Omars perspektiv*
Felix klickar på svarar och lägger sin mobil mot örat. Jag och Alicia tittar på honom fundersamt, Felix min ändras till en min och han säger "va?". Han pratar och sedan säger hejdå och lägger på. Felix tittar sedan på mig och Omar.
"Det var Katia, hon säger att vi ska till studion och repa på låtarna och danserna" säger Felix.
Jag nickar och vi går till hallen och tar på oss och går ut ur huset. Vi tar mopparna och Alicia sätter sig bakom Felix och vi åker till studion
-
Vi parkerar mopparna och går in till studion. Felix öppnar dörren till danssalen och alla vi går in."Eyyoo boys" säger Felix och jag.
"Eyyo" svarar Oscar och Ogge.
"Hej Alicia eller Allie" säger Oscar och Ogge.
"Haha hej babes" svarar Alicia med ett leende.
Vi kramar alla och sedan sätter vi oss på golvet. Vi pratar en stund och sedan frågar Oscar:
"Gick det bra på tåget och så?"
"Japp det gjorde det" svarar jag.
"Han träffade en tjej som är foooer" säger Felix och ler.
"Ojoj Omar" säger ogge.
"Men lägg av, hon var foooer och hon ville ta bild med mig"
"Haha jag är ju oxå foooer och tar bilder med Felix" säger Alicia
Alicias perspektiv*
Jag ställer mig sedan upp och går och sätter på musik. Jag sätter igång en av deras låtar och det är "Jimi Hendrix".
"Jaja nu dansar vi" säger jag.
Alla ställer sig upp och de dansar dansen till låten. Jag försöker att dansa dansen, men istället väljer att dansa på mitt egna sätt och har ändå kommit på en dans till denna låten. Det slutar med att alla typ kollar på när jag dansar och de busvisslar och klappar. Jag går och byter låt. Build a girl börjar att spelas i högtalarna och när refrängen börjar så dansar vi alla dansen. Sen spelas 97 ways upp i högtalarna och jag går fram till Felix och lägger min händer bakom hans nacke och han lägger sina händer på mina höfter och vi dansar tryckare och sjunger samtidigt. Jag ser att Omar, ogge och Oscar dansar oxå. Men sen står Oscar där och dansar för sig själv.
"Men Oscar då. Nu hade det varit bra att alla ni tre hade en tjej" säger jag och Felix tittar på mig och ler.
Han vrider mitt huvud mot hans och lutar sig och kysser mig passionerat. Jag besvarar den och kollar i hans ögon och snuddar vid hans läppar.
"Du är mitt allt, älskar dig obeskrivligt mycket" säger Felix och biter sig i läppen.
"Men du älskling. Älskar dig oxå" svarar jag och kysser han igen.
Katia och daff kommer in och jag går och sätter mig på golvet mot väggen och kollar när killarna dansar. Det plingar till på Felix mobil. Jag kollar på displayen och det är ett sms ifrån en tjej. Jag går in på hans mobil vilket är egentligen taskigt, men jag vill veta vem det är.
Jag går in på meddelande och klickar på "Linda" som hon heter och scrollar igenom. De har skrivit massa hjärtan, och hon har flörtat och ser något som inte är okej. Det börjar komma tårar från ögonen som blir till flera. Jag kollar upp på killarna och på Felix. Skriver han med andra tjejer bakom min rygg? Jag vet att jag kanske är lite för känslig, men detta gillar inte jag.
När killarna har dansat så kommer de fram till mig. Deras glada miner ändrads snabbt till oroliga miner när de ser mig. Det har fällt några tårar och Felix sätter sig ner vid mig.
"Vad är det? Vad har hänt?" Frågar alla.
Jag börjar gråta ännu mer och ställer mig upp och går mot dörren.
"Att du inte säger något" säger jag med gråten i halsen.
"Vadå vad har jag gjort?" Frågar Felix.
"En hel del" svarar jag och öppnar dörren och springer iväg.
Jag känner att det blir bara fler och fler tårar som kommer. Jag hör att någon springer efter mig, men jag orkar inte kolla bakåt. Tillslut stannar jag vid en bänk för jag orkar inte springa mer. Jag sätter mig ner och gråter mer och mer. Jag känner en hand på min axel och det är Oscar. Han sätter sig jämte mig och jag kramar om honom och han besvarar den. Att få en kram av Oscar gör rätt mycket. Den kramen behövdes verkligen. Vi sitter där länge han och jag och jag får gråta ut. Oscar fråga sedan försiktigt:
"Vi kan prata om detta imon om du vill, men vad är det han har gjort?"
"Minns du när vi hade fest hos Erik?" Frågar jag.
"Ja hurså?" Frågar han försiktigt.
"Felix hade gått till en tjej och hon flörtade med honom. De hade även somnat ihop och jag sprang ut och blev ledsen" säger jag och en tår trillar ner.
"Aa det minns jag" säger han.
"Det är den tjejen som smsar med Felix. Såg det på hans mobil och var 'tvungen' att kolla vem det var" säger jag och tåtarna faller ner.
"Men gumman, vill du sova hos mig?"
"Ja om det är okej?" Frågar jag.
"Ja absolut" säger han och ger mig en puss på pannan.
Sedan går vi hem till Oscar.
---------------------------------------
Nu blev det ett långt kapitel typ. Lite sorgligt i slutet, men vad händer sen? Hoppas att ni tyckte den var bra. Ha en super bra dag och allt. Så hörs vi💗💗
VOCÊ ESTÁ LENDO
Du och jag föralltid ~ f.s
FanficNovellen handlar om 17-åriga Alicia som precis har flyttat in till Stockholm i ett hus med sin familj. En dag hälsar de på sina grannar där Alicia får träffa ett känt ansikte, nämligen Felix från bandet FO&O (the fooo conspiracy). De faller för var...