Kapitel 38

52 1 0
                                    

Omars perspektiv*

"Oscar kan du flytta på dig?" frågar jag och börjar flytta på honom ifrån min sänghalva. Sedan sätter jag mig upp och tar upp mobilen för att kolla klockan. Den är 11:00 så det kanske är dags att gå upp nu tänker jag och sätter mig vid min sängkant. Oscar vaknar till och sätter sig upp han med och vi går ner och se om Alicia och Felix är vakna.

När vi är nere så går vi till köket för att se om de är där, men de verkar visst inte ha vaknat ännu, eller är inte uppe iaf. Jag och Oscar gå in i köket och tar fram frukosten och sätter oss vid matsalsbordet. Efter en stund så hörs det ljud från trappan och som går in till köket. Det är Felix och Alicia som kommer in till köket. De sätter sig på varsin sida av bordet och börjar äta av frukosten.

"Jaha så när gick ni och la er då? Ni ser ganska trötta ut. Frågar Oscar till Felix och blinkar med ena ögat.

Felixs perspektiv*

Jag och Alicia kollar på varandra och ler. Jag mimar till Alicia: "Shit hörde de oss igår när vi hade du vet det där?"

Alicia nickar och lägger händerna för ansikten. Nä vad pinsamt tänker jag.

"Åh Felix blev du lite generad nu?" Frågar Omar och skrattar till.

Varken jag eller Alicia svarar på frågan, utan istället fortsätter att äta upp frukosten. När alla är klara så dukar vi undan och alla sätter sig i soffan. Jag lägger mig längst ut i soffan och därefter kommer Alicia och lägger sig med sin rygg mot mig och jag håller om henne. Oscar och Omar sitter på andra sidan och håller på med sina mobiler och ser ut att inte ha så roligt.

"Vad ska vi göra idag då? Frågar jag och avbryter den tysta stämningen samtidigt som jag kollar ut i det fina vädret.

Det tar några sekunder innan alla regerar och lägger ner sina mobiler. Stämningen i rummet är helt tyst och jag kan höra Alicias hjärtslag eftersom hon ligger nära mig. Ingen svarar på frågan, utan alla vet precis vart man ska gå när det är så fint väder. Nämligen stranden. Vi ställer oss upp och går mot hallen för att ta på oss skorna. Badkläderna har vi redan packat ner i en strandväska som står precis vi hallen. När alla har tagit på sig skorna så går vi ut från huset. Jag tar upp mina husnycklar, låser dörren och vi börjar går i rask takt mot stranden.
När vi väl är på plats så tar vi fram våra handdukar och lägger de på den mjuka och sköna sanden. Omar är redan färdig och klar för att hoppa i vattnet. Precis när Oscar ska säga något så är Omar redan nere vid vattnet. "Han är så snabb" tänker jag och kollar på Oscar som står som ett frågetecken. Oscar säger inget utan springer mot Omar ner till vattnet. När jag vänder mig om sitter Alicia redan på sin handduk och väntar på att jag ska sätta mig ner, vilket jag sedan gör och lägger en armen runt henne och hon kryper närmre mig. Vi tittar ut mot vattnet där Omar och Oscar är och plaskar bredvid några andra som är ute vid vattnet. Jag vänder min blick mot Alicia och hon vrider sin blick mot min. Djupt kollar jag in i hennes härliga blåa ögon och lutar mig mot hennes mjukar läppar. Hon besvarar kyssen och lägger sina armar runt min nacke och ler.

"Du är min fina solstråle" säger jag och biter mig i läppen. Hon ler och lutar sig och möter sina läppar mot mina igen.

"Hallå ska ni inte komma och bada med oss?" Skriker Omar ifrån vattnet.

Alicias perspektiv*

Felix och jag skrattar och sedan ställer vi oss upp och börjar sakta gå ut mot vattnet. Det blir kallare ju högre vattenytan blir och när jag har kommit ut en bit så är vattnet på midjan till mig.

"Kommer du älskling?" Frågar Felix och jag tittar upp mot Felix som har kommit än längre bit. Jag nickar som svar och börjar försöka ta mig ut till honom även fast det är lite kallt. tar jag mig fram och hamnar i famnen på Felix, han kollar på mig och ler. Tillsammans går vi hand i hand ut mot killarna som ser att vi börjar närma oss. Oscar och Omar viskar något till varandra och tillslut börjar de skvätta vatten på oss. "Era skitungar" tänker jag och vi börjar skvätta vatten tillbaka på de.

Där står vi fyra och skvätter vatten som om att vi skulle vara typ 3 år haha. Efter en stund så tröttnar Oscar och slutar skvätta vilket vi andra också gör. Istället går vi sakta upp mot våra handdukar och torkar oss i solen. Luften är inte så kall, utan ganska sval och skön. Det är drygt 20 grader om inte mer och man känner att det är riktig sommarvärme ute. Dagen börjar "lida" mot sitt slut och vi bestämmer oss för att dra hemåt. Omar följer med Oscar hem och vi går åt var sitt håll, så det är bara jag och Felix som går tillsammans eftersom att vi bor grannar med varandra. Vi kommer fram till vår gata och Felix ger mig en puss på munnen innan han går till sitt hus. Jag kollar efter honom så att han kommer in, likaså gör han mot mig med.

När jag kommer in genom dörren tar jag av mig skorna och går mot köket för att ta något litet att äta bara för att jag är lite små hungrig. Badkläderna hänger jag sedan i badrummet på tork, likaså med handduken. Efter ett bra fixande med saker så går jag upp för trappan och in till badrummet för att borsta tänderna och göra mig klar för läggdags. Eftersom att det är sommarvärme så är det ganska varmt, så jag bestämmer mig för att svalka av mig med en liten snabb dusch. När jag torkat till går jag in till mitt rum och tar på mig ett par mjukisshorts och en t-shirt. På mitt nattduksbord ligger det en lapp som är vikt. Jag tar upp den och läser:

"Lilla lilla Alicia, Det är nu dags att ta farväl från dina vänner, din familj och Felix för det här blir dina sista andetag du tar, men först ska du få lida lite..Godnatt..!! 

Värmen stiger inuti mig och jag känner hur svetten börjar komma fram och även mina tårar. Jag vrider mig sakta om och där står han vid dörröppningen med en kniv...

------------------------------------------------------

Hej på er! Vet att min uppdatering är sudär. Har lite slut på ideér så jag håller på att fundera över vad som ska ske osv. Hoppas iaf ni tyckte kapitlet var bra, i så fall får ni gärna rösta och kommentera. Skulle göra mig så glad💖💖💖💖

Du och jag föralltid ~ f.sOù les histoires vivent. Découvrez maintenant