Chapter 9

19.2K 110 8
                                    

MINGGU itu isterinya bekerja shift malam. Seperti kebiasaan, Fauzan akan menguruskan anak-anaknya sendiri. Nasib baiklah dua anaknya, Iskandar dan Nabila, masing-masing yang berusia sembilan dan enam tahun itu sudah pandai serba sedikit menguruskan diri sendiri. Dia hanya perlu menyediakan makanan sahaja. Cuma anak bongsunya sahaja yang perlu diberi perhatian.

Seperti kebiasaan pada hari Jumaat, Fauzan mengambil peluang untuk tidur agak lewat kerana esoknya adalah hujung minggu. Dia bercuti setiap hujung minggu, tidak seperti isterinya yang perlu bekerja pada hari Sabtu. Kadang kala sahaja isterinya itu dapat bercuti.

Selepas menidurkan anak bongsunya, Fauzan tiada rasa untuk menonton TV seperti biasa. Dia hanya melayan telefon pintarnya sahaja di dalam bilik. Kesemua anaknya telah tidur, termasuk anak sulungnya yang tidur dibilik berasingan. Hanya anak kedua dan ketiganya sahaja yang tidur dibiliknya.

Malam itu, Fauzan terasa nafsunya sedikit membuak. Mungkin kerana sudah hampir dua minggu dia tidak dapat bersama isterinya. Ketika isterinya, Azlina bekerja shift siang, isterinya itu sedang datang bulan. Setelah habis, isterinya pula bertukar ke shift malam.

Dalam samar-samar cahaya dari lampu bilik, Fauzan melayan movie dari skrin telefon pintarnya kerana dia malas untuk keluar menonton di TV. Sementara menunggu matanya mengantuk dan juga menghilangkan rasa berahinya.

Sedar tak sedar, Fauzan menonton cerita itu sehingga tamat. Matanya juga sudah terasa berat sedikit. Dia membetulkan sedikit selimut anaknya sebelum bangun menuju ke tandas yang memang sudah tersedia di dalam bilik.

Fauzan melangkah ke arah pintu bilik setelah selesai melepaskan hajat. Sudah menjadi tabiatnya yang dia akan minum air dahulu sebelum tidur. Ketika keluar, dia dapat melihat pintu bilik Atiqah yang bertentangan dengan biliknya, yang dipisahkan oleh ruang tamu rumah, terbuka sedikit.

Dia tidak mengendahkannya. Menyangka yang adik iparnya itu pasti berada di dapur melakukan sesuatu, sama ada hendak minum air sepertinya atau memasak mee segera. Fauzan mengatur langkah ke mesin penapis air.

Tiba-tiba, langkahnya terhenti. Fauzan tergamam. Melihat Atiqah, adik iparnya itu sudah memusingkan badan, mula hendak mengatur langkah ke bilik, seakan tergesa-gesa. Tetapi langkah Atiqah mati dek kerana terkejut akan kemunculannya di situ. Terlihat oleh Fauzan yang adik iparnya itu sedikit tersentak. Terkejut barangkali.

Dari cahaya lampu dapur hanya yang terpasang, Fauzan seakan kelu. Dia terdiam. Bukan terkejut akan adik iparnya yang berada di dapur, tetapi terkejut akan pakaian adik iparnya malam itu. Seksi.

Dengan hanya memakai 'sweat shortpant' yang hanya menutup separas punggungnya sahaja, dikenakan pula bersama t-shirt lengan pendek berkolar besar, sehingga menampak sedikit lurah buah dadanya, serta rambut yang diikat ponytail menyerlahkan lehernya yang putih itu, membuat nafsu lelaki Fauzan yang sudah reda tadi, kembali teransang. Batangnya mula teras denyutan halus.

                                 * * * * * * *

"Maaf Abang Jan. Iqa ingat Abang Jan dah tidur tadi" Atiqah mula mengatur langkah ke biliknya. Laju. Dia tidak menantikan reaksi abang iparnya itu.

"Iqa" panggil Fauzan perlahan. Pergelangan tangan adik iparnya itu dicapai. Atiqah yang hanya baru beberapa langkah itu, terhenti.

Entah mengapa, Atiqah tidak menarik kembali tangannya. Dia turut berhenti dan berdiri tegak menanti kata-kata dari Fauzan. Tetapi Fauzan hanya diam. Menyepi.

Dengan perlahan, Fauzan menarik lembut tangan adik iparnya. Atiqah yang seperti dipukau itu, hanya melangkah mengikut arah tarikan abang iparnya.

Fauzan menarik Atiqah lalu disandarkan ke dinding. Kini, Fauzan berdiri tegak, betul-betul bertentangan dengan Atiqah yang tersandar itu. Tubuh mereka rapat antara satu sama lain. Atiqah dapat merasakan bahang haba badan dari tubuh abang iparnya itu.

Fantasi Keluarga MentuaWhere stories live. Discover now