Fortfarande Felixs perspektiv*
Killarna kommer in och ser mig och Alicia. De kommer fram till mig och frågar hur jag mår och vad som har hänt.
"Den jävla Simon och hans gäng" säger Ogge och slår näven mot sin hand.
Läkarna kommer mot mig och fixar så att allt ser okej ut."Är du hungrig eller så?" Frågar en av läkarna.
"Ja lite. Kan man få det nu?" Frågar jag
"Ja absolut, vi kommer och hämta det" svarar läkaren och går ut från rummet för att hämta maten.
Alicia kommer och sätter sig bredvid mig vid sängen. Hennes hand lägger hon i min och lutar sig mot mig och kysser mig mjukt och jag besvarar den. Läkaren kommer in med maten och även Alicia och killarna får mat.
Dagen går ganska fort och efter att ha fått sin kvällsmat, så ser vi på tv allihopa: Jag, Alicia och killarna. Alicia ligger jämte mig och myser medan killarna sitter i en soffa som finns i rummet. På tv:n är det någon konsert som artister sjunger på. Alicia sjunger med i vissa låtar som de sjunger och vi andra sjunger ibland med. Hennes röst är verkligen goals. Man blir helt varm inom sig när hon sjunger. När en person i tv:n har sjungit klart så pussar jag Alicia på kinden och Alicia fnissar.
NÄSTA DAG!
Alicias perspektiv*Idag är det skola igen och alla går dit förutom Felix som fortfarande får stanna kvar på sjukhuset. Jag tar mina saker och går till vårt klassrum där den näst sista lektionen är. Jag möter min bästa vän Julia. Vi har matte och Julia hjälper mig eftersom att jag är inte lika duktig som hon. När lektionen är slut går vi ut från klassrummet och går på rast. Jag passar på att ringa Felix och kollar så att han är okej. Det går några signaler och han svarar:
Felix: Hej gumman!
Alicia: Hej älskling! Hur har du det?
Felix: Haha jo det är väl bra. Men det hade varit bättre om du var här.
Alicia: hihi aww. Men jag kommer sen hoppas jag efter skolan, Oscar och Julia kommer kanske med. Men jag kommer ju såklart.
Felix: okej härligt. Saknar dig redan. Men gå på din sista lektion så ses vi sen. Puss älskling.
Alicia: haha ja det ska jag, älskar dig!
Felix: älskar dig med!
(Samtal avslutad)När jag har lagt på lägger jag ner mobilen i fickan och gå sedan till den sista lektionen. Det är bild vi har och jag tycker det är så mysigt med bild, för då kan man lyssna på musik och rita både vad man vill och det läraren ber en göra. Sen är det ju lite historia bakom allt om att teckna och målningar och det kan vara intressant ibland. Idag får vi det som jag ville, att lyssna på musik och rita eftersom att läraren hade glömt både dator och papper på vad vi skulle göra. De flesta tar upp sin mobil och sina hörlurar, vilket jag oxå gör och jag sätter på musik och börjar rita.
När väl lektionen är slut, tar vi upp stolarna och får gå. Jag går mot mitt skåp med Julia och möter Oscar och Ogge där. Man ser hur Julia skiner upp i ett leende när hon får se Oscar komma till oss.
"Hej" säger Julia och jag.
"Hej tjejer! Ska vi gå till Felix?" Frågar Oscar.
Vi båda nickar ett "ja" och sedan går vi mot sjukhuset där Felix är.
Väl framme så går vi mot hissen och klickar på den våningen Felix är på. Förtjusats stängs sakta och hissen färdas upp. Hissen stannar och vi går ut och går mot rummet där Felix är. Vi jag knackar försiktigt och sedan går vi in i rummet. Där sitter Felix Indien säng och kollar på tv. Han lyfter och vänder blicken mot oss och Skinner upp i ett leende.
"Hej" säger jag med ett leende och nästan springer fram och kramar om honom och ger han en kyss. Felix besvarar kramen och kyssen och han ler tillbaka åt mig.
"Jag har saknat dig så mkt älskling" säger Felix och visar med sina händer att jag ska sitta bredvid honom.
"Aww Felix jag har saknat dig med" svarar jag och ger han en puss på
munnen.Oscar och Julia kommer fram och säger hej till Felix och sedan sätter sig vid en soffa bredvid oss. Jag kramar om Felix och vi alla tittar på tv:n och sitter samtidigt med mobilerna.
"Vad har du gjort idag då älskling?" Frågar jag Felix.
"Haha jag har inte gjort något direkt" svarar han med ett leende på läpparna. Jag ler tillbaka och kollar på Oscar och Julia som verkar ha kul med varandra.
"Förresten när får du åka hem?" Frågar jag.
"Imon efter att jag ätit frukost" svarar Felix och jag ger han en puss.
Det blir kväll och jag bestämmer mig för att sova med Felix, medan Julia och Oscar går hem till sig. Lamporna släcks och vi sommar direkt.
-------------------------------------------
Hej mina fina läsare! Sorry för dålig uppdatering. Det var ett tag sen man uppdaterade. Har glömt bort att skriva och när jag väl skrev kom jag inte på vad jag skulle skriva. Har haft endel att göra oxå så har inte hunnit. Men hoppas det var ett bra kapitel❤️❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Du och jag föralltid ~ f.s
Fiksi PenggemarNovellen handlar om 17-åriga Alicia som precis har flyttat in till Stockholm i ett hus med sin familj. En dag hälsar de på sina grannar där Alicia får träffa ett känt ansikte, nämligen Felix från bandet FO&O (the fooo conspiracy). De faller för var...