Kapitel 21

121 3 2
                                    

Oscars perspektiv*

När julia och Alicia har gått ut ifrån dörren så sätter jag och Felix oss i soffan och chillar.

"Okej Oscar vad hände mellan dig och Julia?" Frågar Felix nyfiket.

"Haha asså vi är inte tsm, men vi kysstes ju i poolen som du såg. Sen berättar hon hur mycket hon gillar mig, att hon är foooer och att jag är hennes favorit av oss killar" svarar jag.

"Men det var ju bra" svarar Felix.

"Ja men hon och jag måste träffas mer för att vi kanske ska bli tsm" svarar jag och ler.

"Jaha så du är svårfångad då?" Frågar Felix.

"Japp typ" säger jag och ler. "Men du och Alicia är verkligen ett fint par"

"Haha bro tack" svarar Felix och ger en 'bro hug'.

Vi sitter och sedan spelar FIFA och har det allmänt kul. Efter en stund så får jag ett sms på mobilen. Det är Julia. Jag blir glad och kollar vad hon har skrivit:

"Hej Oscar! Hade jätte kul med dig idag, hoppas du oxå hade det. Hoppas vi ses fler gånger så det kanske vi blir mer än vänner. Puss från Julia❤️"

Så gulligt. Jag skriver tillbaka:
"Hej Julia! Hade super kul med dig. Du är den finaste jag träffat. Hoppas att det kan bli du och jag kanske, puss puss❤️❤️"

Jag skickar det och får snabbt tillbaka två hjärtan. Jag blir varm inom mig och Felix tittar på mig.

"Var det Julia eller?"

"Aa, märks det?" Frågar jag.

"Japp" svarar Felix och ler.

"Det gör det när du smsar Alicia med" svarar jag och skrattar.

Jag funderar en stund och kommer på att idag är det 2 månader sen Alicia och Felix blev tsm.

"Förresten grattis till din och Alicias 2 månaders dag tsm" säger jag.

"Tack bro, trodde att du hade glömt" svarar Felix tillbaka.

Felixs perspektiv*

"Måste dra nu men ses" säger Oscar och går ut från huset.

"Okej hejdå" svarar jag.

Jag tar upp min mobil och skriver ett meddelande till Alicia:

"Hej älskling. Eftersom att vi har varit tsm i 2 månader så har jag en överraskning till dig. Från din babe❤️"

Det dröjde inte länge förens jag fick ett sms tillbaka av Alicia:

"Hej babe! Åh vad kul. Julia ska ändå hem så jag kommer till dig om 2 min, puss puss❤️😘"

Jag känner att ett leende sprids på mina läppar och det dröjde inte länge förens Alicia kom. Jag går till dörren och öppnar. Där står världens finaste tjej. Hon går in och jag lutar mig fram och kysser henne och hon besvarar den.

"Hej älskling" säger jag.

"Hej felleboy" svarar hon och jag ler.

Vi går upp på mitt rum och sätter oss på min säng.

"Kom vi ska upp hit" säger jag och hon följer efter.

Alicias perspektiv*

Vi går upp och Felix öppnar en lucka om vi går ut ur och det är en balkong som ser väldigt mysig ut. Jag kolla åt sidan och där har han lagt en mysigt filt och massor med goda saker man kan äta och en ros. Det står ett litet café bord med två stolar och på bordet är det ljus tända.

"Men asså omg älskling har du gjort det här för oss?" Frågar jag.

"Allt för oss älskling" säger han och jag får tårar.

"Men nu har du gjort två fina Saker till mig, den förra var vid stranden och nu är" säger jag.

"Vadå vad menar du?" Frågar han.

"Att du är den bästa pojkvännen man kan ha. Jag älskar dig så mycket"

Vi Sätter oss på filten och bara myser. Han kollar på mig och jag på han. Vi lutar oss båda så att våra läppar snuddar vid varandra och sen trycks våra läppar mot varandra och vi båda ler i hela kyssen.

"Jag älskar dig mer än vad du tror" säger Felix och jag ger han en kyss.

"Du är världsbäst" säger jag efter kyssen.

Vi sitter där han och jag, min älskade och bara myser och pratar om allt möjligt. Han är den bästa som finns. Vi tar bilder med varandra och jag lägger ut en bild på oss på instagram och skriver:

"2 månader tsm med världens bästa kille. Du är den som får mig att må som bäst och kan spendera mycket tid med dig utan att tröttna. Du skriver så gulliga sms och gör så minnesvärda grejer med mig. Kommer aldrig att släppa taget om dig. Du har en stor plats i mitt hjärta. Jag älskar dig finaste @/Felix Sandman❤️❤️"

Jag lägger ut det och får rätt så snabbt många likes och kommentarer. Felix tittar på mig och undrar vad jag gör. Han kollar på sin mobil och ser på displayen att jag har taggat honom. Han öppnar det och läser. När han har läst klart så kollar han på mig och ler. Man kan se i hans ögon att lyckotårarna är påväg.

"Älskling, du får mig att må som bäst. Jag är så lycklig med dig" säger han och kramar om mig.

Han lägger ut en bild på oss på instagram oxå och skriver något liknande men mycket gulligare än jag, tycker jag. Han gillar min bild och jag hans och vi kommenterar varandras.

"Kommer aldrig glömma dig" svarar jag och sen kysser vi varandra.

---------------------------------------

Nu är kapitel 21 ute, yey! Hoppas att ni har det bra. Rösta och kommentera, det verkar inte vara någon som gör det💗💗

Du och jag föralltid ~ f.sTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang