy en koen ken je natuurlijk ", allemaal lachen ze eventjes en ik lach vriendelijk terug. " matt wil jij julia even helpen met de smoothies, als je me nodig hebt ben ik voor ", " jo komt goed ".

Als matthy naar mij toe komt gelopen, fluistert Koen iets in z'n oor, ze moesten lachen maar zeiden verder niets. " oke kom maar mee ", ik volg matthy terwijl hij dat zegt, we lopen naar het kamertje naast de keuken, waar alle apparaten voor de smoothies staan. Hij legt alles kort uit en laat mij vervolgens een smoothie maken terwijl hij tegen het aanrecht staat toe te kijken. " kan je het zien? ", vraag ik hem, hij lacht grijnzend naar me. " klaar ", " top, nu mag je het naar voor brengen en op het belletje klikken, dan komt iemand van de bediening het ophalen ". Ik loop het kamertje uit en loop tegen Koen aan, die naast de deur stond, hij loopt de kamer binnen terwijl ik naar voor loop. Als ik terug ben bij het kamertje hoor ik koen aan matthy vragen of die vanavond langs komt, ik kom het kamertje binnen en beide kijken ze me aan.

"ben jij vanavond thuis julia? ", vraagt matthy aan mij. ik knik, " dan zal ik erover nadenken ", " sukkel ", zegt koen terwijl die wegloopt. " oke nu mag je die met framboos en mango maken, ik ga heel eventjes Frank vragen of ik morgen ook kan werken ", " gezellig ", " werk je morgen? ", " wil je dat graag? ", " misschien ", zegt matthy grijnzend terwijl die wegloopt.

Het is inmiddels 17 uur, ik mag naar huis van Frank, koen is ook klaar. Hij bood aan samen naar huis te fietsen, ik weet dat mama en frank zeiden dat ik hem een kans moet geven dus ik ben er maar op in gegaan. " hey julia ben je klaar, matt fietst ook mee, vind je niet erg toch? ", zegt koen grijnzend. " leuk koen, leuk ".

Terwijl Koen en ik samen naar buiten lopen, zien we matthy al bij de fietsen staan. " hey matthyas ", zegt Koen grijnzend wetende dat matthy het haat als iemand hem zo noemt. ik lach om matthy z'n gezicht. " wat lach jij nou smiecht ", " jongens, Astrid en ik zijn vanavond niet thuis, regelen jullie eten? geld ligt op tafel ", zegt Frank tegen ons. " jo komt goed pap ".

Astrid is mijn moeder, ze is een aantal jaar geleden gescheiden van m'n vader. Ze hadden vaak ruzie en besloten dat het beter was om te scheiden, niet veel later leerde ze Frank kennen. Frank en zij waren vanaf dag 1 al super close en wouden al vanaf het begin samenwonen en het was ze eindelijk gelukt. Koen en ik kennen elkaar dus ook al wel een tijdje, maar echt kennen, doen we niet. Hij heeft geen idee wie ik ben, maar goed.

" kom we gaan ", zegt koen terwijl die weg fietst. Matthy en ik kijken elkaar aan en fietsen daarna achter Koen aan. Als we 20 minuutjes later thuis komen, zetten we de fietsen neer en lopen naar binnen. " juul wat wil jij eten? we kunnen iets bestellen ofzo, wat wil je? ", " maakt mij niet uit, kiezen jullie maar, ik ga even douchen ", zeg ik en loop daarna snel naar boven. als ik eenmaal onder de douche sta, hoor ik matthy op de deur bonken en iets zeggen, ik kan hem niet verstaan dus stap onder de douche vandaan en vouw een handdoek om me heen. " wat zeg je allemaal ", zeg ik terwijl ik de deur open doe, " oh, ik uh vroeg welke pizza je wilt ", zegt hij terwijl die me grijnzend van top tot teen bekijkt. " moest je daarvoor zo hard op de deur bonken? ", " nee ik wou je gewoon naakt zien ", " pizza salami ", zeg ik lachend en doe de deur weer op slot.

Beachclub [ ft matthy het lam ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu