Alicias perspektiv*
Jag vaknar upp vid världens finaste och underbaraste kille, Felix. Solen lyser klart och fint och fåglarna sitter på träden och sjunger. Felix vaknar och tittar på mig. Han ler det där finaste leende som får mig att smälta ihop, det leendet som bara han kan. Handen drar han genom sitt hår och biter sig i läppen. Jag känner hur svag jag blir och lutar mig mot hans mjuka läppar och kysser honom. Felix besvarar kyssen och lägger sin hand bakom min nacke och kysser mig. Vi släpper kyssen och jag ler stort åt honom.
"Godmorgon min ängel" säger Felix och flörtar.
"Godmorgon älskling" svarar jag med ett leende.
Jag och Felix ligger kvar i sängen stund och bara myser, han och jag. Det börjar vibrera från nattduksbordet och det är någons mobil som ringer, det är Felix. Han tar sin mobil och vi båda ser att det är "Linda" på displayen.
"Svara inte" säger jag.
"Vill inte du prata med henne då?" Frågar Felix med ett flin.
"Jo, men svarar då" säger jag.
Felix klickar på "svarar" och har högtalaren på.
"Hej" säger Felix
"Hej" svarar Linda. "Skulle du vilja göra något med mig? Vi kan träffas och så"
Jag hör hur hon flörtar med honom och hon tror att hon och Felix är tsm. Blir så irriterad.
"Alltså nej, ska vara med min tjej" svarar Felix.
"Ee vem fan är det? Är det hon Alicia eller vad hon heter?" Frågar Linda och låter kaxig.
"Ja jag heter Alicia och du flörtar fan inte med min kille. Låt han va och skaffa en egen" svarar jag och Felix ler åt mig.
Omars perspektiv*
Jag sitter i soffan hemma och spelar. Plötsligt får jag ett sms av någon. Jag pausar spelet och tar min mobil och kollar vem det är som har skrivit. På displayen står det "Fanny". Jag funderar någon sekund på vem det var och kom på. Det var ju hon jag träffade på tåget som jag tog bilder med och pratade. Hon bor oxå i Göteborg. Jag öppnar hennes meddelande och hon har skrivit:
Fanny: "Hej Omar! Minns du mig? Haha. Undrade om du typ ville ses någon gång och ta en fika eller så? Ha det bra, hälsa alla!💕"
Aww vad gullig hon är. Jag skriver tillbaka:
Omar: "Hej Fanny! Haha ja jag minns vem du är. Vill jättegärna att vi ses. Vad sägs om att ses idag? Om du kan då! Ha de bra du med. Ska hälsa😘"
Fanny: "Ja det går bra för mig. Vilken tid och var ska vi mötas?💗"
Omar: "tågstationen vid ca klockan 11:00. Då ses vi💓"
Fanny: "japp det blir perfekt💗"
Sms avslutad!Jag lägger ner mobilen och spelar en stund till. Jag ställer mig sedan upp från soffan och går till hallen, tar på mig skor osv och går ut mot tågstationen.
Fannys perspektiv*
När jag skrivit klart och skickat till Omar så går jag till hallen och tar på mig. Sedan tar jag mobilen och nycklarna och låser huset för det är bara jag som är hemma. Jag går mot tågstationen som är ganska nära medan ändå långt. Jag möter någon, det är Omar. Vi säger "hej" till varandra och han ger mig en mysig kram. Vi släpper kramen och går mot ett fik. Omar öppnar dörren till fiket åt mig och vi går in. Vi kommer in och vi väljer en plats att sitta på.
"Vad vill du ha för något?" Frågar Omar.
"En kladdkaka och saft" svarar jag.
"Okej då kommer jag strax" svarar Omar och går till kassan.
Det dröjde inte länge förens han kom tillbaka med kladdkaka och saft till mig och han själv tog en cupcake med choklad och saft. Vi sitter där han och jag och pratar om allt möjligt och har det mysigt tsm. När vi har ätit klart ställer vi oss upp och dukar av efter oss. Vi går sedan ut ur caféet och Omar tar i mina händer.
"Det har varit super mysigt att få hänga med dig idag" säger Omar med ett leende
"Ja dsm Omar" svarar jag tillbaka.
Han lutar sig mot mig och ger mig en kyss. Jag blir i chock och det känns som hela världen stannar upp och jag blir helt varm inom mig. Jag besvarar kyssen och vi släpper sedan den.
"Hejdå gumman vi ses en annan gång. Ha det så bra" säger Omar.
"Hejdå, dsm" svarar jag och går mot mitt hus.
Omars perspektiv*
Jag får ett sms av Felix och när jag läser det så springer jag så fort jag kan.
-----------------------------------------
Hej på er! Förlåt för att kapitlet kom ut lite sent, men det har varit lite svårt att komma på vad man ska skriva, skrev lite konstigt på vissa ställen i kapitlet. Har inte heller hunnit skriva. Men hoppas att ni tyckte att kapitlet var bra. Puss puss💗💗💗💗
KAMU SEDANG MEMBACA
Du och jag föralltid ~ f.s
Fiksi PenggemarNovellen handlar om 17-åriga Alicia som precis har flyttat in till Stockholm i ett hus med sin familj. En dag hälsar de på sina grannar där Alicia får träffa ett känt ansikte, nämligen Felix från bandet FO&O (the fooo conspiracy). De faller för var...