" je bent mooi ", zeg ik tegen Matthy, " jij bent dronken ", " nietes ", zeg ik overdreven lachend.
Ik loop naar hem toe maar struikel en val in zijn armen. Ik lach heel hard en hij helpt me overeind, we lopen terug naar de rest en matthy besteld een colaatje en een water voor mij. " ik wil geen cola ", " ik wil dat je even goed drinkt, je krijgt ook water ". Ik drink het glas water eerst op en dan rustig het glas cola, Matthy is even de rest zoeken en ik zit aan de bar. " hey, hoe heet je ", zegt een jongen die naast me komt zitten, " Julia, jij? ", " mees ", " zal ik iets voor je bestellen? ", " nee mag niet meer ", " van? ", zegt die lachend. " matthy ", " wie is matthy ", " matthy is gewoon matthy, ik vind hem wel leuk ", zeg ik en voel een hand op m'n heup, " sorry vriend, ik moet je teleurstellen, ze is van mij ", die jongen loopt weg.
We besluiten naar huis te gaan omdat iedereen, maar vooral ik aardig dronken is, alleen matthy en raoul niet echt. We lopen naar huis en ik ben al 10x bijna gevallen, matthy heeft mij daarom ook bij m'n heup vast, we lopen naar binnen en ik krijg nog een glas water in m'n handen geworpen, vervolgens word ik naar boven begeleid en in bed gestopt, ik val langzaam in slaap en voel 5 minuten later een arm om m'n middel, ik pak de hand vast en val in slaap.
Ik word langzaam wakker met bartstende koppijn, nog steeds voel ik die arm om m'n middel, ik kijk achterom wie het is, het is matthy, hij slaapt nog. Ook ligt er een matras naast mijn bed, die is alleen leeg, er lijkt wel iemand in te hebben geslapen, niet veel later hoor ik matthy zachtjes kreunen, hij wordt wakker. " hey ", zegt die met een ochtend stem, " hey ", zeg ik brak terug. Hij moet lachen van mijn stem en ik geef hem een stomp, " wil je een paracetamol? Je moeder had ze al klaar gelegd ", " graag ", matthy geeft er 2 aan mij en ik neem ze achter elkaar in. We liggen nog even in bed maar lopen daarna naar beneden, iedereen zit half dood op de bank. " hey, lekker geneukt " vraagt milo lachend aan ons. " grappig ", zeg ik terug. " jammer genoeg niet ", zegt matthy, ik kijk hem aan en hij kijkt grijnzend terug.
Iedereen is inmiddels alweer weggegaan en koen is ook meegegaan met robbie, ze ging nog chillen ofzo, alleen matthy is er nog. We liggen met z'n tweeën op mijn bed een beetje te chillen, tiktok scrollen, insta, dat soort dingen. " weet je nog iets van gister? ", vraagt matthy ineens, " niet echt veel, ik weet alleen dat die jongen op het einde bij mij zat en dat jij iets zei, ik weet alleen niet meer wat ", " mooi ", zegt matthy tevreden, " hallo hoezo ", " niks ", " ik ben hier te nieuwsgierig voor ", " ik zei niks ", zegt matthy lachend.
Ik merk dat matthy steeds iets dichterbij gaat liggen, ik weet niet of die het expres doet of niet maar hij doet het wel. Na een tijdje besluit ik op z'n arm te gaan liggen, hij haalt z'n arm weg, zodat ik op z'n borst kan liggen, hij legt z'n arm om mij heen en zijn hand net niet op mijn kont.
Hij maakt stiekem een foto van me, maar ik heb hem door, " hey ", " dan kan ik me aftrekken op je ", zegt die lachend, " viezerik ", " geintje, ik vind dat je er gewoon mooi uitziet ", zegt die een beetje verlegen. " je bent lief ", " ik hoorde je gister zeggen tegen die jongen bij de bar aan het einde van de avond dat je me wel leuk vind ", zegt die ineens, fuck. " oh ik wist niet dat je dat gehoord had ", zeg ik beschaamd. " ik vond het wel lief ", zegt die terwijl die naar me kijkt, ik kijk hem in zijn helderblauwe ogen aan. Hij lacht een beetje, waardoor ik ook moet lachen, nog steeds hebben we oogcontact en hij komt langzaam steeds dichterbij, ik voel zijn warme adem steeds dichterbij komen en ik voel z'n andere hand op mijn wang, voorzichtig legt die de hand die boven mn kont lag, op mijn kont om te kijken of ik dat oke vind, ik lach nog wat extra naar hem om te laten weten dat het oke is.
Als hij op het punt staat om me te zoenen, hoor ik mijn deur opengaan en bewegen we snel uit elkaar, " hey jongens, hoe gaat het met de katertjes ", schreeuwt koen bijna. " Jezus koen man, doe rustig ", zeg ik, " oh stoor ik jullie moment? ", vraagt koen met een grote grijns op z'n gezicht, " flikker ", zegt matthy terug.
JE LEEST
Beachclub [ ft matthy het lam ]
Romance" juul als we nu niet weg gaan, word ik geil ", ik moet lachen en wijs naar zijn scooter als teken dat hij op moet stappen, " je bent zo irritant ", zegt die, " jij wordt gewoon nerveus van mij ", " wacht jij maar, tot jij een keer aan de beurt bent...