15. Neels

218 23 0
                                    

– Ez így nem fog menni, öcskös. Cellyt el kell takarítani innen – suttogom, amikor nagyapa hallótávon kívül kerül. Magnus gyakorlatilag a számról olvas, lövés közben süketek vagyunk, mint az ágyú.

– Tudom. Már gondolkodtam rajta. Este lemegyek hozzá – tátogja Magnus.

– Megyek én is. Valami hatékony terv kell. Nagyon nem hiányzott ez a kis ujjgyakorlat ma délutánra. – Tényleg nem. A fejem ég a tűző napon, a halántékom lüktet, mint az állat, a hátamon a friss tetkó szintén. Ha nagyapa megint megüt, tuti elborul az agyam. Ráadásul egy épeszű indokot sem tudok felhozni erre a folytonos lövöldözésre. Semmi szükségünk rá, hogy ennyit gyakoroljuk. Az öreg csak azért erőlteti, mert valamivel ki akarja tölteni az időnket. Kurvára unom az egészet.

Jó lenne valami instant megoldás, hogy a vén szarházi legalább egy időre leszálljon a lányról, amíg kiötlünk valamit. Pörög az agyam, mint az automatára állított forgótár a Kalasnyikovban.

– Nagyapa, kérdezhetek valamit? – szólok, mikor az öreg visszatér.

– Mondd, fiacskám! – rikácsolja. Felfordul a gyomrom a tömény piaszagtól, ami a szájából árad. Egy kibaszott életbiztosítás, hogy hulla részegen, bekábszizva lövöldözik.

– Voltam egy csajjal... és volt egy nagy seb rajta. Tudod, a pináján. Az mit jelent? – adom a hülyét.

Nagyapa megdöbben, én akaratlanul is elvigyorodom.

– Szifilisz. Ugye nem nyúltál hozzá? – kérdi.

– Nem, dehogy! Undorító volt.

Magnus úgy bámul rám, mintha az én pofámon lenne egy randa nagy fekély. Nagyapa rágyújt egy cigire. A lőtéren sosem szivarozik, valószínűleg, mert lefoglalná az egyik kezét.

– Kin láttad? – kérdi, mintegy mellékesen.

– Az új szobalányon.

Magnus keze ökölbe szorul, nagyapa szeme kiguvad.

– Áh! A szőkén?

– Aha! – felelem lelkesen.

– Undorító kis ribanc – nyugtázza. – Mától csak a kertben dolgozhat. Eszetekbe se jusson hozzányúlni! Egy lónak is elég lenne az a gyógyszer, amit be kell szedni a szifiliszre. Én már csak tudom.

Igen, ezt készséggel elhiszem neki.

Magnus szája remeg, az öreg pedig az eddiginél is ingerültebben lövöldöz. Biztos vagyok benne, hogy kedvét szegtem, de Magnusnak tartozom egy magyarázattal. Remélem, nem hiszi, hogy frankón láttam Cellyt meztelenül.

***

 💖 Szia! Nagyon örülök, hogy végigolvastad ezt a fejezetet. 💖

Ha tetszett, akkor nyomj egy csillagot, és ha van bármilyen meglátásod, kérdésed, hozzáfűznivalód, akkor bátran kommentelj!

Ne feledd, hogy van egy blogom is, ahol további érdekességeket találsz a regényről, továbbá fenn vagyok Instán, FB-n és Tiktokon is. Ha van kedved, kövess be ezeken a platformokon is. 🥰️

Dél-Zéika vadrózsái: CelestinaOnde histórias criam vida. Descubra agora