Oscars perspektiv*
Jag vaknar av mitt alarm. Jag stiger upp och tar på mig. Idag ska vi till studion så jag får skynda mig lite för vi ska vara där klockan 10 och den är halv 10. Jag tar på mig skor och går ut och tar moppen och kör iväg.
~I studion~
Nu sitter alla i studion och väntar på Felix. Han brukar komma sist, men ibland så är det Omar som kommer sist. Vi hör att någon kommer in och det är Felix."Äntligen så kommer du" säger ogge.
"Aa. Sorry killar att jag kom liten sent" svarar felix och gäspar.
"Det var säkert för tjejen. Juste ni hade typ granfest. Vem var den där tjejen som du var granne med? Vad heter hon?" Frågar Omar.
"Va? Jasså? Ojdå Felix haffar guzz" säger jag och små flörtar till Felix.
"Amen lägg av. Ja hon heter Alicia och vi bor grannar. Svarar Felix och får lite röda kinder.
"Åh Felix har gott och blivit kär" säger ogge.
"Men tyst ogge" säger Felix.
"Nä men vem är hon? Får vi träffa henne?" Frågar Omar.
"Vi är grannar och jag vet att hon tränar. Hon tycker oxå om att dansa och sjunga precis som vi. Ja ni kan få träffa henne" svarar Felix.
"Du gillar henne, eller hur?" Frågar ogge.
"Mm" svarar Felix.
När vi har repat och sånt så får vi åka hem. Jag tar min moppe och kör hem.
Felixs perspeltiv*
När jag skulle precis ta på mig hjälmen så plingade det till. Jag tar upp mobilen och ser att det var ifrån Oscar.
"Vi tänkte dra hem till och och ha lite småfest och bara chilla. Ta med dig den tjejen om du vill"
Jag skriver tillbaka ett "okej kommer" och smsade till Alicia. Hon ville följa med. Jag åker hem till henne och hämta upp henne. Hon kommer ut och gå fram till mig.
"Här" säger jag och ger henne Hjämlen. Hon tar på sig den och vi sätter oss på moppen och drar iväg.
Väl framme hoppar vi av och går in."Tja boys" säger jag och de en 'bro hug'.
"Hej" säger Alicia.
"Hej, du måste vara Alicia" säger Oscar och ger henne en kram.
Vi sätter oss ner i soffan och pratar. Vi spelar spel och har det kul. Tillslut säger Alicia:"Åh jag är lite trött. Måste ändå hem nu"
"Ah jag är med trött" svarar alla.
"Ska jag skjutsa hem dig?" Frågar jag.
"Javisst" svarar hon.
Omar ger mig en blick som betyder 'nu-kan-du-haffa'. Jag ger han en mörda blick och han skrattar till.
Vi säger hejdå och går ut genom Hallen och bort till moppen.Alicias perspektiv*
Vi sätter oss på moppen och jag håller ett hårt tag om Felix. Han luktar så gott. Och utseendet är inget att klaga över. Det är något speciellt med han men jag vet inte vad.
När vi är framme så hoppar vi av och han ställer dig framför mig."Tack för att du hängde med och att du fick träffa killarna" säger han.
"Varsågod" svarar jag med ett leende på läpparna.
han le tillbaka. Åh asså hans leende är så fint. Han placerar sin händer på mina höfter och drar mig närmare. Har lutar sig framåt och kysser mig. Just nu vet jag inte om jag ska puta ifrån honom eller om jag bara ska stå där. Men jag tror jag gillar det. Jag tar mina armar runt hans nacke och besvarar kyssen. Vi står där han och jag. Vi släpper kyssen och ler mot varandra.
"Godnatt Alicia, sov så gott" säger han med det finaste leendet.
"Godnatt felle" svarar jag och ler tillbaka.
Han biter sig i läppen så där sexigt och jag blir helt svag inom mig. Jag går fram och kysser honom igen.
"Hejdå och godnatt" säger jag efter vi har släppt kyssen.
Jag går in till huset och går upp på mitt rum. Jag byter om och gör mig i ordning och lägger mig ner. Jag tänker på kyssen som nyss hände. Omg han kysste mig😍
------------------------------------
Ojoj nu börjar det hända grejer! Vad kommer hända sen? Har börjat bli aktiv igen. Ha det bra❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Du och jag föralltid ~ f.s
Fiksi PenggemarNovellen handlar om 17-åriga Alicia som precis har flyttat in till Stockholm i ett hus med sin familj. En dag hälsar de på sina grannar där Alicia får träffa ett känt ansikte, nämligen Felix från bandet FO&O (the fooo conspiracy). De faller för var...