cocktails

364 7 0
                                    

" oh, ik uh vroeg welke pizza je wilt ", zegt hij terwijl die me grijnzend van top tot teen bekijkt. " moest je daarvoor zo hard op de deur bonken? ", " nee ik wou je gewoon naakt zien ", " pizza salami ", zeg ik lachend en doe de deur weer op slot.

ik loop naar beneden als ik de bel hoor gaan, " top thanks ", hoor ik matthy tegen de bezorger zeggen, als hij zich omdraait ziet hij mij staan, " hey je hebt je kleren weer aan, jammer ", " sukkel ", zeg ik terug terwijl we samen naar de woonkamer lopen.

We hebben de hele avond gewoon films gekeken, gegamed, dat soort shit. Het is inmiddels rond 23 uur en mijn moeder en Frank komen thuis, " hey jongens, leuke avond gehad? ", " zeker, jullie? ", " ja top was gezellig ", " matt blijf je slapen? ", " als dat kan ", " jij altijd ".

het is inmiddels een aantal uurtjes later en ik besluit om naar bed te gaan, niet veel later hoor ik koen en matthy ook de trap op komen lopen, na een halfuurtje hoor ik een zachte klop op m'n deur. " hey juul, sorry, heb jij misschien een kussen voor mij? ", " oh uh ja tuurlijk, wil je een nieuw kussensloop? ", " nee dan ruikt die naar jou, slaaplekker juul ", zegt die snel voordat die wegloopt. ik val op m'n bed neer en val stiekem met matthy in mijn gedachtes in slaap.

het is de volgende ochtend en ik hoor iemand m'n deur open maken, langzaam doe ik mijn ogen open en zie matthy daar staan kijken naar hoe ik in mijn bed lig, " hey wat is er ", zeg ik met een ochtendstem, " je bent schattig als je net wakker bent ", " gadver doe niet zo, kom ", zegt koen terwijl die matthy uit mijn kamer trekt. ik moet glimlachen van matthy z'n opmerking.

matthy en koen moesten werken om 11 uur, ik begin gelukkig pas om 13 uur. Ik maak me klaar en fiets naar de beachclub. als ik daar aan ben gekomen, zie ik matthy en milo in de keuken staan, ik loop naar binnen en zie matthy lachend tegen het aanrecht aan staan, " hey daar ben je weer, ik miste je al ", " ja dacht ik al, ik zie het aan je ", zeg ik terwijl ik m'n spullen aan de kapstok ophang. " hey juul, fijn dat je er bent, ik ga matt even halen, wacht even ", na een poosje komen Frank en matthy naar me toegelopen, " matthy gaat je even uitleggen hoe je de cocktails maakt en daarna legt die verder wel uit wat jullie kunnen doen ".

Na een tijdje cocktails maken en een paar gesprekken te hebben gehad met matthy, is het alweer 16 uur en mogen we bijna naar huis. " hey uhm juul, wil je morgen bij m'n wedstrijd komen kijken, ik dacht aangezien je voetbal leuk vind, dat je misschien wilt komen kijken? het hoeft niet, maar ik zou t leuk vinden als je komt ", " ik kom graag kijken matt ", " mag ik je nummer? dan kan ik info geven enzo ", " goeie smoes sukkel ", zeg ik grijnzend. " het was het proberen waard ", " waar hebben jullie het over ", vraagt koen als die binnen komt lopen. Ik negeer hem terwijl ik uit de kamer loop naar de kapstok, matthy komt achter me aangerend, " juul, mag ik je nummer nou ", " geef je telefoon ", zeg ik en zie hem grijnzend z'n telefoon uit z'n zak halen, ik tik mijn nummer in en loop daarna verder naar de kapstok.

Pov. matthy
" Juul mag ik je nummer nou " vraag ik, " geef je telefoon ", ik begin te grijnzen en pak snel m'n telefoon uit m'n zak. Ik kijk naar dr terwijl ze dr nummer in m'n telefoon zet, ze is zo mooi. Als ze dr nummer heeft ingevuld, loopt ze weg. Ik moet nog langer werken dus loop terug naar het kamertje van de cocktails waar koen nog steeds staat. " wat ging je nou ineens doen ", " niks wat dan ", " jij rent ineens weg sukkel ", " oh dat, dat was niks, kom ". Koen en ik maken de cocktails af en brengen ze per keer naar voor. Ik besluit julia te appen,

"Hey Juul, ik kan je vanavond wel ophalen met de scooter, hoef je niet te fietsen" app ik naar Juul en stop m'n telefoon weer weg. Na een kwartiertje ongeveer voel ik een trilling, " koen maak deze even af ", zeg ik tegen koen terwijl ik m'n telefoon uit m'n zak pak, "hey Matt, ja is goed, hoelaat kom je? Breng je me ook naar huis?" Ik glimlach naar m'n telefoon, " gast met wie app jij? ", vraagt koen. " niemand, gewoon een appje ", "19:00 goed? En tuurlijk breng ik je ook naar huis, graag zelfs x", stuur ik terug.

Pov. julia
Ik krijg een appje terug van matthy, "19:00 goed? En tuurlijk breng ik je ook naar huis, graag zelfs x". Wat doet deze jongen met mij, "smeerlap" stuur ik terug.

Het is inmiddels al een paar uurtjes later, 18:00 uur en we zitten aan de tafel voor het eten, " Juul hoe is het op werk ", vraagt mijn moeder aan mij. "Ja is wel leuk, wel gezellig ", " snap ik ja ", zegt Koen grijnzend. " ja is het leuk met Matt? " vraagt Frank aan mij. " ja prima, ohja ik ga vanavond trouwens weg ", "oh waar ga je heen ", " voetbal kijken ", " van? ", " uh matthy, hij komt me ophalen ", " niet, was hij met jou aan het appen ", vraagt koen verbaasd. " ja wat dan ", " nee niks ". " gezellig lieverd, hoelaat komt ie? ", " over een uurtje ".

Het eten is op en ik loop naar boven om me om te kleden, ik heb iets leuks gevonden en doe ook m'n make-up nog een beetje en stijl m'n haar. Als ik klaar ben hoor ik de bel gaan, daarna hoor ik Frank iets zeggen. " hey Juul, matt is er ", " top ", zeg ik terwijl ik m'n schoenen aan doe. " breng jij dr naar huis " vraagt Frank aan matthy waarop hij als antwoord knikt. " oke mooi, niet te laat thuis, veel plezier ", " doeeii " zeg ik terwijl ik de deur dicht gooi.

" hey ", " hey " zeg ik verlegen terug. " je ziet er leuk uit juul ", " jij bent lekker in dat sport pakje ", " daar doe ik het voor ".

Beachclub [ ft matthy het lam ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu