Kapitel 32

91 5 1
                                    

Felixs perspektiv*

Efter en härlig vecka i Ayia napa med de bästa så är det skola igen. Alicia och jag sitter och äter frukost tillsammans och har det ändå ganska mysigt fast än klockan är 07:20 på morgonen och vi är helt trötta. När vi är klara, tar vi undan våran frukost och gör oss iordning inför skolan. Jag tar på mig mina skor och Alicia likaså. Sen går vi ut från mitt hus och går mot bussen.

I SKOLAN!

Jag och Alicia står vid våra skåp och tar ut våra saker som vi behöver. I korridoren så möter jag Oscars blick och han kommer fram till oss.

"Tjena" säger Oscar glatt.

"Hur kan du vara så pigg och glad?" Frågar Alicia.

"Vet inte. Bara taggad på skolan idag" svarar Oscar med ett leende.

Jag skrattar till och kollar på Alicia som inte verkar vara så jätte pigg, utan istället ganska trött. Men hon har ändå det fina leendet med sig och det är bra.

Oscar går sedan till sin lektion med sin klass och vi går till våran lektion. Läraren kommer in i klassrummet och ser ganska så glad ut, hon är alltid glad.

"Hej på er! Har ni haft ett bra lov och vecka?" Frågar hon och alla i klassen svarar ja.

Läraren som heter Karin går igenom hur veckan ser ut och sen kör vi igång med matte. Jag och Alicia sitter jämte varandra och räknar tillsammans. När lektionen är slut ställer sig alla upp och ställer in stolen lite snyggt och sedan får vi gå. Jag tar Alicia i handen och vi flätar ihop de medan vi går till skåpen. På väg mot skåpen möter vi Oscar och Ogge som precis om kom ut ifrån sin lektion.

"Hej! Ska vi ta och käka eller?" Frågar Oscar när de kommer till oss.

"Javisst, vi har ändå lunch nu" svarar jag och ler mot Alicia som nickar och ler tillbaka.

Vi går mot matsalen för det är god mat. Väl framme går vi in och hänger av oss jackorna. Sedan tar vi en tallrik och lägger upp maten och sätter oss vid ett bord. Jag ser hur de flesta kollar på Alicia, vissa har en sur blick och andra helt neutrala. Så har det inte varit tidigare när vi gått till matsalen. Det kanske är bra om jag frågar henne.

"Alicia, varför stirrade typ alla på dig?" Frågar Oscar när jag precis skulle fråga.

Alicia lyfter upp huvudet från sin mat och kollar på oss. Hon sväljer sin mat innan hon öppnar munnen för att prata.

"Kan ju vara för att de är avundsjuka på att jag är med er och är tillsammans med dig Felix" svarar hon och ler.

"Ja men är det inget annat då?" Frågar jag misstänksamt.

"Nejdå det tror jag inte" svarar Alicia och fortsätter att äta av sin mat.

Jag litar på Alicia, men jag har en liten fundering om att det skulle kunna vara något annat som gör att de kolla på Alicia. Jag kopplar ur mig tankarna och äter upp maten. När vi är klara dukar vi av och går mot skolan igen. Tankarna i matsalen dyker upp igen och jag kan inte bara släppa det. Tänk om hon har gjort något som jag inte vet om. Jag vill verkligen skydda henne och gör det så gott som det går.

In i skolan sätter vi oss i en soffa jämte våran nästa lektion som vi ska ha och som dessutom är den sista lektionen. Alicia sitter jämte mig och Oscar och Ogge sitter bredvid oss. Läraren kommer och låser upp salen som vi ska vara i. Vi sätter oss på våra platser och läraren börjar att prata. När lektionen är slut så ställer sug alla upp och hänger upp stolarna.

"Så då var skolan slut för denna dagen. Hejdå" säger läraren och vi går.

"Ska vi dra hem till någon?" Frågar Oscar.

"Ja vi kan dra hem till mig och Felix" svarar Alicia med ett leende och man kan inte sluta att le tillbaka.

Hennes leende får en att bara smälta och man blir varm och glad när man ser henne.
När vi är framme hos Alicia så låser hon upp dörren och vi går in.

"Det är så varmt ute, ska vi inte bada i poolen?" Frågar Ogge.

"Jo det kan vi göra. Har ni badkläder då?" Frågar Alicia.

"Alltid" svarar Jag och blinkar med ena ögat och Alicia skrattar till.

Alla tar på sig sina badkläder och går ut på baksidan där poolen och solstolarna finns. Jag sätter mig på en av solstolarna och känner hur värmen möter min kropp. Det är någon som skuggar mig och när jag öppnar ögonen så står min vackra tjej där, Alicia.

"Kom ska du inte bada eller?" Frågar hon glatt.

"Jo, men inte utan en kyss" svarar jag och hon lägger sig på mig och möter mina läppar.

Vi ställer oss upp och går till poolen och hoppar i. Alicia visar sina konster i vattnet och hon gör även en volt från kanten av poolen och ner till vattnet.
Killarna går och sätter sig sedan i solstolarna och "steker", men jag och Alicia är kvar.

"Felix?" Säger Alicia.

"Ja min prinsessa" svarar jag.

"Jag älska dig så mkt" säger Alicia med ett leende.

Jag drar henne närmare mot min kropp och kysser henne mjukt. Alicia besvarar kyssen och lägger sina armar runt min nacke och håller på med mitt hår.

"Alicia du är mitt allt och jag älskar dig med min fina" svarar jag när vi har släppt kyssen.

Sedan går vi upp från poolen och duschar av oss och lägger sig i varsin solstol. Eter en stund går Alicia upp från solstolen och går och in till det lilla huset jämte poolen och duschar.

"Älskling vill du ut och gå med mig?" Frågar Alicia när hon kommit ut ur duschen.

"Javisst" svarar Omar.

"Haha inte du" säger Alicia till Omar som skattar.

"Ja men såklart gumman" svarar jag och ler mot henne som ler mot mig.

Jag och Alicia går vid en fin och härlig skog jämte våran gata. Solen är fortfarande uppe men håller på att gå ner. Här går jag med världens underbaraste tjej som har fått mig att le och har kunnat göra till den jag är idag. Jag mår så oroligt bra med henne och vi kan göra typ allt med varandra. Alicia tittar på mig och undrar vad jag tänker på. Vi stannar vid en bro och allt här är helt underbart. Alicia och jag sätter oss på en bänk som är jämte bron. Jag tar Alicia i händerna och tittar på henne. Hon kollar på mig med världens finaste leende.

"Alicia, du är den vackraste som finns och du betyder allt för mig. Att få leva ett liv med dig känns helt fantastiskt. Jag älskar dig så mkt min prinsessa" säger jag och Alicia har fått tårar i ögonen.

"Men Felix älskling" svarar Alicia och lutar sig mot mina läppar och kysser mig. Jag besvarar kyssen och trycker henne närmre mig.

"Du är det bästa som har hänt mig Felix. Allt från att vi blev grannar till nu. Är så glad att vi flyttade" säger Alicia och kysser mig igen.

DU ÄR MITT ALLT!!💝

------------------------------------------

Vad tycker ni? Lite längre kapitel. Kommentera och rösta! Hoppas att ni tyckte om kapitlet💗

Du och jag föralltid ~ f.sDonde viven las historias. Descúbrelo ahora