" oh stoor ik jullie moment? ", vraagt koen met een grote grijns op z'n gezicht, " flikker ", zegt matthy terug.
Het is al avond, we zitten met z'n vieren op de bank, matthy is vanmiddag rond 17 uur weggegaan, hij moest voetballen. We kijken tv, een of ander programma wat m'n moeder en Frank altijd kijken, best saai. Koen zit op z'n telefoon en zit te hele tijd te lachen, matthy zit hem wel de hele tijd de pesten, misschien heeft die een vriendin. Frank ziet ook dat koen aan het lachen is en vraagt: " leuk meisje koen? ", " superleuk ", zegt koen sarcastisch, waardoor ik een beetje moet lachen, " wie is het ", vraag ik. " gaat jullie geen drol aan ", " hij heeft dus wel een meisje ", zegt Frank lachend. We moeten alle 3 lachen en koen kijkt Frank geïrriteerd aan. " kennen we dr? ", " jij moet al helemaal je mond houden, met je matthy simp gedrag ", koen en Frank moeten lachen, en Frank zegt " hij is leuk he ", " superleuk ", zeg ik op dezelfde manier als Koen, waardoor we nu alle 4 moeten lachen.
" wanneer zie je hem weer ", vraagt mijn moeder. " morgen denk, op werk ", " mm dan zal ik wel iets leuks voor jullie verzinnen ", zegt Frank ondeugend. " zal ik dan weer bij jullie binnenvallen? " vraagt Koen lachend om zichzelf. " graag, ik vond het heel gezellig ", " mooi, zal ik doen ", mijn moeder en Frank kijken elkaar raar aan, koen ziet het en zegt, " ja matthy en juul waren aan het zoenen en toen liep ik binnen ", " ah helemaal niet, we hebben niet gezoend ", " ja ja ", " jij kwam binnen ", koen moet lachen.
Het is alweer de volgende ochtend, gisteravond was het niet heel bijzonder verder. Het is al 12:30 uur en ik besluit maar alvast naar werk te fietsen, het is iets langer dan een kwartiertje en ik begin om 13:00 uur. Na 20 minuutjes ben ik op het strand en parkeer m'n fiets, ik loop naar binnen en zie Milo en Jordi in de keuken staan, ik zeg even gedag en loop daarna verder om m'n tas aan de kapstok op te hangen en m'n schort om te doen, onderweg naar de kapstok kom ik ook koen en Frank tegen, " hey juul top je bent er, je mag naar milo, je werkt vandaag met hem in de bediening ", " oke top ", zeg ik en knoop m'n schort om.
Ik loop richting milo en hij verwachte me al. Hij kijkt me glimlachend aan en loopt richting mij, " hey Juul kom, ik ga je alles uitleggen ", ik loop achter hem aan en hij legt uit hoe je een bestelling opneemt, hoe je een dienblad vasthoudt, hoe je de klanten begroet etc. Als hij alles heeft uitgelegd, oefen ik even met het dienblad en mag uiteindelijk langs bij de klanten om hun bestelling op te nemen, na een paar tafeltjes gehad te hebben, komt milo naar me toe om te zeggen dat het super goed gaat, op dat moment zie ik matthy aan komen lopen. " oké Juul, je mag nu naar dat tafeltje ", zegt milo en legt z'n hand op m'n arm, matthy ziet het en komt naar ons toe gelopen, ik loop richting het tafeltje en zie matthy bij milo staan.
Pov matthy.
Ik kom aan op werk en loop naar de kapstok, ik zie juul nog nergens, ze zou er wel al moeten zijn, als ik bij de kapstok sta, kijk ik even om me heen en zie ik juul met Milo staan, ze mag de bediening in. Milo zegt iets tegen juul en legt z'n hand op haar arm. Ik loop naar ze toe en juul loopt naar dr volgende tafeltje, ik ga naast milo staan. " ze is van mij hè ", zeg ik tegen milo. Milo lacht en zegt " ik heb een vriendin sukkel ", Matthy lacht. " weet ik, ik wou gewoon graag zeggen dat ze van mij is ", " is dr al iets gebeurd ", " nee fucking koen kwam binnen ", milo lacht me uit. Juul komt op ons afgelopen en zet haar dienblad neer. " hey ", " hey ", zegt ze glimlachend terug. " staat je sexy dit ", " weet ik, zei die jongen net ook ", terwijl ze grijnzend omkijkt naar een groepje jongens buiten aan de tafel. Ik kijk naar ze, sukkels.Pov. Julia
" weet ik, zei die jongen net ook " en draai grijnzend om en wijs met m'n hoofd naar het groepje jongens. Ik moet van binnen lachen om dat hoofd van matthy toen ik dat zei. Ik zie dat het hem jaloers maakt. " je valt daar toch niet op man ", zegt die terug. " misschien wel ", zeg ik met een grijns en loop weg naar het volgende tafeltje.We zijn klaar met werken en milo en ik lopen samen naar onze fietsen, we praten een beetje totdat matt en koen ineens erbij komen staan, " nog plannen vanavond ", vraagt koen aan ons, " ik ga naar char ", zegt milo. Char is z'n vriendin. " jij juul? ", " ik ga denk even met wat jongens afspreken, die van vanmiddag zitten er nog ", ik zie matthy naar me kijken. Koen houdt zn lach in.
" leuk ", zegt matthy als antwoord op mij. " ja toch, dacht ik ook ", zeg ik. " jullie nog iets doen? ", " we gaan naar rob ", " ohja juul, wil jij tegen Astrid en m'n vader zeggen dat ik niet thuis slaap, hij reageert niet ", " komt goed ".Als we nog even staan te praten, zie ik die jongen van vanmiddag naar ons toe komen lopen, " hey kan ik even met je praten ", zegt die tegen mij. " oh ja tuurlijk ", ik zie matthy jaloers naar mij en dan naar die jongen kijken, ik hou hiervan. " daar gaat ze ", zegt koen. Matthy heeft hem een klap waardoor ik stiekem moet lachen. Ik loop naar die jongen en we lopen en stukje verderop.
" hey ik dacht, ik vraag het gewoon, mag ik vragen hoe je op dit baantje bent gekomen? Ik wil graag ook zoiets doen ", zegt die lacherig. " oh toevallig weet ik dat ze bij de beachclub hier verderop nog mensen zoeken, je kan daar even naar binnen lopen ", zeg ik vriendelijk terug. " echt top dankje ", zegt die blij. " geen probleem ", " nou misschien zie ik je nog wel eens ", " ja succes, fijne avond ", " jij ook, dankje.", en we lopen bijna weg.
" wat wou die van je ", zegt matthy, " hij wou neuken ", " doe niet zo, wat moest die ", zegt matthy serieus. Koen en milo staan naar ons te luisteren en proberen allebei hun lach in te houden. " seks ", zeg ik en ik pak m'n fiets. " je bent zo irritant ", zegt matthy geïrriteerd. " heb je zn nummer ", vraagt koen nieuwsgierig. " nee ik heb m even gepijpt daar om de hoek ", matthy kijkt om. " jaloers? " , vraagt koen nu aan matthy. " ik haat je ", zegt die boos terug.
JE LEEST
Beachclub [ ft matthy het lam ]
Romansa" juul als we nu niet weg gaan, word ik geil ", ik moet lachen en wijs naar zijn scooter als teken dat hij op moet stappen, " je bent zo irritant ", zegt die, " jij wordt gewoon nerveus van mij ", " wacht jij maar, tot jij een keer aan de beurt bent...