Kapitel 24

101 2 1
                                    

Felixs perspektiv*

Alicia springer ut mot dörren och Oscar springer efter henne. Jag förstår inte vad det är jag har gjort. Jag tar min mobil som i ligger på jackan. Meddelande är uppe på mobilen och det är "Linda" som är uppe (hoppas ni fattar, skrev lite konstigt). Hon har säkert gått in och tittat på min mobil och sett detta. Jag försöker att springa men Omar och Ogge stoppar mig. Det sätter sig ner med mig och kollar på mig.

"Vad är det som har hänt? Vad har du gjort?" Frågar ogge och Omar.

Jag känner en tår som börjar komma och jag tittar upp på de.

"Ni vet tjejen jag var med på Eriks fest och tror att jag somnade med henne" säger jag.

"Ja vadå?" Frågar de.

"Alicia har sett meddelandet på när hon som heter "Linda" och jag har skrivit. Hon tror säkert att jag är otrogen och inte vill ha henne" säger jag och det kommer fler tårar.

"Du ligger illa till, hon är helt förkrossad" säger Omar.

Jag får ett sms av Oscar där det står:
"Alicia sover hos mig. Hon har fått gråta ut och har pratat med mig. Du ligger risigt till"

Jag tittar upp på Omar och Ogge som undrar vem som skrev.

"Det var Oscar. Alicia sover hos honom" säger jag.

Vi går sedan ut ur studion och tar mopparna och åker hem. Jag går in till mitt hus och tar av skorna och går upp på mitt rum. Jag tar av mig mina kläder så jag bara har kalsonger och lägger mig i sängen och tar upp min mobil. På mobilen går jag in på mitt och Alicias konversation på meddelande. Jag scrollar igenom det vi har skrivit och en tår trillar ner. Tänker på vad som har hänt idag och när hon sprang ut och grät.

"Japp hon hatar mig" säger jag till mig själv och sedan somnar jag.

NÄSTA DAG!
Alicias perspektiv*

Jag vaknar ur min dröm och kollar mig omkring. Jag är inte hemma iallafall. Jag vrider mig om och där ligger Oscar. Ja juste jag fick sova hos Oscar, tänker jag. Jag är fortfarande sur och ledsen på Felix över vad som hände igår. Oscar vrider sig och vaknar.

"Godmorgon Oscar"

"Godmorgon" säger han och sätter sig upp.

"Jag vill inte träffa Felix idag" säger jag.

"Det förstår jag" svarar Oscar och kramar om mig.

Egentligen vill jag ju det och tala om för han massa men ändå inte. Jag älskar ju fortfarande han.

"Vad vill du göra idag då?" Frågar Oscar.

"Vi bara ta det lugnt och gör saker som inte påminner om Felix" svarar jag och Oscar ler.

Vi går upp från sängen och tar på oss kläder. Vi går ut från Oscars rum och ner för trappan och går in till köket. Oscar tar fram frukost och jag sätter mig vid köksbordet. När vi har ätit klart så går vi till vardagsrummet och sättet oss i soffan.

"Vill du att vi ska spela något?" Frågar Oscar.

"Javisst, ta fram något kul" svarar jag och Oscar ler.

Han sätter igång tv:n och tar fram olika tv-spel. Det blir något racing spel som jag faktiskt tycker är kul. Han ger mig en kontroll och sätter sig jämte mig. Spelet börjar och jag gasar iväg min bil. Det slutar med att Oscar vinner och jag kommer tvåa.

"Jag måste ut och gå en runda, vill du hänga med?" Frågar jag efter att vi har spelat.

"Javisst det går bra" svarar Oscar.

Vi går till hallen och tar på oss skor och jacka och får ut. Oscar låser dörren och vi går. Det är väldigt fint väder, solen lyser och det är lagom varmt. Vi pratar en stund om lite allt möjligt typ. Det kommer en som går mot oss som visar sig vara Felix.

"Åh nej" säger jag.

Oscar förstår först inte, men sen inser att det är Felix som kommer. Jag springer iväg vilket Oscar och Felix ser, men jag bry mig inte och vill bara försvinna. Jag hör att någon springer efter mig men orkar inte titta bakåt. Jag springer in i skogen som har en stig. Sedan kommer jag till en klippa.

Felixs perspektiv*

Jag springer efter Alicia, men tappar bort henne. Sedan ser jag henne och springer vidare. Hon springer in till skogen till en stig som jag följer efter. Där står hon vid en klippa och gråter.

"Alicia..? Gör det inte" Ropar jag, men hon tittar inte på mig. Utan bara står där.

"Förlåt mig, låt mig förklara" säger jag och en tår trillar ner.

"Men snälla lyssna och kolla på mig" svarar jag.

Hon vänder sig mot mig och nickar att jag kan förklara.

"Det var inte meningen att det skulle hända såhär. Linda och jag är bara vänner. Det är Linda som flörtar på mig och vill ha mig. Jag flörtade inte med henne. Vill inte ha henne heller utan det är dig jag vill ha. Jag älskar dig Alicia jättemycket. Jag valde dig för att jag älskar dig och du är den snyggaste och bästa som finns. Du är den som får mig att må bra" säger Jag och får en tår igen.

"Han har rätt Alicia" säger en bekant röst.

Det är Oscar, han står lite bakom oss. Han kommer fram och står vid oss.

"Han har berättar för mig och det är sant. Han älskar dig och har alltid gjort" säger Oscar.

Alicia tittar på Oscar och sen på mig. Hon går fram till mig och lägger sina armar runt mig och hon får tårar i ögonen. Hon kramar mig och säger:

"Förlåt mig Felix, jag älskar dig så mkt. Lämna mig inte"

"Älskling kommer aldrig att lämna dig. Du är den finaste jag vet. Det är jag som ska säga förlåt" svarar jag.

"Du är förlåten" svarar Alicia och därefter lutar vi oss i en passionerad kyss.

----------------------------------------

Hej! Det blev sämre än vad jag har tänkt mig, men jaja hoppas att ni tyckte kapitlet var bra ändå💗💗

Du och jag föralltid ~ f.sDove le storie prendono vita. Scoprilo ora