Het is een hele gezellige avond en niet veel later gaat z'n oma naar bed, Matthy vroeg of ik bleef slapen, natuurlijk doe ik dat ! Na nog even gechilled te hebben op de bank voor de tv, besluiten ook Matthy en ik om naar bed te gaan.
* 2 maanden later *
Het is inmiddels september, alles gaat goed. Matthy en ik zijn heel close geworden de afgelopen maanden, we hebben nog geen officiële relatie, maar het zit er wel aan te komen. Ik ben zo verliefd. Op werk gaat alles goed, het is natuurlijk al september, dus de beachclub is niet heel lang meer open, maar dat is prima.Ik moet werken vandaag, hetzelfde ritueel als altijd herhaalt zich, als ik helemaal klaar ben stap ik op m'n fiets. 20 minuten later kom ik aan en parkeer mijn fiets. Ik loop naar binnen en zeg jordi en milo gedag, ik loop verder naar de kapstok en hang m'n tas op, verder doe ik m'n schort om en loop naar de bar. Ik doe eigenlijk nu vast bediening, past het beste bij mij.
Als ik aangekomen ben bij de bar, zie ik matthy en koen daar staan. Het is zaterdag, dus het is nogal druk. " hey ", " hey lekkerding ", zegt matthy terug en geeft me een klein kusje. Ik wil weglopen naar m'n eerste tafeltje totdat ik word tegengehouden door iemand die m'n arm pakt, " Juul, wil je vanavond met me naar het strand? Je werkt ook maar tot 17 uur toch? Ik dacht 19 uur? ", " ja is goed, leuk ", zeg ik enthousiast en loop vrolijk door de beachclub te bedienen.
De dag gaat snel voorbij en voor ik het weet is het alweer 17 uur, ik en matthy lopen samen naar de kapstok, doen het schort af, pakken onze spullen en lopen naar de fietsenstalling. " ik kom je ophalen oke? ", " yess ". We rijden naar huis.
Als ik thuis kom, kleed ik me om en maak me alvast klaar, inmiddels is ook het eten klaar en loop ik naar beneden.
Een halfuurtje later gaat de bel, Matthy is er. Ik loop naar de deur, zeg iedereen gedag en loop naar buiten. Matthy en ik stappen op de scooter en we rijden naar het strand. Als we zijn aangekomen, doet matthy de buggy open, er zit een kleed in, maar ook wat snacks en mijn lievelingstrui van hem. Hij geeft de trui aan mij en draagt zelf de rest.
We lopen het strand op en zoeken een mooi plekje uit voor de beachclub. Het valt gelukkig mee hoe druk het is. Matthy legt het kleed neer en we maken het onszelf comfortabel. Ook had hij een bal meegenomen. We besluiten om even te gaan voetballen, gewoon overpasen.
Het is heel gezellig, we hebben het over van alles. Over hoe de afgelopen maanden waren, over hoe fijn het is dat we alles durven te bespreken met elkaar, over hoeveel steun Matthy uit mij haalt met z'n oma, over hoe we elkaar kennen door de beachclub. Maar vooral over hoe gelukkig we ons voelen bij elkaar.
Het is inmiddels al 21:50 uur en de zon is aan het ondergaan, hij is roze met paars en een beetje geel. De paar wolkjes die er in de lucht hangen, maken het nog mooier. Ik geniet ervan, ik kijk Matthy soms even aan, als ik hem ook zie genieten, voelt het genieten nog even fijner.
Als het een tijdje stil is, zegt matthy ineens, " juul ", ik kijk hem aan, " denk je dat als ik je nu zou vragen of je m'n vriendin wilt zijn ", ik krijg meer en meer kriebels in m'n buik bij elk woord wat hij zegt, " dat je dan ja zou zeggen? ", ik blijf even stil, " ik denk persoonlijk ", hij kijkt me aan, " dat ik niks liever dan ja zou zeggen ". Hij kijkt me glimlachend aan.
" wil je m'n vriendin zijn? ", " heel graag matthyas ", ieieieieie, hij heeft me een kusje op m'n voorhoofd, waarna ik hem een kusje op z'n lippen druk, hij drukt me tegen hem aan en maakt van het kusje een korte zoen. " ik durfde dit eigenlijk niet, oma zei dat het moest ", " ik ben blij dat je naar oma luistert ", hij lacht.
Ik leg m'n hoofd op zijn schouder, ik geniet van het moment. Van de zonsondergang, van de spelende mensen om ons heen, de honden die rennen door de rondte, maar vooral van hij en ik. Denkend aan hoe dit is ontstaan en hoe gelukkig hij mij maakt, allemaal door 1 ding, de beachclub.
JE LEEST
Beachclub [ ft matthy het lam ]
Romance" juul als we nu niet weg gaan, word ik geil ", ik moet lachen en wijs naar zijn scooter als teken dat hij op moet stappen, " je bent zo irritant ", zegt die, " jij wordt gewoon nerveus van mij ", " wacht jij maar, tot jij een keer aan de beurt bent...