wedstrijd

328 5 0
                                    

" hey ", " hey " zeg ik verlegen terug. " je ziet er leuk uit juul ", " jij bent lekker in dat sport pakje ", " daar doe ik het voor ".

Ik stap bij matthy achterop en hou hem vast om z'n middel. " het is wel even rijden, vind je dat oke ", " ja tuurlijk, ik zit wel lekker ", zeg ik en ik hoor hem zachtjes lachen. Na een tijdje rijden voel ik zijn hand op mijn hand en stiekem moet ik er een beetje van glimlachen. Ik leg m'n hoofd op zijn rug en zo rijden we het stuk door tot de voetbalvereniging. " je laat me niet alleen hè ", zeg ik tegen Matt als we het terrein op rijden, " nooit, dat weet je ". We stappen af en Matthy zet de scooter in de stalling en loopt daarna terug naar mij. Samen lopen we de kantine binnen en hij zet snel zijn spullen in de kleedkamer en dan lopen we verder naar het veld waar hij moet spelen. Het is best druk op de vereniging, Matthy zei dat ze de finale spelen, hij speelt in een hoog team, hij was het met trots aan het vertellen, was heel schattig.

" de wedstrijd begint over een kwartier, blijf jij hier? Ik ga met de jongens inlopen, is dat goed? ", " ja tuurlijk matt ga ", zeg ik terwijl ik tegen het hek aan ga staan. Terwijl ik tegen het hek aan sta komt er een meisje naar me toe, " hey kom je ook voor een van de jongens? ", vraagt ze lief. " ja matthy, hij wou graag dat ik mee ga ", " schattig, hij neemt normaal nooit iemand mee ". " wat schattig, voor wie ben jij hier?" Vraag ik nog glimlachend van haar opmerking, " Robbie, dat is die nummer 10 daar ", " wat leuk, je vriend? ", " ja klopt, al 2 jaar inmiddels, oh en die nummer 4 dat is raoul, m'n broer ". " Echt? Wat leuk!" Zeg ik enthousiast. " ja ik heb Robbie ontmoet door raoul, ik ging vaak mee naar zn trainingen ", " nahw dat vind ik echt lief ", zeg ik vrolijk terug.

De wedstrijd gaat bijna beginnen, ik en Lily staan bij het hek nog een beetje te kletsen, ze is echt een schatje. Matthy is spits en heeft dus vaak de bal, hij heeft al een paar keer bijna gescoord maar het andere team is zo goed. Na een tijdje is de eerste helft voorbij en het staat helaas 0-1 voor het andere team.

Matthy komt naar mij toegelopen op het moment dat er wordt afgefloten, het is pauze. " hey matt ", hij is knalrood. " het is zo warm ", " ja ik zie het ", als hij bij mij is aangekomen duikt die m'n armen in. " hey je doet het heel goed ", " niet goed genoeg ". " Matt luister is ", zeg ik en til zijn hoofd op zodat die me aankijkt. " je doet het super, ik weet dat je het kan ", zeg ik tegen hem. " ik baal zo ", " hey het is nog niet afgelopen, je gaat gewoon zo scoren, doe het voor mij ". Toen ik die woorden uitsprak kreeg hij een lach op zn gezicht en hij trok me mee aan mijn arm. Hij nam me mee naar de kantine, waar zijn team zat. Hij liep naar Robbie en raoul, waar Lily ook bij stond. " hey matt, je bent lekker bezig " zegt Lily vrolijk tegen hem, " thanks " zegt matthy terug. De jongens drinken even wat en lopen daarna terug naar het veld, ik loop samen met Lily.

" is die altijd zo steng op zichzelf ", " ja, hij wilt het graag goed doen, soms iets te goed, maar je lijkt hem goed te beïnvloeden. Normaal is hij altijd heel boos op zichzelf in de pauze ", " ik hoop het ", " komt goed he " zegt ze en legt dr hoofd op m'n schouder. We lopen samen naar het zelfde plekje bij het hek. Matthy komt nog even op me afgelopen voordat de tweede helft weer begint. " Matt, je gaat het doen hè ", " ik ga m'n best voor je doen " zegt die glimlachend. Ik geef hem een knuffel en hij loopt daarna het veld op.

Zodra het fluitje gaat, zie je de focus in zijn gezicht. Hij doet zo z'n best en na 10 minuten staat hij voor het goal en scoort!! Ik en Lily juichen vanaf de zijlijn en hij glimlacht naar mij terwijl die juicht met z'n teamgenoten. Niet heel veel later hebben ze nog een kans, helaas missen ze die. Het is nu nog maar 5 minuutjes spelen en het staat 1-1. Matthy is aan bal en hij rent naar voor, hij paast hem naar Robbie, die hem vervolgens terug schiet naar matthy. Matthy staat nu op goal en schiet en scoort nog een keer !! Iedereen juicht en het eindfluitje gaat af, ze vieren het met z'n alle op het veld en komen daarna onze kant op gelopen.

" Matt je was zo goed die tweede helft " hoor ik zijn coach zeggen. " dankje coach ", zegt die vrolijk terug. Daarna komt die naar me toe gerend en hij knuffelt me en tilt me op. " ik zei toch dat je het kan ", hij kijkt m'n glunderend aan. " dankje juul ", zegt die serieus. " altijd ", zeg ik. Hij pakt m'n hand en we lopen samen naar zijn team.

" zo matt, eindelijk iemand gevonden ", " ach hou je bek ", zegt die terug. " geintje ", zegt raoul. We lopen met z'n hele team naar de kantine en vieren nog even dat ze gewonnen hebben. " juul zal ik je naar huis brengen ", " wil je niet nog even blijven ", " nee kom ", zegt die terwijl die mij mee trekt. We zeggen nog even gedag tegen iedereen en lopen daarna naar matt z'n scooter. " kijk de lucht is heel mooi " zeg ik enthousiast tegen Matt. " ja heel mooi, wil je even ergens zitten? ", vraagt Matt serieus. Ik kijk hem zo vrolijk aan waardoor hij aan mijn hoofd kan zien wat mijn antwoord is. " kom ", zegt die lachend. Ik stap achter op en leg m'n hoofd meteen op z'n rug. We rijden naar een meertje en stappen daar af.

We gaan op het zand zitten en kijken naar hoe mooi de zon verdwijnt, het is inmiddels donker en we besluiten naar huis te rijden. Ik stap weer achter op en we rijden naar huis. Na een halfuurtje komen we bij mijn huis aan en ik stap van de scooter af. " dankje juul, dat je er was, ik had nooit kunnen winnen zonder jou ", " ik vond het fijn dat ik erbij was ", " ohja matt", " wat is dr juul ", " werk je morgen? ", " ja van 16:00 tot 22:00, jij? ", " yes, ik ook van 14:00 tot 22:00 ", " top, gezellig. Slaaplekker juul, tot morgen " zegt zie terwijl die me in een knuffel trekt, " tot morgen Matt, slaaplekker ", zeg ik en ik loop naar de deur en kijk hoe Matt wegrijdt. Ik loop naar binnen.

Beachclub [ ft matthy het lam ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu