Alicias perspektiv*
Jag vaknar av att solen lyser in genom fönstret. Det som hände igår börja spelas upp i huvudet. Han kysste mig, omg! Men varför gjorde han det? Måste fråga. Jag tar upp min mobil, går in på meddelanden och ser att Felix har skrivit till mig.
"Hej finis. Jag ska till studion idag, undrar om du vill hänga med?❤️"
Aww tänker jag. Jag skriver tillbaka:
"Hej snyggis! Ja absolut😘❤️"
"Okej, vi möts utanför mitt hus😏❤️" skriver han.
"Okej💗" svarar jag.
Jag tar på mig en topp, ett par tunna jeans och en kofta (bild längst upp/första sidan)
Jag tar på mig skorna och tar mobilen och går till Felixs hus. När jag kommer fram till huset så står han där."Hej" säger jag och han drar in mig i en varm kram.
"Hej" svarar han tillbaka.
"Ee du, varför kysste du mig?" Frågar jag och flinar.
"För jag gillar dig" svarar han och ler.
"Varför kysste du mig då? Frågar han och flinar."Ja men det vet du väl? Haha ne men gillar dig oxå" svarar jag och ler.
"Men så är vi typ ihop nu eller?" Frågar han och skrattar lite.
"Haha ja det kanske" svarar jag.
"vill du bli min?" Frågar han
"Jaa såklart babe" svarar jag
Han ställer dig som han gjorde igår. Han tar sina händer och lägger de på mina höfter och drar mig närmare så vi är några centimeter ifrån varandra. Jag tar mina händer och lägger de bakom hans nacke och han ler. Han lutar sig närmare och trycker sina mjuka läppar mot mina och jag besvarar den.
"Jag älskar dig" säger jag när vi har släppt kyssen.
"Jag älskar dig med gumman" svarar han.
Vi går till moppen och jag får en hjälm och sätter på den. Jag sätter mig bakom Felix och håller i honom. Han startar moppen och gasar iväg.
"Nu är vi framme" säger Felix när vi har parkerat moppen.
Jag hoppar av den och ger Felix hjälmen. Han går till mig och vi flätar ihop våra händer/fingrar (haha vet inte om man säger händer eller fingrar till det, men jaja). Vi går in bakvägen till studion och går in till en danslokal. Där sitter Omar, ogge och Oscar.
"Hej" säger alla.
"Hej" säger jag och Felix.
Omar ser våra ihopflätade händer och flinar.
"Så är ni..?" Säger han och nickar mot våra händer.
Jag och Felix tittar på varandra och ler.
"Aa det kan man säga" svarar Felix och flinar."Ojojo grattis" säger ogge och Oscar.
Jag skrattar och tittar på Felix och han flinar.
"Tack" säger vi båda.
Vi släpper våra händer och han och de andra går till dansgolvet och tränar. Jag sättet mig ner och tittar på. De är riktigt duktiga. Vill oxå dansa tänker jag. När de har dansat klart så går de och sätter sig bredvid mig.
"Hur var vi?" Frågar Felix.
"Ni var grymma. Jag vill oxå dansa" svarar jag.
"Ja men det kan du göra. Vi kan dansa allihopa" svarar ogge.
Vi ställer oss upp och jag går och väljer en låt som jag har övat att dansa till. Det är 'lush life' av Zara Larsson. Jag sätter igång den och börjar dansa och sjunga. Jag ser att alla står och tittar på mig och jag kan se att Felix ler stort åt mig. När jag dansat klar så kommer Felix fram till mig och placerar sina händer på min rumpa. Han lutar sig framåt och kysser mig och jag besvarar den
"Shiit vad bra du dansar och vilken röst" svarar han med ett leende."Tack du med babe" svarar jag och ger han en puss på munnen.
--------------------------------------
Hej. Förlåt att jag inte har uppdaterat så mycket. Men har fyllt år (fyllde de 27 juli). Och har inte orkat skriva. Men nu ska jag försöka att komma igång igen. Ha det så bra allihopa😘❤️
YOU ARE READING
Du och jag föralltid ~ f.s
FanfictionNovellen handlar om 17-åriga Alicia som precis har flyttat in till Stockholm i ett hus med sin familj. En dag hälsar de på sina grannar där Alicia får träffa ett känt ansikte, nämligen Felix från bandet FO&O (the fooo conspiracy). De faller för var...