appje

308 4 0
                                    

" ohja matt", " wat is dr juul ", " werk je morgen? ", " ja van 16:00 tot 22:00, jij? ", " yes, ik ook van 14:00 tot 22:00 ", " top, gezellig. Slaaplekker juul, tot morgen " zegt ie terwijl die me in een knuffel trekt, " tot morgen Matt, slaaplekker ", zeg ik en ik loop naar de deur en kijk hoe Matt wegrijdt. Ik loop naar binnen.

" hey juul, hoe was het? Gewonnen? ", " ja was heel leuk, ook zeker gewonnen ", " mooi zo lieverd, fijn dat je een leuke avond gehad hebt ", " love you mam, ik ga naar boven ", " is goed lieverd ". Ik loop naar boven en val op m'n bed neer, denkend aan hoe deze avond was en als ik denk aan hoe Matthy en ik naast elkaar zaten op het zand kijkend naar de zonsondergang, voel ik m'n telefoon trillen, ik kijk, het is matthy.

"Hey Juul, zullen we overmorgen iets doen samen? Ik vond het leuk vandaag", ik glimlach naar m'n telefoon als ik z'n appje zie, ik app snel terug. "Graag, ik vond het heel gezellig. Wat wil je doen?", "jou", ik moet lachen en app terug. "Mmm interessant", "ja? Vind je dat een interessante optie", "zou je wel willen hè", "ja, niks liever", "sukkel", "ik vind jou ook wel oke juul, dankje", "ga slapen", "zegt dr eentje", "ik ga slapen", "slaaplekker juul, tot morgen", "slaaplekker matt x". Ik leg m'n telefoon weg en maak me klaar voor bed. Ik scroll nog wat door TikTok en val uiteindelijk in slaap.

Het is de volgende ochtend, 11:00 uur. Ik ben net wakker en scroll een beetje door m'n telefoon als ik een appje van Matt krijg, "goeiemorgen, lekker geslapen? X", "goeiemorgen Matt, ja wel prima, jij?", "ja heerlijk, ik heb over je gedroomd", "spannend, vertel", "wil je dat ik eerlijk ben of liever niet", ik moet lachen en op dat moment komt Frank binnen gelopen. " hey juul, wat lach je?" Vraagt die lachend, " oh grappig appje ", " van matthy? Was het leuk? ", vraagt die grijnzend, " ja was heel leuk " zeg ik snel terug. " wat kwam je doen? ", " ik begin ook om 14 uur, wil je meerijden? ", " oeh ja graag ", " dat dacht ik al ".

Ik app Matthy terug, "eerlijk graag, met details x", "moest je daar zolang over nadenken", "Frank kwam binnen", "oh vandaar", "maar vertel", "het was bloedje geil", "heb je ervan genoten", "dat zeker", " mooi x".

Het is al rond 13:30 en ik ben bijna klaar met m'n make up, frank schreeuwt naar boven " juul ben je klaar, we gaan ", " ja kom eraan ", ik ren naar beneden en trek m'n schoenen aan. Ik loop naar buiten en stap de auto in.

Als we zijn aangekomen, legt Frank uit wat ik allemaal kan doen. Ik moet cocktails maken, het is vrijdag vandaag, dus vanavond is het best druk. Inmiddels is het 2 uurtjes later en matthy zou om 16 uur beginnen, hij moet er dus bijna zijn. Als ik net weg ben cocktails brengen naar de bar en terug kom in het kamertje, staat matthy daar. " Jezus ik schrik me dood ", " ben ik zo eng? ", " Best wel ja ", " ah " zegt die en hij loop naar me toe en begint me te kietelen. Ik giechel. We maken samen cocktails en smoothies en brengen die steeds naar voor, eigenlijk een dag zoals normaal.

Het is bijna 22:00 uur en de werkdag zit er dus bijna op, " juul, kan je met koen of matt meerijden? Ik ga later naar huis ", " oh ja geen probleem ", " topper ". Ik loop naar matt, " matt, wil je mij naar huis brengen? ", " ja tuurlijk, kom we gaan ",

We lopen naar zijn scooter en zien koen bij de fietsen staan, " hey gaan jullie maar, ik moet nog ergens heen ", zegt die. " die chick van vorige week? ", vraagt matt grijnzend, " hou je bek ", zegt koen en fietst weg. Matthy en ik lachen hem uit. Hij pakt zn scooter en gaat zitten. Hij kijkt me aan als teken dat ik kan gaan zitten, de zonsondergang is mooi en ik kijk er even naar. " het is mooi hè ", zeg ik tegen matthy. " jij bent mooi ", krijg ik terug. Ik voel dat m'n wangen een beetje rood worden en hoor hem gniffelen. Ik kijk naar hem en stap achterop.

We rijden op de pier, langs het strand dus, het is zo mooi. Ik geniet van het moment en hou me stevig vast aan matthy. " ga je wel eens uit? ", vraagt Matthy ineens, " soms, niet heel vaak ", " wil je een x mee? Ik kan je leuke clubs laten zien ", matthy is 19 en ik ben net 18 geworden. " wil je graag dat ik mee ga? ", " ja ", zegt die trots. Ik moet lachen, het is nog even stil totdat die voor bevestiging nog even vraagt " wil je nou mee? Met koen en mij? Je kan een vriendin meenemen? ", " ik zal er over nadenken ", " ik zou het leuk vinden als je mee gaat ". Ik glimlach en leg m'n hoofd weer op z'n rug, samen rijden we naar mijn huis.

Ik stap af en zie mijn moeder voor het keukenraam staan, ze zwaait even naar ons waardoor matthy moet lachen, ze loopt naar de voordeur, en als ze hem open doet vraagt ze meteen " hey jongens, hoe was het? Komen jullie binnen? Of ga je naar huis matthy? ", " ik kan wel even mee naar binnen ", we lopen naar binnen en krijgen een glas cola van m'n moeder, we hebben nog een gesprek tot koen ineens binnenkomt, " hey Koen ", zegt mijn moeder. Hij zegt vrolijk gedag terug en komt bij ons zitten.

" blijf je slapen matthy ", vraagt mijn moeder aan hem. " ja graag ", zegt die vriendelijk terug. Een tijdje later loop ik naar boven en hoor ik koen en matthy even later ook naar boven lopen, weer klopt die op m'n deur, " binnen ", " mag ik je kussen ", " oh spannend ", zeg ik. Hij moet lachen, " sukkel, geef nou ", " ik dacht dat je een kusje wou ", " ook ", ik moet lachen en geef een van m'n kussens aan hem. " ik kan ook hier slapen ", zegt matthy grijnzend.

Beachclub [ ft matthy het lam ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu