"KENAPA ni kak?" soal seorang pemuda yang memberhentikan motosikalnya di hadapan Atiqah. "Entah la. Tiba-tiba je mati tadi" balas Atiqah tersenyum kecil. "Nak saya tolong tak?" tanya pemuda itu lagi. "Eh takpe. Saya dah call abang saya dah" Atiqah membalas sopan. "Oh kalau macam tu takpe lah. Saya gerak dulu ye" jawab pemuda itu lalu meninggalkan Atiqah sendirian.
Atiqah termenung sendirian. Nasib baiklah ada jugak pokok besar disitu. Dapat juga dia berteduh dari panas matahari pagi yang sudah mula mengeluarkan bahangnya.
Hati Atiqah sedikit gusar ketika menunggu abang iparnya itu. Selain serba salah kerana menyusahkan abang iparnya itu, dia iuga merasakan sedikit malu dengan abang iparnya itu selepas kejadian malam itu.
Selepas kejadian itu, dilihat abang iparnya itu berkeadaan seperti biasa. Seperti tidak ada apa-apa yang berlaku.
Atiqah juga turut tidak memberitahu akan perkara itu kepada kakaknya. Dia risau jika dia memaklumkan akan perkara itu, rumah tangga kakak sulungnya itu akan berantakan. Dia tidak sampai hati jika itu bakal berlaku nanti. Dia kesiankan akan kakaknya itu.
Dia juga tidaklah takut atau menyampah akan abang iparnya, Fauzan selepas kejadian malam itu. Dia masih hormat akan abang iparnya itu. Sedikit sebanyak, kejadian malam itu ada juga salahnya. Berpakaian terlalu seksi keluar dari bilik. Dia juga tidak menolak akan tindakan abang iparnya itu. Cuma, dia merasa sedikit malu dengan abang iparnya itu. Adakah abang iparnya beranggapan yang dia juga mahukannya kerana tidak menolak. Adakah dia dianggap sengaja menggoda abang iparnya kerana berpakaian seksi sebegitu keluar dari bilik.
Atiqah berperang dengan perasaannya sendiri. Dia buntu memikirkan perasaan itu. Kejadian beberapa malam lepas, dan kejadian yang didengarinya ketika dia berdiri dihadapan bilik kakaknya itu, kembali terlintas difikirannya.
Terasa cipapnya sedikit berdenyut. Terasa seakan pantiesnya sedikit basah. Segera Atiqah menggeleng laju kepalanya. Matanya dipejam. Pipinya ditampar lembut. Membuang jauh fikiran kotornya itu yang membuat dirinya sedikit berahi.
"Apa kena dengan aku ni. Atiqah...kawal perasaan kau. Dia tu abang ipar kau" Atiqah menarik nafas dalam-dalam.
Di kejauhan, terlihat oleh Atiqah akan kereta abang iparnya itu semakin menghampiri.
* * * * * * *
Keadaan jalan raya yang sedikit sesak itu membuatkan Fauzan hanya memandu dengan kelajuan yang sederhana. Keretanya meluncur meredah kesesakan jalan raya pagi itu menuju ke tempat adik iparnya menunggu.
Jantungnya berdegup sedikit laju. Masih serba salah dan malu dengan kejadian yang terjadi diantara dia dan adik iparnya malam itu.
Dia memaksa dirinya berkelakuan seperti biasa ketika adik iparnya itu ada bersama. Jika dia berkelakuan agak kekok, dia risau jika isterinya bertanya lebih-lebih.
Dia juga bersyukur yang Atiqah tidak memperbesarkan akan hal itu. Jika tidak, sudah pasti dia akan berperang besar dengan isterinya. Tidak dapat dibayangkan akan nasib rumah tangganya nanti.
Dia juga risau jika adik iparnya itu beranggapan yang dia sengaja mengambil kesempatan ketika kakaknya tiada di rumah. Tetapi Atiqah juga berkelakuan seperti biasa, bagaikan tiada apa yang terjadi ketika berada bersamanya.
Terlintas difikiran Fauzan, adakah adik iparnya itu sengaja menggodanya kerana berpakaian seksi sebegitu. Adakah dia juga mahukannya kerana dia merasakan seperti adik iparnya itu tidak menolak akan perbuatannya.
Keras batang kemaluannya bila dia memikirkan semua itu. Berdenyut-denyut terasa batangnya apabila mengingatkan betapa seksinya adik iparnya malam itu. Bentuk tubuh yang ramping. Buah dadanya yang tidak terlalu kecil, dan juga tidak terlalu besar, sesuai dengan batang tubuhnya. Kulitnya yang putih dan gebu serta bau yang harum. Buah dadanya yang lembut apabila diramas serta puting yang mengeras seakan masih terasa di hujung jarinya.
Fauzan mengigit jarinya sendiri apabila teringatkan akan adik iparnya itu. Dia harus mengawal perasaan. Dia harus sedar yang itu adalah adik iparnya, adik isterinya sendiri.
Fauzan melihat adik iparnya yang tegak berdiri di tepi jalan menunggu akan kehadirannya. Dia mula memperlahankan keretanya, menghampiri adik iparnya, lalu memberhentikan kereta setelah memastikan keadaan sekeliling selamat untuk dia berbuat demikian.
* * * * * * *
Fauzan menarik nafas dalam-dalam sebelum pintu kereta dibuka lalu dia melangkah keluar. Dia perlu mengawal perasaannya.
"Maaf Abang Jan Iqa susahkan Abang Jan" Atiqah bersuara apabila abang iparnya itu menghampirinya. Suaranya yang sedikit gugup itu cuba dikawal.
"Takde lah. Abang Jan pun tak sampai office lagi" Fauzan cuba menyedapkan hati adik iparnya itu. "Minyak takda ke? Dah check minyak motor dah?" soal Fauzan pula. "Dah check dah. Ada je minyaknya" jawab Atiqah pendek.
Fauzan melangkah ke arah motosikal adik iparnya itu. Wajah manis bertudung itu dipandang sekilas. Kelihatan sedikit kemerahan menahan panas matahari pagi. "Jangan letak beg dalam raga macam ni. Bahaya. Kena ragut ke apa ke naya je nanti" lantas Fauzan mencapai beg itu lalu dihulurkan kepada Atiqah. Atiqah menyambutnya. Dia terpana. Sempat abang iparnya itu menegur akan keselamatannya.
Motosikal itu cuba dihidupkan bebebrapa kali oleh Fauzan. Atiqah setia berdiri berhampiran. Fauzan turun dari motosikal itu lalu melangkah ke arah kereta. Pintu dibuka lalu mencapai telefon yang tertinggal di dalam kerata. "Iqa, masuk dalam kereta. Sejuk sikit dekat dalam" arah Fauzan. Skrin telefon dihidupkan. "Takpe la Abang Jan" ringkas Atiqah menjawab. Segan juga Atiqah jika membiarkan abang iparnya itu diluar, sedangkan dia selesa di dalam kereta walaupun dia tidak dapat membantu.
Fauzan mencari sesuatu di telefonnya. Nombor pemilik '4x4' yang dikongsi Nazril tadi. Butang 'dial' ditekan setelah nombor itu tertera di skrin telefon. "Masuk je" sekali lagi Fauzan memberi arahan kepada Atiqah. Kali ini jari telunjuknya di arahkan ke arah kereta. Telefon dirapatkan ke telinga lalu kembali melangkah ke motosikal itu.
Tanpa banyak bicara, Atiqah melangkah ke kereta lalu masuk, bagaikan seorang isteri yang menuruti arahan suami.
Tiada rasa marah atau menyampah apabila abang iparnya itu mengarahkannya begitu. Hatinya dengan rela mengikut sahaja. Entah mengapa Atiqah merasa sebegitu. Terasa seakan dirinya disayangi. Dilihat abang iparnya itu sedang bercakap dengan seseorang di telefon.
Atiqah bermain dengan perasaan. Dia tidak faham dengan apa yang dirasainya sekarang. Dia hanya memerhatikan sahaja abang iparnya itu sambil melayan perasaan.
Tersentak sedikit Atiqah dari lamunan apabila telefon berdering. Dilihat panggilan dari kakak sulungnya. "Hello. Sorry Kak Na lupa nak update. Haah. Abang Jan datang dekat Iqa. Ok baiklah Kak Na. Waalaikumsalam" panggilan dimatikan. Atiqah menggelengkan kepalanya. Membuang jauh perasaan itu.
Fauzan duduk bercangkung dibawah sebatang pokok yang ada dikawasan itu. Dia melayan sosial media di telefonnya sambil menunggu '4x4' yang dihubunginya sebentar tadi untuk mengangkut motosikal adik iparnya yang rosak itu ke bengkel.
Sengaja dia duduk menunggu disitu. Membiarkan adik iparnya berseorangan di dalam kereta. Perasaan malu dan serba salah masih bersarang di hatinya.
YOU ARE READING
Fantasi Keluarga Mentua
FantasíaCerita hanyalah fantasi penulis tetapi watak-watak di dalam cerita adalah berdasarkan watak sebenar disekelilling penulis. Cuma nama watak sahaja ditukarkan dan mungkin 'sidekick characters' sahaja yang menggunakan nama sebenar. Ada juga watak-wata...