slapen

275 2 0
                                    

" juul, nog even over gister- ", " het is goed ", " nee juul, ik- ", " matt ", " juul ik wil- ", ik geef hem een kus op zijn mond om hem stil te houden, ik loop weg en kijk nog even om, ik zie hem grijnzend staan.

We hebben de hele dag hard gewerkt omdat het zo druk was, ik ben kapot. Matthy ziet er ook vermoeid uit, na een uurtje cocktails maken, is die mij gaan helpen omdat het zo druk was en is Emma de cocktails etc. gaan maken.

Het is inmiddels 1 uur 's nachts, we zijn net gesloten en hebben besluiten om nog een drankje met z'n alle te doen, het is gezellig maar langzaam stroomt iedereen weg, het wordt steeds rustiger, alleen milo, koen, Matthy en ik zijn nog over, Frank heeft koen de sleutel gegeven, ik zie milo en koen maar elkaar seinen, Matthy en ik kijken ze aan en vervolgens naar elkaar, niet veel later zegt koen, " uh ja jongens, wij gaan, hier heb je de sleutel ", zegt koen tegen Matthy en mij en gooit de sleutel naar matthy en ze rennen snel weg, " flikkers ", roept matthy nog naar ze.

Hier zitten we dan, Matthy en ik, met z'n tweetjes, in de beachclub. Het is een tijdje stil, " wil je nog iets drinken? ", vraag ik aan matthy, " ja lekker ", zegt die, ik loop naar de keuken en maak 2 pornstar martini's, mn specialiteit.

Als ik klaar ben, ga ik weer naast hem zitten en zet de glazen neer, hij neemt een slokje, " omg ik dacht dat je een grapje maakte dat dit je specialiteit was ", ik lach om die opmerking en neem zelf ook een slok. Weer is het even stil, totdat, " juul ", ik kijk naar hem om. " over gisteravond, ik- ", " matt het is prima ", " nee laat me even uitpraten ", ik blijf stil, " ik uhm, wil gewoon alleen zeggen dat ik dat meisje niet wou zoenen, maar op dat moment leek het de beste optie ", " matt ik heb daar toch niks mee te maken ", " klopt, maar ik wil toch dat je het weet ", " ik wou die jongen niet zoenen, het gebeurde gewoon en je was al weg naar dat meisje toen ik- ", " Juul, het is oke ".

Het is even stil, " wil je naar huis ", " nee ", zegt matthy. " mooi, ik ook niet ", " ik woon bij m'n oma ", zegt die na een korte stilte, " m'n ouders wouden niet voor me zorgen, het gaat niet zo goed met dr, er is constant verzorging en ik ben bang om naar huis te gaan ", ik zie aan z'n gezicht dat het hem pijn doet, " oma kwam altijd kijken bij m'n voetbalwedstrijden, daarom wil ik het zo goed doen, ik ben bang dat ik het verpest voor haar ", hij kijkt me recht in m'n ogen aan, " voetbal maakte me altijd heel gelukkig ", zegt die glunderend.

" je kan bij mij slapen vanavond ", het is even stil, " oh uhm als je dat wilt natuurlijk ", zeg ik dan snel. " weet je dat zeker ", " graag zelfs ", zeg ik met een grijns, " slaap je dan ook in je ondergoed ", zegt die terug met een grijns op zn gezicht. " mocht je willen vriend ", " klopt ", na nog een tijdje praten besluiten we naar huis te gaan, we doen alles goed dicht en alle lichten uit en sluiten vervolgens de laatste deur en lopen naar matt z'n scooter, we stappen op en rijden naar mijn huis. Onderweg besluit ik m'n moeder nog te appen,

"Mam, is het oke als matthy blijft slapen?", "ja tuurlijk lieverd, doe je wel voorzichtig", "mam", "wij liggen al in bed", "slaapt die bij koen? Of bij jou", "mij", "leuk lieverd, het is een lieve jongen", "weet ik", ik stop m'n telefoon weer in m'n zak.

" vind je moeder t oke ", vraagt die lief, " ja, tuurlijk ", hij hoor hem zachtjes lachen. Als we thuis zijn aangekomen, lopen we naar binnen en zien we koen in de woonkamer op de bank zitten, het moment dat hij ons ziet, zet hij een grijns op z'n gezicht, " hey jongens, was het gezellig ", " zeker sukkel ", " ik ga naar boven, wil je mee of niet ", vraag ik aan matthy, " wow je blijft slapen ", vraagt koen verbaasd aan matthy, " je mag ook bij koen slapen ", " nee ", zegt die snel, " ik slaap bij jou ", koen kijkt hem grijnzend aan, ik loop naar boven en matthy loopt achter mij, hij kijkt nog even snel grijnzend naar koen en loopt dan door naar mijn kamer.

Matthy gaat op bed liggen en kijkt bewonderend naar hoe ik me klaar maak voor bed, als ik m'n skincare gedaan heb, trek ik mn shirt uit en kijk matt aan, " wil je in 1 bed slapen ", " wat jij wilt Juul ", " oke blijf maar liggen dan ", hij hoopte al op dat antwoord want zodra ik dat zei begon die te lachen, ik doe mn "pyjama" aan en stap in bed, matt doet zn shirt en broek uit en stapt daarna ook in bed.

Ik ga op zijn borst liggen, het voelt weer precies hetzelfde als het moment waarop we zoende, het is fijn. " je bent mooi ", " ben je geil ", Matthy moet lachen, " nee sukkel ", ik kijk hem aan, " beetje ", zegt die dan. Beide moeten we lachen.

Als we net hebben besloten om te gaan slapen, en matthy achter mij ligt met zijn arm om mijn middel, vraagt die nog " juul, wil je morgenochtend weer mee naar mn wedstrijd kijken ", ik lach, " tuurlijk matt ", ik voel hem glimlachen van zijn hoofd ligt op mijn rug, " hoelaat ", " 10 uur weg ", " oke is goed, heb je wekker gezet ", ik voel hem knikken. Niet veel later vallen we allebei in slaap.

Beachclub [ ft matthy het lam ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu