Kapitel 22

126 2 1
                                    

Felixs perspektiv*

Jag vaknar av solljuset genom fönstret. Jämte mig ligger världens finaste tjej, Alicia. Att vakna upp och somna med Alicia är det bästa som finns. Hon ligger och sover så sött och jag går upp från sängen tyst så hon inte hör, går ner för trappan och in till köket och fixar frukosten. Sedan kommer Alicia ner och vi äter frukost. Vi går sedan till vardagsrummet och sätter oss i soffan.

Omars perspektiv*

Jag står nere på perongen och ska ta tåget som går mot Stockholm. Tåget rullar sakta in och jag går på och sätter mig på plats nr 66. Tåg rullar sakta iväg och åker snabbare. Jag tar upp mina skolarbeten som jag har med mig för att här kan jag konsertera mig mest och hinner mer. Tåget stannar på en station och folk går ur och går på tåget. Det kommer in några på den vagnen jag sitter på och alla sätter sig på några stolar framför och bakom mig. Det kommer en tjej och sätter sig jämte mig. Hon tittar på mig och ler och jag ler tillbaka.

"Hej " säger hon.

"Hej. Vad heter du?" Frågar jag.

"Jag heter Fanny, du måste vara Omar" svarar Fanny med ett leende.

"Haha japp" svarar jag och ler.

"Så ska du till Stockholm?" Frågar hon.

"Aa ska dit och träffa killarna och Felix tjej Alicia. Ska du oxå till Stockholm?" Frågar jag.

"Nä jag ska till Norrköping och hälsa på några kompisar. Bor oxå i Göteborg" svarar Fanny.

"Aha gött. Skulle jag kunna få ditt nummer?" Frågar jag sedan.

"Jaa, om jag får ditt?" Frågar hon och ler.

"Ja absolut" svara jag och blinkar med ena ögat och hon fnissar lite.

Vi ger varandras nummer och ger tillbaka mobilerna till varandra. Hon frågar om att få ta bild med mig vilket jag säger ja till, vi tar några bilder och tar även en bild där jag pussar henne på kinden och hon likadant på mig. Tåget rullar in på Norrköpings station och hon ger mig en kram och jag besvarar den. Fanny tar sina grejer och säger hejdå till mig och går sedan ut ur tåget. Dörrarna stängs sedan och tåget rullar iväg mot Stockholm. Den tjejen var väldigt fin tänker jag och kollar på bilderna som hon och jag tog. Det här kan vara en början på en bra vänskap (haha vet inte vad jag skrev).

Tåget börjar att sakta ner och rullar in på Stockholms tågstation. Jag tar mina grejer och går ut ur tåget och går mot närmsta buss. Bussen stannar på hållplatsen som ligger jämte Alicias och Felixs hus. Jag hoppar av bussen och går till Felixs hus där Alicia och felix är.

Alicias perspektiv*
Jag hör att det knackar på dörren och Felix går mot dörren och öppnar. Jag hör att det är Omar och de kommer in till köket där jag sitter.

"Hej Omar" säger jag och ger han en kram.

"Hej allie" säger Omar och besvarar kramen.

" är Allie mitt smeknamn eller?" Frågar jag och skrattar.

"Japp" svarar Omar.

Felix ställer sig bakom mig och kramar om mig. Jag håller i hans händer och vi kollar mot Omar.

"Så gick det bra att åka tåg?"

"Ja det gick bra. Gjorde lite skolarbeten på tåget" svarar Omar.

"Så det var ingen tjej eller så?" Frågar Felix och små flörtar till Omar och jag skrattar.

"Haha jo det var en tjej som heter Fanny och är foooer som satte sig jämte mig och vi tog bilder med varandra. Jag kan visa er" säger Omar och tar upp sin mobil.

Han går in på bilder och visar bilderna på Fanny och Omar. Det är väldigt gulliga bilder på de och jag skulle verkligen shippa de två. Vi sätter oss sedan i soffan och som vanligt kollar ner i mobilerna. Plötligt ringer det från Felix mobil.

----------------------------------------

Hej! Förlåt att jag inte lagt upp på ett tag. Hade glömt bort typ, men jaja. Personen Fanny som Omar träffar i novellen är hon --> fannydaun och hon fick i vara med i novellen, dels för att hon läser min novell och för att jag tänkte skriva något om Omar och visste inte vad jag skulle skriva om, så hon frågade mig om hon fick vara med i novellen vilket hon fick.
Men har det så bra alla😘❤️
(Det blev lite krångligt skrivet men jaja)😂

Du och jag föralltid ~ f.sTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang