Bab 12

68 13 0
                                    

    "K-kau? B-bukan ke kau dah lama mati?" tanya Jarrel yang masih tidak percaya dengan apa yang dilihatnya.

"Jadi korang percaya cakap si tua bodoh tu?"

Jarrel dan Azrael masih ingat dengan kejadian yang menimpa 13 tahun lepas. Mereka masih ingat dimana ayah kepada Azrael memberitahu kepada mereka bahawa Neven aka Neo sudah mati. Mereka percaya apa yang dikatakan oleh ayah Azrael memandangkan mereka masih sangat muda waktu itu.

"Dulu orang tua tu cuba nak bunuh aku, dan dia hampir berjaya tapi nasib aku berjaya selamatkan diri aku dari dia" kata Nrven dengan penuh perasaan marah. Habis satu badannya dipukul, dibelasah dan ditembak oleh orang tua bodoh itu.

"K-kenapa kami lansung tak tau benda ni? Kenapa kau tak bagitau je kami tentang semua tu?" tanya Jarrel lagi.

Azrael hanya mendiamkan dirinya. Dia menyerahkan segala pada Jarrel untuk berurusan dengan Neven.

"Kalau aku bagitau pun, apa korang boleh buat? Korang boleh hentikan kegilaan orang tua bodoh tu? Tak kan? Jadi untuk apa aku nak kena bagitau korang?" kata Neven. Jarrel terdiam dibuatnya. Betul juga apa yang Neven katakan ni.

"Tak, sekarang ni daripada kita bersembang tak tentu hala, better kita selesaikan apa masalah kita. Tujuan korang yang sebenar untuk bunuh aku kan? So do it!"

"No, we can't" kata Jarrel ringkas.

"Why? It's your job right? Kill me. Dan korang akan selesaikan tugas korang sebagai assassin dengan jayanya" kata Neven. Dia mencampak pistolnya ke lantai. Tangannya didepakan bahawa dia sudah terima nasibnya akan mati di tangan Azrael dan Jarrel.

"No, we won't. We still want to talk with you like before. Please come back to us. We really miss you, Neven" pujuk Jarrel lembut. Dia berharap hati Neven akan lembut untuk ikut mereka pulang.

Neven menatap ke arah Azrael dan Jarrel bersilih ganti. Meskipun mereka sudah berumur sikit, begitu juga dengannya tapi diorang masih belum berubah. Masih fikirkan tentang orang lain berbanding diri sendiri. Hubungan persahabatan diorang pun masih utuh dan kekal sampai sekarang.

"Thank you for everything Killian and Ardian"

Neven tersenyum pada mereka berdua sebelum meraih pisau mini di poketnya. Dia bersedia untuk menikamnya dirinya dengan menggunakan pisau tersebut.

"ferma quello, Neven (stop that, Neven)" jerit Azrael kuat.

Tindakan Neven untuk menikam dirinya terhenti sebaik mendengar suara jeritan dari Azrael. Jarrel juga turut terkejut dengan jerita itu. Ini kali pertama dia mendengar Azrael mengeluarkan suaranya setelah agak lama memilih untuk membisukan dirinya sahaja.

"Per favore, smettila Neven. Abbiamo ancora bisogno di te. Prometto, farò qualsiasi cosa per combattere con quell'uomo anziano. Per favore, non ucciderti" (Please, stop Neven. We still need you. I promise, I will do anything to fight with that old man. Just don't kill yourself)" Azrael perlahan mendekati Neven, dia juga sempat untuk mengambil pisau tersebut dari tangan Neven.

"Young Master Killian..mi dispiace (tuan muda Killian, I'm sorry)" kata Neven. Air matanya mengalir laju. Nampaknya dia sudah mengecewakan lagi tuan mudanya.

Azrael hanya tersenyum tipis sebelum mengeleng kecil. Dia lansung tidak marahkan Neven, malah dia sangat sayangkan Neven. Dia sudah pun anggap Neven seperti abangnya sendiri.

"Dah selesai? Jom balik dan fikirkan alasan apa yang kita patut bagi dekat clien kita" Jarrel menyampuk secara tiba-tiba.

"Neven, you come with us. I don't want if anything happens to you. We don't want to lose you again" kata Jarrel kepada Neven.

"I will, Young Master Ardian" jawab Neven sambil mengangguk kecil.

"Stop calling me with that title from now on. You can call us with the title when nobody around us. I don't want to let anybody know about our true identity include you Neven. Zayan is your name from now on, not Neven. Understand?"

Neven aka Zayan mengangguk apabila mendapat arahan tegas dari Tuan Muda Jarrel. Dia hanya akan mengikuti apa sahaja arahan yang disampai oleh Tuan Muda Azrael dan Tuan Muda Jarrel.

Tiba-tiba kedengaran suara siren polis di luar bangunan itu. Nampaknya polis sudah tiba di bangunan itu meskipun agak terlambat. Mesti ada orang yang report hal ni dekat polis.

"Bullshit. We need to go now" kata Jarrel geram.

Mereka bertiga segera keluar dari tempat itu sebab taknak diri ditangkap oleh polis.



2 hari kemudian,

Aria sedang berehat di ruang tamu sambil menonton televisyen. Emosi dan keadaannya sudah stabil setelah dipujuk oleh Emma. Lagipun dia taknak terus bersedih memikirkan kejadian lepas. Dia ingat lupakan semuanya sahaja.

"Ari, baju dan seluar ni siapa punya?" tanya Emma. Tangannya memegang baju dan seluar milik lelaki yang jelas bukan milik Aria.

"Ohh, itu baju dan seluar Azrael" jawab Aria.

"Azrael? Who? Itu ke lelaki yang kau bagitau haritu?" tanya Emma. Dia rasa seperti pernah mendengar nama itu sebelum ni.

"Yup. Haritu kan aku tumpang tidur rumah dia so yeah, dia pinjamkan baju dan seluar dia dekat aku. Nasib kau ingatkan aku. Aku pun hampir terlupa nak pulangkan semula baju dan seluar dia"

Aria segera bangkit dari sofanya. Tidak lupa juga untuk menutup televisyen di ruang tamu itu. Dia mengambil baju dan seluar John sebelum dimasukkan ke dalam beg plastik. Dia mengambil kasutnya di rak kasut dan bersedia untuk keluar rumah.

"Eh, kau nak pergi mana tu?" tanya Emma hairan.

"Rumah Azrael lah. Aku nak pulangkan semula baju dan seluar dia" jawab Aria sebelum keluar dari rumah itu.





"Tak silap aku, inilah rumah diorang. Diorang ada kat rumah ke? Macam sunyi je..entah-entah diorang takdak kat rumah"

Aria berdiri di hadapan rumah sewa Azrael dan Jarrel. Matanya meliar sekililing melihat rumah yang sangat sunyi sepi itu. Apakah Azrael dan Jarrel ada dekat rumah sekarang ni?

"Ahh, cuba lah dulu. Kalau takdak aku balik jelah"

Aria menarik nafas untuk memberanikan dirinya sebelum mengetuk pintu rumah itu.

Sudah kali keberapa Aria mengetuk pintu namun lansung tiada sebarang respon. Mungkin Azrael dan Jarrel memang takdak di rumah.

Baru sahaja Aria ingin pergi dari situ, kedengaran pintu rumah sudah dibuka dari dalam.

"Uhm...ya, cari siapa ye?" tanya Zayan. Dia tidak pernah melihat gadis ini sebelum ni.

"C-cari Azrael. Dia ada?" Aria kelihatan sangat gugup sekarang. Siapa pula lelaki ni?

"Young Master..."

"Siapa yang datang, Zayan?" kedengaran suara garau dari belakang Zayan yang memotong ayat Zayan. Zayan segera menoleh ke arah belakang.

"Saya tak tahu, Jarrel. Ada sorang gadis cantik ni datang cari Azrael" jawab Zayan. Dia menyampaikan semuanya pada Jarrel.

"Kau rupanya. Apa kau nak?" tanya Jarrel sebaik melihat gerangan tersebut.

"Saya datang nak jumpa Azrael. Dia ada?" tanya Aria.

"Ada. Dia ada dekat atas" jawab Jarrel ringkas.

"Is she....Young Master Azrael's girlfriend?" tanya Zayan kepada Jarrel. Dia masih tak tahu siapakah gadis yang mencari tuan mudanya itu.

"No, we're just friend" jawab Aria laju bagi pihak Jarrel. Young Master? Kenapa lelaki ni panggil Azrael dan Jarrel sebagai Young Master?

"Siapa lelaki ni, Jarrel?" tanya Aria. Dia juga penasaran dengan lelaki di hadapannya ini.

"Zayan. He's our old friend" jawab Jarrel.

"Ohh, kawan lama rupanya" Aria mengangguk faham.

"My name is Aria, you can call me Ari. Nice to meet you, Zayan" Aria menghulurkan tangannya di hadapan Zayan berserta senyuman ramahnya.

"Nice to meet you too, Ari" jawab Zayan yang menyambut huluran tangan Aria.

HER ASSASSIN 1Where stories live. Discover now