Kapitel 20

114 2 0
                                    

Oscars perspektiv*

Tjejerna går och byter om till sina badkläder och jag och Felix byter om till badbyxor. När vi är klara så går vi ut på baksidan där Felix har sin pool (Han och Alicia har pool och det är
Fortfarande sommar). Solen lyser och jag känner den sköna värmen mot min kropp. Jag lägger mig på en solstol som finns här och "steker" haha. Alicia och Felix har redan hoppat i poolen och kysser varandra medans Julia sitter i en solstol precis som jag.

"Oscar vill du hoppa i poolen med mig?" Frågar Julia efter en stund.

"Haha javisst" svarar jag med ett leende.

Vi hoppar i poolen, Alicia och Felix har visst gått upp och går till ett minihus som sitter ihop med huset och går till en dusch som de har och en bastu. De går in och duschar av sig. Jag och Julia är i poolen och badar. Hon visar mig att  hon kan stå på händer under vattnet och jag visar likadant. Vi leker någon lek och jag fångar henne (haha vet inte hur jag skriver). Vi står och tittar på varandra och tillslut lutar vi oss båda och möts i en perfekt kyss. Vi lutar oss tillbaka och hon ler och får lite röd nyans i ansiktet och jag känner känner att jag oxå få en röd nyans men jag ler tillbaks.

Vi står där hon och jag i poolen, sedan kommer Alicia och Felix ut ur duschen och kollar på oss och ler.

Felixs perspektiv*

När jag och Alicia har duschat så kommer vi ut och ser Oscar och Julia i poolen och håller om varandra. De vänder sina huvuden mot oss och jag ler och visslar. Jag och Alicia sätter oss i solstolarna och kollar på de.

"Ojoj ser man på. Haffning på gång" säger jag och Oscar ger en mördar blick och jag ler.

"Felix haffade mig och det gick ju väldigt bra" säger Alicia och jag skrattar.

"Alicia du är för rolig. Älskar dig" säger jag och kysser henne.

"Älskar dig med babe" svarar Alicia med ett leende.

Det blir en stunds tystnad och jag solar vidare och lyssnar på musik vilket Alicia oxå gör än så länge. Jag känner att någon lägger sig på mig och det är Alicia. Jag sätter mig upp så hon och jag sitter på solstolen mittemot varandra. Jag lägger min hand vid hennes hals/käkben och långsamt böjer mig framåt och vi möts i en perfekt kyss. Hon ler i kyssen vilket jag oxå gör. Vi släpper kyssen och tittar på varandra. Hon ler stort och jag med. Oscar och Julia har gått upp från poolen och har duschat och kommer precis ur duschen. De tittar båda på oss och vi på de och flinar. De lägger sig sedan på solstolar som är jämte mig och Alicia. Nu ligger vi alla i varsin solstol och har det väldigt skönt.

"Ska vi ta på oss kläderna och gå
in?" Frågar Julia efter en stund.

"Ja det tycker jag" svarar Alicia.

Vi alla går upp och går in till mitt hus och tar på oss kläder. Det börjar att bli mörkt och småkallt så det var bra att vi gick in i värmen.

Julias perspektiv*

När vi har fixat allt så säger jag och Alicia hejdå till grabbarna. Jag går fram till Oscar och Alicia går fram till Felix. Jag ger Oscar en varm kram och han ger sedan mig en puss. Jag och Alicia tar på oss skor och jacka och går ut och går till Alicias hus. Vi öppnar dörren och tar av oss ytterkläderna och går upp på Alicias rum. Vi sätter oss i sängen och är lite på mobilen.

"Julia nu måste du berätta, vad hände mellan dig och Oscar?" Frågar Alicia

"Haha, han kysste mig. Sedan berättar jag hur mycket jag gillar han och att jag såklart är foooer och han är min favorit av killarna" svarar jag med ett leende.

"Omg. Jag och Felix såg er när ni kysste varandra i poolen. Så gulligt. Hur var kyssen?" svarar och frågar Alicia och ler tillbaka.

"Haha det var typ drömmen att kyssa han. Men du och Felix är så sjukt fina tsm " svarar jag.

"Haha förstår det. Tack gumman" svarar Alicia och ler. "Så är ni ihop nu eller?"

"Nja, alltså han ville vänta lite och det tycker jag med. Han tycker vi kan träffas några gånger till för att bli tsm eller nått" svarar jag.

"Aha så han är typ svårfångad? (Svårfångad = blir inte tsm med någon på direkten, ungefär)

"Haha ja det skulle man kunna säga" svarar jag och små skattar.

-----------------------------------------

Hej allihopa! Nu är 20:e kapitlet ute, jippi haha! Hoppas att ni gillade det för jag blev ganska nöjd med det. Rösta och kommentera🌸🌸

Du och jag föralltid ~ f.sOnde histórias criam vida. Descubra agora