Kapitel 18

131 3 0
                                    

Oscars perspektiv*
Jag vaknar av mitt alarm och går upp och tar på mig. Jag går ner till köket och där sitter ogge, Omar och Felix.

I SKOLAN!!
Fortfarande Oscars perspektiv*

Dagen flyter på som vanligt och alla undrar hur Alicia mår efter krocken. Jag, ogge och Felix har förklarat hur det ligger till och hon mår bra. Just nu repar vi och övar på danser i studion. När vi har dansat klart så går vi till mopparna och kör hem till Felix där Alicia är. Vi går in genom dörren och tar av oss skor osv. Vi går in till vardagsrummet och där sitter Alicia och kollar på tv. Hon märker att vi har kommit och hon ställer sig upp och kramar oss alla och ger Felix en kyss som han besvarar.

"Hur mår du idag?" Frågar Felix och stryker sin hand mot hennes rygg.

"Jo jag mår bättre och kan förmodligen gå till skolan imon" svarar Alicia.

"Okej, var skönt" svarar vi alla och ler mot henne.

Vi sätter oss i soffan och tittar på Tv. Sedan sätter jag och Omar igång FIFA och spelar. Alicia sitter och tittar nära vi spelar och samtidigt är på sin mobil.

NÄSTA DAG!
Alicias perspektiv*

Jag vaknar av alarmet och går upp ur sängen där Felix ligger. Han sover fortfarande. Jag går till badrummet och fixar mig och sedan går jag ut och går till Felixs rum. När jag kommer in så sitter han där och är påklädd.

"Godmorgon min prinsessa" säger Felix och går fram till mig och kysser mig.

"Godmorgon älski" svarar jag och besvarar kyssen.

Vi går ner för trappan och går till köket och sätter oss och äter frukost. Sedan kommer resten av killarna och sätter sig runt bordet och äter. När vi är klara går vi och fixar oss och sedan går till hallen och tar på oss skor och jacka och går till mopparna och åker till skolan.
-
Vi hoppar av mopparna och får in i skolan. Alla verkar snälla och många undrar hur jag mår osv. Vi går in till klassrummet och alla verkar glada och hjälper mig. Läraren kommer in i klassrummet och tar närvaro på oss.

"Alicia!?" Säger Helena som läraren heter.

"Ja jag är här" svarar jag.

"Åh men hej och välkommen tillbaka. Hur är det? Mår du bra?" Frågar Helena.

"Ja jag mår bra, får ta det lite lugnt, men annars är det bra" svarar jag och ler.

Efter det så börjar vi med Matte sen SO och sist NO. När NO:n är slut går vi till våra skåp och tar våra grejer och går till mopparna. Jag får ett sms av någon och det är ifrån Julia min bästis.

Sms med Julia:
Julia: "hej gumman. Hur mår du? Kan vi träffas på lördag? för det var längesen vi sågs😘"

Alicia: "hej, jag mår bra. Jag kan på lördag. Ska vi ses klockan 11:00 kanske? Så kan vi äta lunch och shoppa😘❤️"

Julia: "ja det blir jätte bra. Då ses vi. Älskar dig😘😘"

Alicia: "ja, älskar dig med❤️😘"

Sms avslutad!

TVÅ DAGAR SENARE!
Alicias perspektiv*

Idag är det lördag och jag ska träffa min bästis Julia. Vi kan verkligen prata allt med varandra. Jag tar på mig en fin topp och ett par Jeans. Sedan går jag ner för trappan och tar på mig skor och en jacka. Sen går jag ut genom dörren och låser och går mot stan. Vi skulle mötas vid trappan vid plattan. Jag går till plattan och ser att Julia står där. Jag får fram till henne och vi kramar om varandra.

"Hej Alicia" säger julia efter att vi har kramats.

"Hej. Ska vi går till köpcentrum?" Frågar jag.
(Jag kan typ inget Om Stockholm).

"Javisst" svarar hon och sedan går vi.

Vi går in till köpcentrum och får till ett fik.

"Så hur går det med Felix?" Frågar Julia efter att vi har satt oss med vårat fika.

"Jo det får bra. Han killarna är i studion just nu och repar" svarar jag och ler.

"Kan inte jag får träffa de?" Frågar hon.

"Jo men absolut får du det" svarar jag. "Förresten vem tycker du är snyggast?"

"Jag skulle nog säga Oscar" svarar hon och ler.

"Vill du träffa de nu efter att vi har fikat?" Frågar jag.

"Ja jätte gärna" svarar hon.

"Okej jag ska bara smsa till de" svarar jag och tar upp min mobil.

Jag går in på meddelande och skriver till Felix.

Sms med Felix:
Alicia: "hej älskling! Hur går det? Jag har min kompis Julia här. Hon vill jätte gärna träffa er. Vill ni det? Puss😘❤️"

Felix: "hej babe! Det går jättebra. Åh vad kul, ja vi vill gärna träffa henne. Ska vi komma till er eller? Saknar dig min prinsessa😘❤️"

Alicia: "ja vi kan mötas vid HM i köpcentrum. Saknar dig mer älskli. Puss, älskar dig😘😘"

Felix: "okej babe. Då ses vi. Älskar dig mer än du anar😘💋💋"

Sms avslutad!!

Ag tittar upp på Julia och hon tittar på mig med hur-blir-det? Blicken.

"De vill träffa dig med och vi skulle mötas vi hm" svarar jag och ler.

"Ja jippi, okej vad bra" svarar hon och ler tillbaka.

Vi pratar en till stund och sen går vi och kollar runt lite i affärerna och sedan går vi till HM. När vi är framme så ser vi.....

-------------------------------------------

Hej alla läsare! Förlåt att jag inte har lagt ut förens nu, men jag har haft läxor och har inte kommit på vad jag ska skriva. Men nu är kapitlet ute. Kan lite tråkigt kapitel, men hoppas att ni tyckte om den. Kommentera och rösta gärna. Har ni frågor om novellen eller något annat så kommentera💗💗

Du och jag föralltid ~ f.sOù les histoires vivent. Découvrez maintenant