Kapitel 11

144 2 0
                                    

Ogges perspektiv*

Jag hör att det går ner några för trappan och det är Felix och Alicia. De kommer till vardagsrummet och de håller varandra i handen.

"Så är ni sams igen?" Frågar jag och tittar mot deras ihopflätade händer.

"Ja det är vi" svarar Alicia och tittar på Felix med ett leende som han besvarar.

Det sätter sig i soffan och tar upp sina mobiler. Jag tittar på de och ser att Alicia sätter sig på sidan i Felix knä med benen i soffan. Hon lutar sig fram mot Felix och kysser henne och Felix besvarar den. Jag märker att oscar tittar upp och kollar på mig och sedan på de. Han ler vilket jag med gör.

"Ursäkta men ska ni hångla upp varandra eller?" Frågar jag och ler.

De kollar mot mig och oscar och skrattar.

3 veckor senare
Alicias perspektiv*

Nu är det en vecka kvar tills skolan och gymnasiet osv börjar. Så om en vecka börjar jag tvåan på gymnasiet. Jag och Felix går i samma klass medans Oscar och ogge går i trean och i samma klass.

Gymnasiet börjar!
Fortfarande Alicias perpektiv*

Jag vaknar av mitt alarm och sätter mig upp ut sängen. Idag är det måndag och första dagen på gymnasiet. Jag har inga direkta förväntningar i år, men jag ska väl prestera lite bättre så jag får B eller A i alla ämnen. Jag går upp ur sängen och går ner till köket och där sitter min syster Hanna. Jag tar fram frukost och sätter mig och äter med henne. Sedan går jag upp och fixar mig. Jag går in i badrummet och sminkar mig lite lätt och plattar till mitt blonda långa hår. Sedan tar jag på mig ett linne och ett par shorts.

"Är du färdig?" Frågar jag Hanna.

"Aa" svarar hon och kommer till hallen.
Vi tar på oss skorna och går ut och jag låser dörren och vi går åt varsitt håll.
-
När jag är framme vid gymnasiet så möter jag Felix. Han står vid sin moppe och parkerar den. Jag smyger fram bakom honom och slingrar mina armar runt hans mage och han hoppar till lite.

"Oh shiit vad du skräms" säger han och vänder sig om.

"Hej på dig med älskling" svarar jag och lutar mig och ger han en puss.

"Ska vi gå in?"

"Ja visst" svara han och sedan går vi in.

Vi går till skåpen som vi hade kvar sen förra året. Sedan får vi in till klassrummet och sätter oss. Det står var vi ska sitta och jag och Felix sitter jämte varandra och min bästis Moa sitter bakom oss. Läraren kommer in i klassrummet och stället sig framför oss alla i klassen.

"Godmorgon och välkomna tillbaka. Hoppas att ni har haft ett bra sommarlov. Vad förväntar ni av detta året? Ta fram en penna så ska jag dela ut block till er där ni skrivet era mål, vad ni gjorde förra året och vad ni ska göra bättre detta året" säger läraren som heter Helena

Vi får våra block och Helena skriver upp frågor på tavlan som vi ska besvara. Det är:
• Hur gick det förra året? Bra/dåligt? Varför?
• Hur ser dina mål ut detta året?
• Vad ska du göra bättre för att få ännu bättre betyg?

DETTA ÄR ERAT NÄST SISTA ÅR PÅ GYMNASIET!! SÅ KÄMPA PÅ! :)

Skriver hon i slutet. Jag skriver ner och sedan är jag klar. Jag tittar på Felix och han tittar på mig och ler. När vi har skrivit klart så har vi matte direkt efter. När matten är slut så har vi lunch och sist svenska.
-
"Så nu är klockan 14:00 så vi slutar nu" säger våran svenska lärare.

Vi packar ihop våra grejer och går till skåpen.

Felixs perspektiv*

Jag och Alicia går till skåpen och tar våra grejer och stänger skåpet. Det kommer två killar som går mot oss. Det är Hampus och Wille.

"Nämen ser man på. Har Sandman skaffat tjej?" Säger Hampus och flinar.

"Ni rör fan inte henne" svarar jag argt.

"Nä vi hade inte tänkt det" säger Wille lite halv ironiskt.

"Men hon ser väldigt snygg ut" säger Hampus och tittar mot Alicia.

Alicia vet inte riktigt vad hon ska göra. Men hon förstår nog att det här är inga killar att leka med. Så hon bara står där.

"Hejdå sandyy" säger Hampus och Wille och hånflinar.

Jag ger de en arg blick och sedan går jag och Alicia.

"Vilka var det?" Frågar Alicia efter att vi har gått en stund.

"Några dumma killar bara" svarar jag.

Vi går till busshållplatsen och vänta på bussen. Jag ser att det kommer en buss och den stannar precis vid oss. Vi går in i bussen och sätter oss längst bak och bussen kör iväg.
-
Vi hoppar av bussen vid busshållplatsen och vi går till våra hus. Vi stannar jag och Felix och han ta tag i mina händer och kollar djupt i mina ögon.

"Älskling du ska veta att jag älskar dig så mycket så det gör ont"

"Aww men Felix, du är den bästa som finns. Jag älskar dig ännu mer. Lämna inte mig" svarar jag.

"Jag ska beskydda dig bejjb, nej jag ska inte lämna dig" svarar han och sedan kysser mig mjukt och härligt.

---------------------------------------

Hej hej! Hur har ni det? Vad tycker ni om kapitlet? Lite längre kapitel igen. Hoppas att ni har det bra allihopa😘

Du och jag föralltid ~ f.sTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang